Nu Online
Momenteel zijn er 463 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Klein huwelijksfeest

15-6-2005 11:15:56
Voor ons huwelijksfeest (diner met aansluitend dansfeest) hebben wij weinig genodigden, zo'n 60 pers. We hebben namelijk allebei een kleine familie (in totaal maar 20 pers.). Met de vrienden erbij komen we dus aan 60 man.

We hebben er even aan gedacht om tegen het dessert (rond 22u) nog extra volk zoals de collega's (zo'n 40 man) te vragen. Maar mijn vriend denkt (aangezien die allemaal toch wel van vrij ver moeten komen) dat dit geen effect zal hebben, en dat de meesten gewoon niet gaan komen hiervoor. Hij zou ze dan ook liever op de receptie vragen.

Ik heb alleen schrik dat er met 60 personen op het dansfeest niet veel ambiance zal zijn. Is er nog iemand met dit probleem?

Lindsay
6-5-2006
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1281

ines
5-8-2005
 Meld misbruik15-6-2005 11:38:48

hallo
wij zitten met hetzelfde probleem
onze families zijn ook nog al naar de kleine kant in totaal zo een 66 man waarvan er al 10 hebben laten weten dat ze niet komen
en wij hebben ook besloten van na het hoofdgerecht nog extra vrienden te vragen voor het dessertbuffet
en ik moet toegeven dat wij veel positieve commentaar gekregen hebben van vrienden
dus als je dat van plan bent zeker doen
veel succes

cindy
20-5-2005
 Meld misbruik15-6-2005 11:55:32

Hallo,

wij hadden dit probleem ook. Met alle familieleden erbij hadden wij ongeveer 60mensen. Ik vond dit ook heel weinig en was inderdaad ook bang voor de ambiance als er gedanst moest worden. Wij hebben een receptie overwogen maar hebben dit uiteindelijk niet gedaan, als je ziet wat 1 hapje kost!!! wij hebben gewoon onze vrienden en collega's uitgenodigd op het avondfeest, dus met eten erbij. Vanaf 19u waren we toen dus met 93 man, zaal toch mooi gevuld, iedereen lekker gegeten en daarna lekker gedanst! Het was keitof en de vrienden en collega's waren allemaal heel blij dat ze erbij mochten zijn.
Trouwens die van mij moesten ook een uur rijden hoor, maar ze waren er allemaal!!!!
Het was echt keileuk!!

Groetjes,

cindy
reeds 26 dagen getrouwd

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik15-6-2005 11:58:04

Hoi Cindy,

iedereen uitnodigen op het diner komt echt te duur uit (50 euro tegenover 20 euro voor de receptie). Bovendien vind ik zelf een receptie heel leuk om te doen.

En als ze mogen komen voor het diner zullen ze wel komen, maar voor enkel het dessert vinden ze het misschien niet de moeite...

nathalie
10-12-2005
 Meld misbruik15-6-2005 12:23:02

Hoi Linsay

Ik zou even kijken hoe de zaal is, als jullie een kleinere zaal hebben is die met 60 mensen goed genoeg gevuld, en is de ambiance zeker net zo goed als een grotere zaal met meer mensen er in!
Dus ik zou niet zomaar nog een aantal mensen extra uitnodigen.
Wij laten ook onze collega's enkel tijdens de receptie komen, en ook zij moeten meer dan een uur rijden!

Succes Nathalie

Els
1-4-2006
 Meld misbruik15-6-2005 12:30:17

Ik heb ook maar 60 man op het avondfeest, maar wij vragen dan wel toch nog 40 man voor het dessert... bij onze vrienden is dit systeem al gekend, en dat werkt bij ons toch zeker, maar die wonen natuurlijk allemaal dicht in de buurt!

sonja
30-9-2005
 Meld misbruik15-6-2005 12:45:43

Wij zijn om te eten met ongeveer 45 personen en voor dessert, gevolgd door dansfeest komen er nog zo'n 115 personen bij (dat zijn dan de collega's en vrienden)
Nu moet je weten dat we nog serieus moeten schrappen hebben, maar men is vlug aan zoveel personen.

kristel

Meld misbruik15-6-2005 14:56:03

niet echt aantrekken.Mijn neef is vorig jaar gehuwd met op het fest slechts 25 mensen.Dat is zeer weinig maar uiteindelijk was het best leuk.Je hoeft niet steeds met een grote groep te zijn om een leuk feest te hebben.Dat kan ook met een kleine groep lukken.Veel hangt af van de muziek en dus de dj hoe je feest zal aflopen en in zijn geval was dat echt wel tof.

Carlo

Meld misbruik15-6-2005 16:06:53

Hey,

zelfde probleem bij ons. Ik heb maar 3 mensen van de familie en langs haar kant ongeveer 10 man. Met vrienden en collega's zitten we dan ongeveer tussen de 30 en de 40 personen.

Wij hebben besloten ze onmiddellijk allemaal naar de receptie te laten komen en iedereen volgt het avondfeest mee.

Op die manier is het ijs ook al wat gebroken tussen de onbekenden (onze tafelschikking zal hen dwingen met elkaar te moeten babbelen) en is bij de meesten de alombekende vrees om te beginnen dansen dan toch al wat verdwenen.

Misschien kan jij ook zoiets proberen?

Groetjes,

Carlo

sarah
17-6-2005
 Meld misbruik16-6-2005 14:48:13

hey,

wij hebben ook maar zo een 60tal personen uitgenodigt waaronder merendeels vrienden.
en we hebben ze zodanig goed gekozen dat er toch wat ambiancemakers tussen zitten. want wij hebben namelijk een heel zotte vriendenkring die voor nikske terug deinzen. en wij moesten ook natuurlijk rekening houden met de locatie van het feest. wij houden ons feest in het cafe waar we onze relatie zijn begonnen.
vele groetjes sarah
morgen is het eindelijk zover om 16.00
*STRESSEN*

Ingrid
21-5-2005
 Meld misbruik16-6-2005 15:22:53

Hallo Lindsay,

Niks van aantrekken. Wij zijn op 21 mei getrouwd en hadden voor het eten 61 personen (wij inbegrepen) en normaal gezien moesten er 'savonds 20 bijkomen, maar er waren er maar 13, dus waren we met 73. Wel, van die erbij gekomen zijn heeft bijna niemand gedanst, dus waren we met 60 ongeveer en wees maar gerust dat er sfeer was.

Iedereen heeft zich goed geamuseerd en we zijn tot 4u op de dansvloer blijven hangen. Dus, maak je vooral geen zorgen over het aantal personen, er moeten gewoon mensen tussenzitten die graag sfeer maken.

Veel succes ermee!

Groetjes,
Ingrid

Wendy
12-8-2005
 Meld misbruik20-6-2005 15:23:57

Niets van aantrekken! Wij waren ook ooit te gast op een trouwfeest met ongeveer 40 genodigiden. Heel eerlijk ... het was een superfeest omdat er enorm veel ambiance was.

Ricky

Meld misbruik23-6-2005 10:31:50

Ricky

Lindsay, ik zou je daar zeker niet druk om maken hoor. Als er een paar mensen bij zijn die graag dansen loopt dat wel los.
Gezien ik zelf jaren DJ ben voor trouwfeesten weet ik wel dat hoe kleiner de groep, hoe moeilijker het is.
Als er 10 man staan te dansen en die vinden het volgende liedje niet goed lopen ze allemaal weg. Kunst is dat binnen de 30sec iets anders op te gooien. Voor mij is die uitdaging wel tof, lekker spanning.
Onlangs "draaide" ik vr een zilveren bruiloft met 35 man, veel ouder volk toch, en toch had iedereen FUN.

zou me zeker niet druk maken
wil je nog meer tips? discobarmoonflower@hotmail.com
VRIJBLIJVEND !

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik23-6-2005 10:47:06

Hartelijk dank voor al jullie reacties! Waarschijnlijk zullen we toch de collega's voor het dansfeest en dessert laten komen. Daar zitten wel wat fuifnummers tussen.

Ricky, onze DJ ligt al vast...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...