TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Marjolein
11-10-2008
|
1-11-2008 15:39:42
Inderdaad, er worden heel wat spaarcentjes er doorgedraaid! Achja, je krijgt nadien ook wat terug; Ik ben pas getrouwd, en kan je zeggen dat wij de helft van de receptie en het avondfeest hebben terugverdiend;
Succes er nog mee! grtjs Marjolein
|
|
Kim
8-5-2009
|
1-11-2008 18:58:35
halloo wij betalen alles zelf en we zijn een huisje aant bouwen dus wij zijn echtwel budget gericht. vb. *Ik laat men kleedje maken door een collega. *Onze auto lenen we van men vriend zen ma *uitnodigingen maak ik helemaal zelf *We regelen alles zelf voor onze grote dag *Wij houden geen receptie, wel een soort avondfeest met +/- 7O man Alleen mensen die dicht bij ons staan *... Zo zijn er nog heel veel dingen Ik reken uit dat ons dit alles 4000 euro zal kosten. Hopelijk met mooie cadeau's e. gr kimx
|
|
Vanessa
24-10-2021
|
1-11-2008 20:40:39
spaarcentjes, eindejaarspremie opzijzetten, vakantiegeld opzijzetten, ... Gelukkig kan je veel betalingen ook spreiden doordat je dikwijls al een voorschot moet betalen. Als je je grote aankopen/huurgelden een beetje kan spreiden, kan je de voorschotten ook mooi spreiden. En veel dingen moeten ook maar pas achteraf betaald worden: fotograaf, dj, ceremonievervoer, ... groetjes Vanessa 24/10/09
|
|
Els
|
1-11-2008 22:01:42
Hey!
Het is inderdaad een hele boterham! Maar je kan hier en daar wel wat uitsparen...
Verwacht niet dat je met je cadeaus alles zal kunnen betalen, want dat is niet haalbaar.
Wij hebben gelukkig ook wat hulp gehad van onze ouders, anders had onze droomdag er ook heel anders uitgezien!
Probeer je een vast bedrag in het begin van de maand aan de kant te zetten. En ga dan verder met wat overschiet van je centjes... Het lukt wel hoor, het is het allemaal waard!
Groetjes, Els
www.elsenphilip.bruiloftsite.nl
|
|
Stephanie
4-10-2008
|
3-11-2008 4:43:17
wij hebben onze spaarrekening aangesproken hebben wel op zoveel mogeljk bespaard: zelf bedankjes gemaakt versiering kerk(bloemen) zelf gedaan lingerie gekocht bij hunkermoler uitnodigingen indien mogeljk bij de mensen zelf afgegeven alleen voor ons een ceremoniewagen geen ceremoniemeester genomen en alleen de belangrijkste personen uitgenodigd voor het feest want als je mensen maar 3keer op heel je leven hebt gezien sorry dan blijvenze de dag ook maar thuis al st nog je nicht
xxx stephanie
|
|
Daphne
20-9-2008
|
3-11-2008 13:23:49
Hey Jessy,
De financiële kant was voor mij ook een grote kopzorg. Ik ben compleet onverwacht ten huwelijk gevraagd en we moesten het geld dus op een jaar tijd bijeen gespaard krijgen, want ik wou het spaargeld dat we reeds hadden hier niet voor gebruiken. Ons huwelijk ('s middags eten met 50 personen en 's avonds receptie en fuif voor 120 personen) heeft ons in totaal 9600 euro gekost. Als ik daar al het geld dat we hebben gekregen van aftrek hebben we zelf 2600 euro betaald. Die 9600 euro hadden we op dat jaar tijd bijeen gespaard door inderdaad vakantiegeld, eindejaarspremie,... langs de kant te zetten. Groetjes, Daphne
|
|
Karolien
23-5-2010
|
3-11-2008 17:14:57
Hey
wij krijgen van ons ouders een bedrag, en het stuk dat we zelf dienen bij te leggen hadden we al op ons rekening staan, en zullen we eigenlijk heel snel terug gespaard hebben. We hebben allebei een mooi loon, en dan is het natuurlijk gemakkelijker om alles bijeen te sparen. Wij sparen gewoon verder zoals we elke maand deden voor onze verloving. Wij gaan ervan uit dat wij er zelf insteken er ook terug zullen uithalen. Wij doen ook geen zotte dingen, maar zelfs als je niet zot doet dan nog kost het heel veel geld. Wij zullen voor een receptie met 170 genodigden, en een avondfeest met evenveel genodigden en alle tralala errond ongeveer 25.000 euro kwijt zijn in totaal... waarvan wij 2/3 voor ons rekening nemen.
Het kost geld, maar normaal doe je het maar 1 keer in je leven ;-)
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
6-11-2008 11:38:05
Een heel strak spaarschema... Ik heb een jaar de riem wat aangetrokken. Niet overdreven, maar toch genoeg en zo zijn we er geraakt. We hadden wel geluk dat onze ouders de kledij wilden betalen, maar al de rest hebben we zelf opgehoest. Je kiest zelf hoever je daarin wil gaan hé. Maar lenen zou ik nooit doen voor een trouw!
|
|
Ellen
2-5-2009
|
6-11-2008 13:58:10
Wij rekenen op een max van 5000 euro, reis inbegrepen.
Doen ook alles zelf, fotograaf is een vriend, ceremoniewagen is die van ons zelf (gelukkig een grote wagen) Geen dure bruidsjurk, parochiezaal gezocht, iemand laten koken, enz...
Wij hebben graag een groot feest, maar de hele tralalala willen we niet. geef ons maar gewoon de mensen erbij, de babbeltjes en een knabbeltje
|
|
Ellen
2-5-2009
|
6-11-2008 14:02:29
btw: wij betalen ook alles zelf en hebben zeker genoeg budget maar willen het toch nog low-budget houden.
Het overige deel van de spaarcentjes zijn voor over 5 jaar voor onze reis naar Florida.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|