Nu Online
Momenteel zijn er 337 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

spelletje op feest

6-11-2008 23:37:24
Ik had graag jullie mening hierover...

We zouden graag de mensen doen loskomen, ik dacht mss tussen de hoofdschotel en dessertbuffet, hier mijn idee.

Bingo kaartjes verkopen voor 1€ stuk (of gewoon een spaarpot dat ze mogen kiezen wat ze ingooien) Zou op de uitnodiging verwittigen dat ze muntstukken mogen mee brengen.

De 4 buitenste cijfers en het middenste hartje zijn de winnaars nummers. Er is 1 winnaar, prijs had ik gedacht champgne.
Iedereen die kaartje koopt krijgt zoiezo een troostprijs (zakje snoep?)..

De 4 nrs en het hartje zijn verstopt ergens in de zaal,
voorbeeld:

1 winnende nr = onder de tafel, niet verklappen welke tafel.
2de winnende nr = ergens bij toilet (onder lavabo, op een wc bril ofzo)
3de winnende nr = ergens buiten
4de winnende nr = ?
Hartje (staat zoiezo bij iedereen in het midden van bingo kaart) = Op de boxer van bruidegom

We zouden op voorhand de namen beslist hebben die de nummertjes mag halen ( maar zelf weten ze het niet)

Zo kan iedereen mss loskomen, en kunnen wij zo mss nog wat extra centjes hebben.

En dan mss ook 4 nummers opnoemen, en wie die heeft, moet een dansje doen ofzo, weet niet goed, is een vaag idee maar...

Ideetjes of tips, of gewoon jullie meningen zijn welkom, Bedankt !

jessy
12-6-2009
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 446

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik7-11-2008 8:39:33

Mijn mening hierover (sorry als het wat negatief overkomt):
- Maak zo'n spelletjes zeker niet te lang. Ondertussen kunnen je gasten niet meer babbelen en dat maakt het vaak vlug saai voor hen.
- Mensen op de dansvloer sleuren die dat echt niet willen is genant. Het help ook niet voor de sfeer want zodra ze hun ‘taak gedaan hebben’ gaan die, helemaal ongemakkelijk, terug op hun stoel zitten. Mensen die wel willen dansen zullen dat zo ook wel doen.
- Een extra centje proberen te verdienen op je eigen feest vind ik eigenlijk ‘not done’. Je gasten hebben hun cadeau al meegebracht, zoals ze dat zelf willen, en moeten niet op extra kosten gejaagd worden. OK, het gaat maar over 1 euro, maar het is de gedachte erachter. Het zijn jouw gasten. Jij moet er voor zorgen, niet omgekeerd.

Ik zou niet krampachtig de sfeer er proberen in te krijgen. Als jij relaxed overkomt straalt dat af op je gasten en zal de gewenste sfeer en ambiance er direct zijn.

Veerle

Meld misbruik7-11-2008 9:35:21

Veerle

Meld misbruik7-11-2008 9:35:54

Lieve
27-6-2009
 Meld misbruik7-11-2008 11:31:39

Sorry, maar ik ben het helemaal met Marie eens...

Veel succes nog, en hopelijk zit de swung er wat in.

Cindy
22-11-2008
 Meld misbruik7-11-2008 12:02:43

Ik sluit me aan bij de mening van Marie.

Mensen komen wel vanzelf los als ze dat willen.

Ik geef eerlijk toe dat zo'n spelletjes bij mij een verkeerd effect zouden hebben.

Ik dans graag en hou enorm van een goede ambiance, maar dat kan je niet forceren.

Gewoon alles zijn gangetje laten gaan, als je 't mij vraagt :-)

Succes !
Cindy

Elke
13-9-2008
 Meld misbruik7-11-2008 12:32:57

Ik deel ook de mening. Ik ben eens naar een feest geweest waar en na het eten een spelletje gedaan werd.De sfeer was totaal voorbij. Sommigen deden dat niet graag en ik kon niet meedoen want lag in de plaaster. Ik kon juist zien hoe iedereen mee deed.
Ik zou het zeker niet doen

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik7-11-2008 15:35:16

Als bruidskoppel zou ik zelf nooit iets in elkaar steken. Als beste vrienden van het koppel doen wij wel altijd iets. We letten er wel op dat het niet lang duurt, het interessant is voor iedereen en het koppel er nog iets aan over heeft. bv. nieuwe tekst schrijven over het koppel op bestaand liedje (meestal grappig + iedereen krijgt kopie op tafel), foto ppt van het koppel over de jaren heen. kwisje over de vrijgezellenavond,...

Nog nooit negatieve reacties gehad, van niemand. ook niet van mensen die ons niet kenden. Je moet gewoon letten op de tijd en de inhoud.

Isabelle
3-7-2009
 Meld misbruik7-11-2008 16:36:09

Ik deel ook de meningen hier.
Ik denk dat een spelletje het omgekeerd effect zou kunnen hebben.
Een goede DJ zal er dadelijk sfeer in krijgen hoor.
En zoals Marie al eerder zegt, je gasten hebben je al een kado gegeven. Ikzelf zou de indruk krijgen dat ik zo geld ontfutsteld wordt

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik7-11-2008 21:50:32

hallo meid,
laat je niet ontmoedigen als spelletjes spelen bij jullie past gewoon doen, ik be ook al naar een aantal feesten geweest waar spelletjes werden gedaan en heb het nooit als saai ervaren, er zijn idd alleen wel wat dingen waar je rekening mee moet houden: vraag geen geld, hou het kort een 15-20minuten is vaak al lang genoeg, doe iets waar iedereen iets aan heeft, zet geen mensen voor schut door opdrachtjes maar geef ze eerder iets extra.

je kan als je apparte tafels hebt de groepjes aan de tafels tegen elkaar laten strijden en als prijs krijgen ze bv als eerste dessert of zo daar zijn mense ook al snel voor gemotiveerd.

Eventueel bespreek je het met jullie getuigens of beste vriend(in) misschien willen zij wel iets voor jullie in elkaaar steken dan is het ook voor jullie een verrassing.

maar zoals gezegd als het bij jullie past gewoon doen!!!!!!!!!!

Sylvia

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik8-11-2008 11:25:11

En inderdaad,
zoals Sylvia het beschrijft komt het al heel wat leuker over! (Vind ik zelfs ;-) !)

Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...