Terug naar overzicht
Ik heb overal een contract van. Bijna iedereen gaf zelf een contract (zaal, dj, foto- en videograaf), maar ook daar waar we niets kregen, hebben we er zelf achter gevraagd onder het motto van 'goede afspraken, maken goede vrienden'. Als ze niets gaven van contract, vroeg ik op z'n minst een bevestiging via mail. Een mail met daarin 'bij deze bevestigen wij... blablabal' vinden wij niet genoeg, er moeten op z'n minst een paar basisvoorwaarden in staan zoals: afgesproken prijs, datum, aankomst- en vertrekuur, wat bij ziekte e.d. Op die manier ben je redelijk zeker van alles. Sommigen vinden dat grappig dat ik daar achter vraag,en het lijkt mss al een beetje neigend naar bridezilla-manieren, maar liever dat ze met me lachen dan achteraf miserie. Dus bij deze waarbij je geen contract kreeg zou ik er nog es expliciet om vragen, ev. via een mail, maar dan ééntje met wat meer voorwaarden dan enkel 'wij bevestigen hierbij...'.grtjs
Ik ben het helemaal eens met Evi.Wij hebben nog niet zoveel vastgelegd, maar het staat wel op contract.
hey KatrienZeker van de grote uitgaveposten zou ik toch een contract voorzien.Van onze zaal hebben wij een contract gekregen. De fotograaf was een vriend, dus dat lag anders.Als je niets op papier hebt, kan die persoon immers ieder moment foert zeggen en dan heb je niets om op terug te vallen.Doorgaans houden mensen zich wel aan de afspraken, maar het zou toch maar eens willen lukken...
Hoi,In principe is een bevestiging via email voldoende. Tegenwoordig gelden emails vb. ook als officieel bewijs in de rechtbank.Maar als je wat zekerder wil zijn, kan het geen kwaad een contractje te vragen. Wat heb je er immers aan dat jullie achteraf een eventuele rechtzaak tegen de zaal zouden winnen, als je op je trouwdag zelf buiten in de kou zou moeten staan? ;-)GroetjesNele
Oei ik krijg een beetje schrik nu!Van de zaal hebben we wel voldoende emailuitwisseling met bevestiging van de meeste details (behalve concrete menukeuze).De fotograaf geeft geen contract zei hij. De storting van het voorschot zou voldoende bewijs moeten zijn als verbintenis voor beide partijen.Aangezien het toch om een voorschot van 300 EUR (!) gaat, wil ik toch iets op papier hebben. Ik ga vragen om dit dan via email te doen.Bedankt bruidjes!