Terug naar overzicht
We zijn daar ooit geweest toen ik klein was. Ik herinner me maar twee dingen: costa almeria (waar ons hotel was) en het Alhambra (Moors paleis in Granada)Zeer mooie streek...
Hoi MariekeWij hebben Andalusië gedaan als vakantiebestemming afgelopen zomer en het was werkelijk super! Echt een heel leuke bestemming die inderdaad niet te duur hoeft te zijn (je beslist natuurlijk zelf wat je wil uitgeven) Als je heel Andalusië wilt zien en dit op het gemak wilt doen, moet je eigenlijk minstens 2 weken uittrekken; uiteraard hangt het er van af hoe lang je wilt gaan en of je lang ter plaatse blijft of elke 2 à 3 dagen doortrekt naar een volgende bestemming. Wij zijn 11 dagen geweest en hebben heel veel gezien (+/-3000 km gereden) maar ik zou zelf aanraden om langer te gaan zodat je het wat rustiger aan kunt doen. Echte hoogtepunten: Granada en omgeving (werkelijk een prachtige natuur) een aanrader is om daar een privé-paardrijtocht te doen (als je daar voor bent natuurlijk, maar het is zelfs te doen voor beginners want mijn ventje had al lang niet meer op een paard gezeten en vond het echt fantastisch), Ronda (superhotel daar: Molino del Arco), Jerez de la Frontera (witte dorpjes) en natuurlijk ook Sevilla niet vergeten. Er zijn eigenlijk talloze aanraders maar het leukste is ook om de auto te nemen en gewoon wat rond te rijden, zo kom je echt op de mooiste plekjes. Alvast veel plezier met de voorbereidingen!Groetjes,Nienke
Hey Marieke,Andalucia is inderdaad héél erg mooi.Als ik je enkele bestemmingen kan aanraden die je zeker moet doen zijn het volgende:SevillaGranadaCordobaJerez de la FronteraDeze zijn echt supermooi en zeker een bezoekje waard! GroetjesCindywww.kenencindy.bruiloftsite.nl
Hey Marieke, Doen! Zou ik zo zeggen. Wij hebben in 2006 een rondreisje gemaakt door Andalusië. Aankomen in de luchthaven van Malaga, daar auto opgepikt en doorgereden naar Granada, daar 3 nachten gebleven, dan verder getrokken naar Córdoba (2 nachten) en tenslotte 3 nachten in Sevilla. Het Alhambra in Granada is prachtig, de Mezquita in Córdoba ook en ook het Real Alcázar in Sevilla is adembenemend. Sevilla heeft trouwens ons hart gestolen: ik ben dankzij die reis en vooral voor Sevilla begonnen met avondlessen Spaans (zit ondertussen al in mijn derde jaar) en we zijn er NATUURLIJK ook op huwelijksreis geweest. We logeerden er (voor de tweede keer al, want ook in de rondreis was het dit hotel) in hotel San Gil in de Macarenawijk. Het is een super 4sterrenhotel, een eindje uit het centrum, maar dat is echt geen probleem. Het eten is in heel Andalusië ook top en als je uitkijkt en niet op de meest toeristische plaatsen gaat eten (zijn ook niet slecht, maar zijn vooral duurder) dan kan je er zelfs heel goedkoop eten. Vooral als je van jamón ibérico en chorizo ed. houdt...Ronda en Jerez schijnen ook de moeite te zijn, maar dat is voor een volgende keer.Groetjes en veel succes bij het kiezen!Inesreeds 56 dagen getrouwd