Nu Online
Momenteel zijn er 203 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ouders uit elkaar 4 maand voor huwelijk - HELP!!!

14-12-2008 10:14:53
Dag bruidjes,

Nu even eens een berichtje posten met minder goed nieuws :(
Gisteren belde mijn ma in tranen en tuiten dat m'n vader gezegd heeft dat hij thuis weggaat, (29 jaar zijn ze getrouwd!!).
Hij gaat iets huren m'n ma mag blijven wonen waar ze nu wonen, hij kan iet meer, 't is hem allemaal genoeg geweest zegt hij.
Mijn ma is over 5 jaar geopereerd aan haar rug en die is niet goed verlopen, ze heeft dus idd veel pijn, maar profiteert ook wel wat van de aandacht van m'n vader ze melkt hem emotioneel volledig uit.
Ik begrijp hem dus ook wel.
Maar mijn vader is ook zo veranderd de laatste jaren, ze hebben dus alletwee fout.

Maar m'n ma haar pa (mijn grootvader dus) die moet m'n vader al nooit hebben, dus ja zie je het al gebeuren op ons trouwfeest, ik wel, nen hoop verwijten, m'n ma in tranen en tuiten!!
Nu m'n pa zei gisteren aan de telefoon dat hij wel ging zien dat dat allemaal nie ging gebeuren en dat hij rustig wat ging zoeken en dat alles nog zo ver niet is...

Maar ik voel me rotslecht!!!
Gewoon al MIJN ouders uit elkaar, allez, da voelt zo raar...
Doet echt wel pijn.

Iemand die zich herkend in de situatie,

Marieke
18/04/2009
honnay@hotmail.com

Marieke
18-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 429

Sophie

Meld misbruik14-12-2008 10:33:36

Lieve Marieke,

Dat is idd geen goed nieuws.

Toen ik ons feest wou beginnen plannen, heb ik mijn probleem uitgelegd hier op het forum. Omdat ik een minder goede band heb met mijn moeder overwoog ik haar niet uit te nodigen. Dat zou ook een hele heisa worden. Maar toen zeiden talrijke bruidjes, dat iedereen op zo"n dag uit RESPECT voor jouw en je aanstaande hun vetes even moeten stilleggen en eens denken aan jouw toekomst.

Dus ik zou zeggen, confronteer ieder van hen met je probleem, en vraag dat ze uit respect voor jou er een positieve en een gelukkige dag van maken. Daarom hoeven ze niet samen aan tafel zitten, een goedendag zeggen volstaat.

Ik heb die raad opgevolgd en bij mijn familie is die goed onthaald. (ze reageerden alsof ze nooit zouden durven ruzie maken :-) )

Ik weet dat het niet gemakkelijk is en wens je hierbij ook veel sterkte en moed,...
maar alsook nog een beetje rust en plezier bij je huwelijk.

groetjes

sophie
31/10/2009

isabelle
5-6-2009
 Meld misbruik14-12-2008 11:40:59

Hey Marieke

Ik begrijp je probleem volledig, ook al is dit niet zo bij mijn ouders.
Mijn vriend zijn ouders zijn al 24 jaar gescheiden maar kunnen elkaar nog altijd niet horen of zien. Telkens als we bij zijn pa of zijn ma op bezoek zijn, zitten ze elkaar zwart te maken. Dan is mijn vriend zijn stiefmama nog eens superjaloers op zijn ma dus dat belooft ook al voor ons. Nu donderdag is het onze ondertrouw en we waren graag daarna iets gaan eten met onze ouders omdat het toch een mooie gebeurtenis is, en omdat ik zo ver woon van mijn ouders is het fijn ze nog eens te zien. Om niemand achteruit te steken, hebben we mijn vriend zijn ouders ook uitgenodigd. Dus nu moeten zij donderdag aan één tafel zitten. Dus wij zitten ook met de schrik dat het verkeerd gaat aflopen want ze zijn alledrie niet op hun mondje gevallen. Juist mijn vriend zijn stiefpa is de rustige van de 4.
Dus als dit donderdag al zo in mineur gaat verlopen, heb ik ook echt schrik voor ons trouwfeest in juni.. We houden ook allebei ons hart van..
Alvast veel sterkte marieke, en ik hoop dat het bij jou ook allemaal nog meevalt.

Dikke kus
Isabelle
xxx

Kim
18-7-2009
 Meld misbruik15-12-2008 22:37:37

Hey Marieke,

Ik kan begrijpen hoe je je voelt. Ook al gaat het in mijn situatie over mijn schoonouders. Zij zijn bijna twee jaar geleden uit elkaar gegaan en blijven het samen proberen. Zijn ze samen dan is het grote liefde, zijn ze uit elkaar dan kunnen ze elkaars bloed drinken. Het laatste jaar heeft mijn schoonmoeder mijn schoonvader al zes keer buitengegooid, de laatste keer vorige week. Mijn vriend en ik zitten met de handen in het haar.
Ik heb hen echter toen we onze verloving bekend maakten (deze zomer toen ze ook uit elkaar waren) meteen gezegd dat ik wil dat onze dag rustig verloopt. Mijn vriend is het hier mee eens en heeft hen vlakaf gezegd dat als ze zich niet kalm houden op onze dag dat ze kunnen gaan. Ik weet het, het klinkt hard, maar anders houden zij daar totaal geen rekening mee. En als je duidelijk je grenzen stelt, zullen ze deze waarschijnlijk wel respecteren. Het is tenslotte jou dag!

Ik voel met je mee, veel sterkte
Kim

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik16-12-2008 14:17:31

hey Marieke

Je ouders die scheiden dat doet altijd pijn hé. Er zal nooit een gepaste moment zijn, maar zo vlak voor je trouw komt inderdaad dubbel zo hard aan.
Probeer in ieder geval jouw vreugde er niet te zeer door te laten doen.
Ik vind het jammer dat je vader niet even kon wacht tot na de trouw, maar dat bewijst alleen maar dat het echt te zwaar is.
Dat je moeder verdriet heeft, is normaal, maar elke ouder moet in staat zijn zich weg te cijferen op de trouw van je kind, dit is helemaal niet vanzelfsprekend, maar ze moeten dat maar doen.
Praat er een maand voor de trouw eens over met je moeder en je grootouders. Vraag hen de lieve vrede te bewaren voor jou. Je vader heeft al beloofd dat er niets zal gebeuren, je moeder en grootouders zullen dat ook wel doen.
Wij hadden ook enkele explosieve cocktails op ons huwelijk, maar iedereen heeft zich goed gedragen.
Je moet ze gewoon niet samen aan een tafel zetten. Want alcohol en directe confrontatie probeer je best gescheiden te houden.
In ieder geval mocht het ooit tot een confrontatie komen, laat je dag daardoor dan niet vergallen.
Bekijk het altijd postief! Dat helpt enorm!
Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...