Nu Online
Momenteel zijn er 600 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouw wet

5-1-2009 9:05:59
Hallo,
Wij trouwen voor de wet op 25 april en voor de kerk 9 mei. Wij hadden een apparte datum gekozen om op 9 mei alles wat rustiger te laten verlopen. Mijn vriend en zijn getuige wonen ongeveer een uurtje rijden van ons. En als we alles op een namiddag zouden gedaan hebben moesten we al vroeg in de voormiddag klaar zijn en hij vroeg vertrekken. Dus daarom 2 dagen. Maar nu hebben we een probleem. Om de kosten wat te drukken hadden mijn ouders voorgesteld om het bij ons thuis te doen. Maar nu hebben we eens zitten tellen en komen we ongeveer aan een 20tal personen (ik vind dit veel maar ja het moeilijk om iemand uit te laten, je kent dat?!) en mijn ouders vinden dat teveel. Want de getuige van mijn vriend is een nonkel van hem (heeft geen broers en zussen) en dan nog een tante van hem die ze ook willen vragen, ook al vind ik dit niet nodig maar ja begin maar eens tegen je schoonmoeder dat dit niet kan?! Maar ja, tot daar toe. Hoe kunnen we dit nu oplossen, als we nog een zaal moeten zoeken begint de tijd wel te dringen.
Wie heeft een voorstel of kan ons een idee geven. Wat hebben jullie gedaan. We willen de mensen niet zomaar naar huis sturen, want ze komen van ver. Maar we willen er ook geen hopen geld aanhangen, want het eigenlijk feest is op 9 mei.
Alvast bedankt,

groeten, A en C.

annelies
9-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 434

Karen

Meld misbruik5-1-2009 9:18:00

Ergens een kleine receptie geven...
Glaasje bubbels en wat hapjes.
Wil je wat meer dan kan je misschien broodjes serveren, wakking diner of kleine BBQ...
Voor 20 personen vindt je nog wel een zaaltje hoor. of gewoon in restaurant. Of heb je een tuin? verwarmde tent...

Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik5-1-2009 10:32:00

je kunt gemakkelijk op restaurant gaan met 20 man, gewoon wel op voorhand reserveren en dan komt her er op aan om een redelijk goedkoop restaurant uit te zoeken... Er zijn hier op het forum al een paar tips geweest over goedkopere eetplaatsen dus kijk maar gewoon eens rond...

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik5-1-2009 13:05:41

Hallo!

Ik begrijp je probleem, wij gingen eerst in Duitsland trouwen & dan receptie achteraf.
maar ik keek er zo tegenop om alles 2 x te regelen, dat we nu gewoon 1dag doen & Duitsland laten vallen.

Da's nu geen optie bij jou, alles op 1 dag, dus moeten we een oplossing zoeken :)

Ik stel voor, ofwel huur je klein zaaltje (iemand die ik ken deed een babyborrel voor 170 man dan wel-> zaaltje was 45 Euro!!!).
Of gewoon op restaurant? Niet te duur, menu nemen, kom je wel altijd wat goedkoper uit.
Of thuis bij u ouders of bij jullie broodjeslunch?

Succes alvast

Marieke
18/04/2009
honnay@hotmail.com

Hanna

Meld misbruik5-1-2009 13:07:46

Neem ze gewoon allemaal mee naar een gezellige taverne en trakteer ze op een drankje en een hapje. Waarom moet je ze weer allemaal eten geven? Ze komen toch ook op het feest. Zoek een taverne of café dat niet te gewoontjes is en vooral gezellig.

Lieve
27-6-2009
 Meld misbruik5-1-2009 15:02:32

Hey,

Bij ons ongeveer hetzelfde scenario: 2 trouws op 2 verschillende dagen. Ook wij zijn met een 20-tal voor het etentje voor de wet. We gaan dan gewoon ergens gaan eten in een restaurantje van kennissen van ons. Niets overdreven, want zoals je zegt, het grote feest moet dan nog komen hé. Ik zou daar niet speciaal een zaal voor reserveren hoor. Als je over de middag kan gaan eten, dan geven ze in veel restaurants een lunch, en dat is heel schappelijk van prijs, zelfs in 'chiquere' restaurants heb je over de middag al een lunch voor +- 12 euro p.p., allez toch hier in Brugge, en dan heb je toch nog 3 gangen.
En misschien kunnen de oudjes + schoonfamilie wat meedoen in de prijs? Bij ons doen ze hier nog wel een geste voor...

Groetjes,
Lieve
11/07/2009

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik5-1-2009 20:10:44

Hoi,
wij trouwen ook op 2 verschillende dagen. Wij trouwen s avonds voor de wet (op een maandagavond is het stadhuis langer open bij ons). Dit is al in februari en aangezien het dan nog goed koud kan zijn, willen wij thuis een kleine receptie geven met wat glühwein en wat taart en cake en zo...
Toch ook voor een 30tal personen. Had er nog niet bij stilgestaan dat dit veel is... Hoewel t nog koud kan zijn, hopen we op droog weer, zodat we wat volk buiten bij wat vuurtjes kunnen laten staan...
groetjes,
Nele

katrien
25-4-2009
 Meld misbruik6-1-2009 13:52:54

Hey,

Wij trouwen ook op twee verschillende dagen.
De dag voor de wet is alleen met broers, zussen en ouders. De rest komt op het echte feest al he.
groetjes
katrien

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik6-1-2009 14:42:43

Wij zijn voor de wet getrouwd in oktober 2007 en voor de kerk in oktober 2008. Iedereen van de familie en vrienden wist al dat het grote feest pas in 2008 ging zijn (want de feestzaal en kerk lagen al vast). Na de wet (rond 18u) zijn we bij mijn ouders een glas schuimwijn gaan drinken met wat chips en nootjes (ongeveer 20 man), niet zittend. Na ongeveer een uur zijn we enkel met mijn ouders, schoonouders, getuigen en grootouders gaan eten op restaurant. Wie nog bij mijn ouders was, zoals een tante en een nonkel, zijn gewoon naar huis gegaan omdat ze ook goed beseften dat we geen 2 keer een grote feest kunnen geven.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...