Nu Online
Momenteel zijn er 306 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

?? Ceremoniemeester bij trouw enkel voor wet + alternatieve viering ??

8-1-2009 8:10:58
Hey!
Wij trouwen op 18 april 09

Programma +-

- 11 u voor de wet in Hamme
- rond 16u/16u30 alternatieve viering in de feestaal
- daarna receptie, feest, ...

Vinden jullie dat we een ceremoniemeester nodig hebben? vb. enkel voor de wet?
's avonds in de feestzaal zijn er (denk ik) genoeg mensen die alles in handen hebben...

Groetjes!

Marieke

Marieke
18-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 455

nathalie

Meld misbruik8-1-2009 9:14:01

hallo, wij trouwen ook met een alternatieve viering, wij hebben er voor gekozen om een ceremoniemeester te nemen.
Ik weet niet of het echt nodig gaat zijn maar aan de andere kanten ben je dan ook gerust.
grts

Evelien
17-10-2009
 Meld misbruik8-1-2009 11:51:10

Hey bruidje

wij doen het net hetzelfde als jullie en hebben ervoor gekozen om geen ceremoniemeester te nemen.
Tenslotte duurt het stadhuis bij ons niet meer dan een kwartiertje.

Mijn zus heeft een huwelijk gehad met kerk erbij en daar zagen we dat de ceremoniemeester vooral zijn nut daar heeft bewezen. Hij duidt bv aan aan welke kant de ene kant van de familie moet staan, waar de bruid moet staan etc. Ook helpt hij bij het instappen in de auto.

Maar als je je daar zekerder bij voelt om toch iemand te nemen, zou ik zeggen: doen!

Heel veel plezier!

Ine
17-4-2009
 Meld misbruik8-1-2009 12:14:56

Wij trouwen snamiddags voor de wet
n dan doen we ook in de fesstzaal een alternatieve viering.
We hebben er voor gekozen om geen ceremoniemeester te nemen.
Iedereen komt met zijn eigen wagen en de mensen zullen wel doorhebben dat de eerste rijen voorbehouden zijn voor de familie.
+ wij hechten daar ook niet zo veel belang aan aan die protocols.
Het zal nogal losjes zijn bij ons.
Maar das ieder zijn eigen ding natuurlijk.

Groetjes

Ine

Joke
18-4-2009
 Meld misbruik8-1-2009 19:36:04

Dag Marieke en andere lezers

Leuk om te zien: jullie trouw is op dezelfde dag als die van ons en de invulling van de dag is ontzettend gelijklopend! Ook wettelijk huwelijk om 11u, daarna hapje eten met dichte familie en vrienden. Daarna alternatieve viering in afgehuurde zaal voor alle genodigden om 15u en om 16u receptie in dezelfde zaal. Om 19u is het avondfeest. Een mooie zwitserse old-timerbus brengt ons naar alle bestemmingen.
Ook wij hebben geen ceremoniemeester genomen. Er is wel wat voorbereiding aan ons huwelijk, maar enkel al het idee dat er me iemand zou vertellen wat we moeten doen of zeggen, waar en hoe we moet zitten of lopen etc... zou me razend maken! En mijn familie en vrienden kennende, denk ik dat zij dat evenmin zouden appreciëren (althans niet verwachten van ons). Wij hebben gewoon veel liever zelf de touwtjes in handen...
Doe wat je zelf aanvoelt, en hou niet al te veel rekening met wat 'institutioneel' bepaald of verwacht wordt.

Groetjes en nog veel succes

Joke

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik8-1-2009 21:46:16

Hey

de beslissing over een ceremoniemeester is iets persoonlijks en moet je als koppel beslissen, niemand kan daar echt raad bij geven. Wij hebben er een genomen omdat ik anders in staat ben om tegen iedereen te gaan zeggen waar hij of zij moet staan. En ik er me ongetwijfeld in ga opjagen als iemand verkeerd staat... Ik weet het ;-)) Maar als je de rust zelve bent, of het steekt allemaal niet zo nauw, dan moet je geen ceremoniemeester nemen. Die mensen hebben gewoon ervaring zat, en ik vind het handig dat iemand die dag zegt tegen mij wat ik moet doen, ik wil niet nadenken die dag, ik wil genieten, en enkel genieten...

Een vriendin van me moest geen ceremoniemeester hebben, was allemaal niet nodig, maar een week voor de trouw belt op haar kousevoeten of ik niet haar ceremoniemeester wou zijn, want er moest in de kerk iemand zijn om de mensen te ontvangen, om stoelen klaar te zetten, boekjes klaar te leggen, zorgen dat de bloemist alles correct deed... Maar zoals hieronder ergens staat, misschien dat een ceremoniemeester meer zijn nut kan bewijzen als je voor de Kerk trouwt.

Groetjes
Karolien.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...