Nu Online
Momenteel zijn er 403 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat doen met collega's?

15-1-2009 13:09:56
Hallo!

Ik had nog een vraagje.

Ikzelf werk tijdelijk in een firma (toch om te beginnen) tot mei en we trouwen op 18 april -> ik vind het dus niet nodig om m'n (tijdelijke) collega's te vragen. Achteraf zou ik wel zeker iets doen op het werk met Cava, broodjes, ...
Vinden jullie dat dit kan?

Mijn vriend werkt nu 3 jaar op z'n werk. Daar mag echter geen druppel alcohol binnen, wat het dus moeilijk maakt om vb. na het werk iets te geven.
Wat kan hij dan doen met z'n collega's? Hij dacht om iets klein te gaan eten, maar dat vind ik dan weer TE. Eventueel iets gaan drinken achteraf ofzo?

Wat doen jullie?

Groetjes

Marieke
18/04/2009

Marieke
18-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 427

s
1-6-2007
 Meld misbruik15-1-2009 13:41:05

Ik vind het helemaal geen must dat je je collega's niet uitnodigd, zelfs niet op de receptie.
Dus jouw voorstel vind ik zeker goed.

Je toekomstige kan toch een traktatie voorzien zonder alcohol? Ok, toegegeven, cava gaat er bij mij altijd goed in, maar hoeft toch niet.

Zelf heb ik alle collega's (30) met partner uitgenodigd op de recpetie, waarvan er ongeveer 30 man (15+15) aanwezig was, de helft dus.
Achteraf heb ik een pot met bruidsuiker (bedrukte suikerbonen) in het koffielokaal gezet.
Idem voor mijn man.

s
1-6-2007
 Meld misbruik15-1-2009 13:42:05

Mijn eerste zin in vorig berichtje klopt niet.
Ik bedoel dus:
Ik vind het helemaal niet nodig dat je collega's uitnodigd voor je trouw.
Je kiest zelf wie je uitnodigt, he.

Wendy
16-5-2009
 Meld misbruik15-1-2009 13:48:32

Hey Marieke,

Bij ons in de Kempen is het de gewoonte om te "schieten" de week voor het huwelijk.
Dan zijn er meestal kleine hapjes en drank. Het geeft je ook de gelegenheid om de collega's uit te nodigen.

groeten,
Wendy

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik15-1-2009 13:59:10

Mijn vriend is zelfstandige en werkt heel close samen met zijn werknemers (een stuk of 6), die zitten dus mee aan t diner.
Ik heb nogal veel collega's, ik heb er een tiental uitgenodigd voor de receptie en ook de bazen.
Mijn meest close collega stopt hier met werken, maar ik heb haar wel uitgenodigd. Nu bekend is wie haar zal vervangen, ga ik die ook wel uitnodigen, denk ik.
Maar wat jij voorstelt kan natuurlijk ook.

groetjes,
Nele

katelijne

Meld misbruik15-1-2009 15:43:47

ik vind je voorstel zeer goed. persoonlijk zou ik je collega's ook niet uitnodigen in jouw geval. Je verloofde kan toch ook taart met koffie of zo trakteren? Of inderdaad na het werk ergens op café.

annelies
9-5-2009
 Meld misbruik15-1-2009 15:56:28

Hallo,

Ja het is niet altijd makkelijk om te beslissen. Wij vragen ook geen collega's. Bij mijn toekomstige moeten ze allemaal van ver komen boven Brussel en Limburg en wij trouwen in Oost-Vlaanderen.
En bij mij op het werk kan ik moeilijk onderscheid maken, ik werk in een rustoord en zou wel 50 mensen moeten uitnodigen en dat vind ik teveel van het goede. Dus ga ik achteraf iets doen op het werk. Misschien iets geven voor te drinken met een toastje of zo of een stuk taart. Want ja je moet ergens een grens trekken.

Ja natuurlijk een glas shuimwijn of cava is altijd beter dan koffie maar als het echt niet mag dan kan je altijd een tas koffie met een stuk taart voorzien als je na het werk niks wilt geven.

Ik denk zeker niet dat je je verplicht moet voelen op om je collega's te vragen.
Aan jullie de keuze.

groeten, Annelies.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-1-2009 18:28:29

Wij vragen onze collega's op de 'schieting' de dag voor onze trouw (dus enkel voor een drankje) en de meest dichte collega's waar ik direct mee samenwerk komen op het dansfeest (dus vanaf het dessert).

sofie

Meld misbruik15-1-2009 19:03:25

Hey marieke

Alles goed met je? Je mag gerust mailen se.
Heb je mijn mailtje gehad?

Eerst en vooral vind ik dat jullie zelf beslissen wat jullie doen ivm collega's uitnodigen. Een leuk idee is idd stukje cake of taart ofzo, als er geen alcohol mag gegeven worden. Tegen bij u op uw nieuw werk weten de mensen zelf ook dat dat nogal zot zou zijn om hen te vragen, vind ik.

Wijzelf nodigen de dichte collega's uit en natuurlijk onze baas he;

Uit plichtsbesef.

vele groetjes en hopelijk tot mails

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik16-1-2009 11:34:37

Zelf werk ik al 5 jaar in het zelfde bedrijf, en ben ik al een paar keer op het feest van collega's uitgenodigd, dus mijn dichtste collega's komen naar het dansfeest, vanaf het dessert ook. Dat zijn zo'n 15 personen + partner.

Mijn verloofde gaat op een middag met zijn collega's eten en dan betaalt hij de drank, omdat hij als consultant met een tijdelijk contract in een bedrijf zit voor een jaar.

Hier worden vaak kleine drinks georganiseerd buiten het bedrijf omdat alcohol ook strikt verboden is, voor verjaardagen en babies en dergelijke. Dan gaan we meestal naar een bar/restaurant in de buurt waar de feestvierder vooraf een regeling treft voor drank en hapjes. Als het feestje uitloopt blijven er vaak mensen eten maar dat is dan terug op eigen kosten.

Ik hoop dat je een leuke oplossing vindt, maar ik zou inderdaad als ik er nog maar zo kort werk het uitnodigen van collega's en/of bazen tot een strikt minimum beperken.

Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik16-1-2009 17:36:12

Hoi
Ikzelf vraag mijn collega's wel op de receptie (ongeveer 35 personen + partner)want ik werk er onderts al 9 jaar.
Op mijn zus haar werk is dit niet de gewoonte en wordt er ook achteraf eens getrakteerd
ofwel met een glas schuimwijn en enkele hapjes (kaas, olijven, mini-sandwiches, etc)
ofwel een dessertenbuffetje (taart, cake, koekjes etc)(je kan zelfs een en ander zelf bakken om wat kosten uit te sparen)
xxx

Liselotte
22-8-2009
 Meld misbruik16-1-2009 17:56:28

Bij ons is het de gewoonte om een lijst uit te hangen (voor de receptie weliswaar) en wie wil, tekent dan in om te komen. Zo is er achteraf geen discussie over wel of niet gevraagd zijn. Wie wil komen, komt.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...