Terug naar overzicht
wij hebben ook geen ceremoniemeester, dit komt omdat we de dag ervoor al voor de wet trouwen, en de volgende dag voor de kerk en het feest enzo, maar omdat het minder heen en weer geloop is, vinden wij een ceremoniemeester overbodig. Ik heb mijn neef gevraagd of hij de tijd wat in de gaten wilt houden en het wat in goede banen helpt te houden. hij vond het zelfs zeer leuk dat ik hem dit gevraagd heb. ik vind het geld voor een ceremoniemeester overbodig dus. groetjes en succes
Hoi Marieke,Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen: Kan ik dingen uit handen geven?Bij mij is het antwoord nee. (ik ben nogal een controlefreak :)) Als je dat wel kan, denk ik dat een ceremoniemeester handig kan zijn. Wat je ook kan doen is je eens verdiepen in etiquette. Volgens mij zijn daar genoeg boeken over te vinden. Daarin kom je ook te weten waar de bruid moet staan en wie eerst binnenkomt en zo...Nog veel succes!Groetjes,Ann(21-02-09)
Een echte ceremoniemeester hadden wij ook niet.En we hebben ons feest in een parochiezaal gedaan, met als helpers kameraden.Wat helpt is een goed draaiboek van de dag, met wie wanneer waar moet zijn en wat die moet doen.Toch is het handig op de dag zelf dat er mensen zijn die bepaalde taken van je overnemen. Bij ons was dit bijvoorbeeld de lintjes aan de auto's doen en een stoet vormen van de auto's.Dit heeft mijn broer spontaan gedaan.De rest is heel vlotjes verlopen, ook omdat we met de belangrijkste personen een 'vergadering' gehad hebben in de week voor de trouw, om alles nog eens goed uit te leggen.En bij ons hebben we zelfs niet de vraag gesteld: moet de bruid links of rechts lopen...Maar dit vonden wij helemaal niet belangrijk...GroetjesHeidi13/09/2008ps: ook alleen maar voor de wet getrouwd