Nu Online
Momenteel zijn er 204 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Draaiboek voorbeeld - ceremoniemeester ja of nee??

26-1-2009 11:04:34
Hey bruidjes,

Wij trouwen op 18/04/2009 programma is:
- 11 u wet
- broodjeslunch bij schoonouders
- 16u30 viering feestzaal
- 17u30 receptie
- 19 u diner

Omdat we dus niet voor de kerk trouwen vraag ik me af of we wel een ceremoniemeester nodig hebben?
Alles moet er niet zo stijf aan toegaan.
Toch heb ik zoiets van vb. staat de bruid rechts of links? hoe zit dat met de ouders, ...

Moet ik een draaiboek hebben? Ik kan dat mss zelf opmaken? Hoe ziet dat eruit?
Heeft er iemand voorbeeldjes?

Dank je alvast!

Marieke
honnay@hotmail.com

Marieke
18-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1973

Ester
7-8-2009
 Meld misbruik26-1-2009 12:41:41

wij hebben ook geen ceremoniemeester, dit komt omdat we de dag ervoor al voor de wet trouwen, en de volgende dag voor de kerk en het feest enzo, maar omdat het minder heen en weer geloop is, vinden wij een ceremoniemeester overbodig. Ik heb mijn neef gevraagd of hij de tijd wat in de gaten wilt houden en het wat in goede banen helpt te houden. hij vond het zelfs zeer leuk dat ik hem dit gevraagd heb. ik vind het geld voor een ceremoniemeester overbodig dus. groetjes en succes

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik26-1-2009 14:46:44

Hoi Marieke,

Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen: Kan ik dingen uit handen geven?
Bij mij is het antwoord nee. (ik ben nogal een controlefreak :)) Als je dat wel kan, denk ik dat een ceremoniemeester handig kan zijn. Wat je ook kan doen is je eens verdiepen in etiquette. Volgens mij zijn daar genoeg boeken over te vinden. Daarin kom je ook te weten waar de bruid moet staan en wie eerst binnenkomt en zo...
Nog veel succes!

Groetjes,
Ann
(21-02-09)

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik26-1-2009 19:31:07

Een echte ceremoniemeester hadden wij ook niet.
En we hebben ons feest in een parochiezaal gedaan, met als helpers kameraden.
Wat helpt is een goed draaiboek van de dag, met wie wanneer waar moet zijn en wat die moet doen.
Toch is het handig op de dag zelf dat er mensen zijn die bepaalde taken van je overnemen. Bij ons was dit bijvoorbeeld de lintjes aan de auto's doen en een stoet vormen van de auto's.
Dit heeft mijn broer spontaan gedaan.
De rest is heel vlotjes verlopen, ook omdat we met de belangrijkste personen een 'vergadering' gehad hebben in de week voor de trouw, om alles nog eens goed uit te leggen.

En bij ons hebben we zelfs niet de vraag gesteld: moet de bruid links of rechts lopen...
Maar dit vonden wij helemaal niet belangrijk...

Groetjes
Heidi
13/09/2008
ps: ook alleen maar voor de wet getrouwd

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...