TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
katelijne
|
29-1-2009 8:56:00
1) kan ik niet op antwoorden 2) wij geven zeker voor de ouders, ik ook zeker iets aan mijn getuige, mijn vriend vindt het wat raar om iets aan zijn broer te geven, daarover wordt dus nog getwijfeld. Maar daar ben je vrij in. Ouders krijgen van ons sowieso achteraf een kader met een mooie foto van ons. 3) wij hebben ook maar 1 receptie: daarna blijft een deel om te eten, het ander deel gaat naar huis
|
|
Lien
23-5-2009
|
29-1-2009 9:14:22
1/ ik krijg ook geen mailtjes meer. Verveld... 2/ wij geven een kado aan ouders en getuigen. 3/ wij hebben twee recepties omdat we anders met véél te veel zouden zijn op de eerste receptie. De eerste receptie is heel uitgebreid, de tweede is eenvoudiger, maar wordt dan gevolgd door avondfeest.
|
|
evi
4-7-2009
|
29-1-2009 9:15:22
hey,
1)Ik heb nog geen problemen ondervonden
2) Wij zullen ook iets geven aan de getuigen, ik denk ook een bongobon ofzoiets. ze organiseren toch onze vrijgezellen en zullen deze dag altijd aan ons zijde staan. Dus een klein bedankje kan er wel vanaf! Voor onze ouders geven wij ook iets, ik ben zelf een fotoalbum aan het samensteken van toen tot nu. dit voor de mama's en voor de papa's kijken we ook voor een bongobon ofzo. of een weekje weg.
3) bij ons worden er ook 2 receptie's gegeven. wij trouwen om 14.OO in de kerk en om 16u à 16.30 begint onze eerste receptie, dit voor mensen die niet naar het avondfeest komen en voor de naaste familie(tot tante en nonkel) om 19.30 begint de 2de receptie voor de avondgenodigdn
groetjes www.everyoneweb.com/4juli2009
|
|
Rebecca
27-6-2009
|
29-1-2009 9:59:17
3) het is eerder klassieker om 2 recepties te houden. Wij doen dat ook. De eertste gewoon voor receptie genodigden en dan een tweede receptie (kleiner) voor gasten van het avondfeest. Ik heb het trouwens nog nooit anders geweten bij andere trouws. Maar is uiteraard volledig jullie zin, het kan ook zo, maar ik zou het niet leuk vinden om een deel te moeten buitenborstelen omdat ze niet gevraagd zijn naar het diner en aan de anderen te moeten zeggen: u wordt gevraagd aan tafel...
|
|
Annelies
15-5-2009
|
29-1-2009 10:10:34
Hoi, Wij geven ook maar 1 receptie om reden dat het overgrote deel toch blijft voor het avondfeest. Ik vind dat het perfect mogelijk is om maar één receptie te geven. De meeste mensen begrijpen wel dat je niet iedereen kan uitnodigen voor het avondfeest. Wij hebben nog geen negatieve reacties gekregen. Groetjes,
|
|
Laura
11-7-2009
|
29-1-2009 10:25:49
1) nog geen problemen hier 2) ben ik zelf nog niet uit wat we juist gaan doen of kopen om de ouders en de getuigen te bedanken. 3) Wij doen 1 receptie om 17u. Iedereen is hierop aanwezig. Om 19u, na de receptie dus, gaat een minderheid weg, de rest mag mee genieten van het diner en het dansfeest. Ben nooit voor 2 recepties geweest, kan mss wel geld besparen, maar ik weet dat iedereen graag hapjes eet en dan ben je met iedereen tesamen he!
Groetjes, Laura
|
|
Joke
25-4-2009
|
29-1-2009 12:14:26
1) nog niets van gemerkt
2) ik geef zeker een cadeau aan mijn getuige (mijn zus), maar niet op de dag zelf omdat mijn verloofde geen cadeau geeft aan zijn getuige (een vriend). Mijn verloofde was ook getuige bij die vriend zijn trouw, en heeft toen ook geen cadeau gekregen. Het is dus zeker geen "must".
Cadeau voor de ouders doen we zeker en vast. Misschien kun jij voor je ouders dan afzonderlijk een cadeau kopen ? Voor je moeder bijvoorbeeld een halfjaar of jaarabonnement bij Fleurop, zodat ze om de week ofzo verse bloemen krijgt ? En voor je vader flessen wijn ofzo ?
3) Eén receptie kan perfect; hangt er maar vanaf hoe je het zelf wil. Wij hebben er twee: één na de misviering, dan een uur pauze en dan komen de avondgasten, die een kleine receptie krijgen voor we aan tafel gaan. Maar dan ook echt een kleine receptie, met alleen drank en wat tafelsnoepjes. Hapjes vind ik niet nodig, want het duurt maar een half uur en ze komen per slot van rekening om te eten :-)
Groetjes !
|
|
Marieke
18-4-2009
|
29-1-2009 13:06:12
Hallo!
Fleurop dat ken ik niet? Maar het lijkt me wel een leuk idee.
Groetjes
Marieke
|
|
Joke
25-4-2009
|
29-1-2009 17:00:59
Voluit Fleurop - Interflora. Als ik mij niet vergis zijn de meeste boemisten daarbij aangesloten.
www.fleurop.be Ik vind nu niet direct iets terug over een abonnement op de site, maar ik weet dat het bestaat. Misschien informeer je best even bij je gewone bloemist, of een bloemist dicht bij je moeder (gemakkelijk voor de leveringen) ? Wellicht kun je alles bespreken: of ze het leveren of dat je moeder telkens zelf mag gaan kiezen, de frequentie, kostprijs van de boeketten, duur van het abonnement,...
Ik ben er ook over aan het denken om mijn moeder een bloemenabonnement cadeau te doen, maar dan één boeket om de twee weken. Meestal houdt een boeket toch 8 à 10 dagen.
Ik vermoed dat een boeket 15 à 20€ per keer zal zijn (bij mijn bloemist toch), dus misschien even uitrekenen voor je haar 52 boeketten cadeau doet, één voor elke week voor een heel jaar :-)
Groetjes !
|
|
Véronique
31-7-2009
|
29-1-2009 18:47:06
1) Geen problemen
2) wij geven aan onze ouders een cadeau (ws bloemen of zo), maar ook onze getuigen. Aangezien ze beide gek zijn op tractors hebben we afgelopen weekend een beurs voor miniatuurtractors bezocht en daar hét ideale cadeau gevonden. Voor mijn schoonbroer de tractor waar bij op zijn werk mee rijdt en voor mijn broer de tractor van zijn dromen!
3) Wij geven maar één kleine receptie, nl. als de avondgasten binnenkomen. Dat zal enkel met drank zijn, want daarna schuiven we toch aan tafel. Als de dansgasten komen, krijgen ze natuurlijk ook eerst nog een glas aangeboden. Wij geven geen échte receptie (voor mensen die enkel uitgenodigd zijn voor de receptie).
Groetjes!
Véronique
http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
30-1-2009 10:36:59
Hey Marieke
1: Hiermee kan ik je niet helpen, want ik heb al lang zelf geen topics meer gepost
2: Wij hebben zowel voor onze ouders als voor de getuigen een cadeau gekocht. Wij waren dit niet van zin, want hebben ons feest volledig zelf betaald en we zagen het nut niet in van die cadeaus, maar iedereen rond ons beleef maar zeggen dat het toch gebruikelijk is van iets te geven, dus hebben wij dat ook maar gedaan. Wij hebben voor onze ouders een Bongo bon 'Pitoresk logeren' gekocht. Die mensen geraken er samen maar niet van onder en nu moeten ze wel tijd nemen voor elkaar. Bij jou is dit jammer genoeg geen optie... Voor de getuigen hebben wij een sauna en verwen bon gekocht voor twee personen. Veel mensen vragen vb aan de fotograaf om al een foto te ontwikkelen en die geven ze dan af in een mooie kader ofzo... Ik vind die vraag ook moeilijk...
3: Wij hebben twee recepties genomen; een grote voor de collega's en kennissen. Op die manier moest iedereen weggaan en creëer je niet het gevoel dat de helft mag blijven en zij niet. Allé ik heb toch al van veel mensen gehoord dat ze liever iets apart hebben dan ineens als enige het gesprek te moeten verlaten... Daarna hadden wij een kleine receptie (=aperitief) voor de mensen van het avondfeest.
Groetjes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|