Nu Online
Momenteel zijn er 141 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eretafel

3-2-2009 15:30:17
Hey,

We zijn met +- 65 mensen voor het avondeten.
Alle tafels zijn ronde waar 8 à 10 mensen aan kunnen zitten (ik verkies 8).

Nu had ik gedacht voor de eretafel.
- Ik en m'n man
- Mijn ouders
- Zijn ouders
- M'n zus & haar vriend

en dan de grootouders aan volgende ronde tafel en zo verder, kunnen we dat maken?
Ik vind alvast van wel.
Waarom een eretafel met 16 man als je maar met 60 bent?

Groetjes

Marieke
18/04/2009

Marieke
18-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 363

Leen
25-4-2009
 Meld misbruik3-2-2009 15:53:41

hey marieke,

natuurlijk kan je dat.
bij ons komen de grootouders ook niet aan de eretafel; we zijn nu al met 11 (2 zussen met partner + schoonbroer + 4ouders en wij natuurlijk).
Als de grootouders er dan nog bij moeten zitten we met veel te veel en kan je toch niks meer zeggen.

veel succes nog met de tafelschikking (ik vind het iets van het moeilijkste :))

groetjes
Leen

vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik3-2-2009 16:02:57

hej marieke,

wij hebben wel wat meer volk op het feest maar voor de eretafel is het ook : ik en m'n toekomstige, zijn ouders, mijn ouders en z'n zus + vriend
8 personen dus, alle tafel zijn ook rond en 8/10 personen
wij dachten eerst dat het wat raar was dat de eretafel niet groter zou zijn als de gewone tafels,

mijn grootouders zouden liever bij de nonkel zitten, hangen namelijk heel erg aan elkaar, en mijn oma is alleen en niet meer zo goed te been, dus zouden we bij haar jongere zus plaatsen, zodanig ze meer op haar gemak is .. de eretafel loop volgens ons veel te veel heen en weer en dan zit oma daar,

nu nog zijn grootouders: we vrezen dat zij het niet leuk gaan vinden dat ze niet aan de ere tafel zitten, maar we kunnen toch niet hen alleen erbij zetten, en de andere 3 niet he

nu ik hoor dat jullie zelf opteren om enkel ouders & br/zus & jullie zelf aan de eretafel te zetten, dan moeten wij hier misschien niet zo over piekeren ... en gewoon een eretafel van 8 personen nemen ...

heidi

Meld misbruik3-2-2009 16:06:33

wij doen het alsvolgt, wij tweetjes onze ouders en onze getuigen met partner, broers en zussen met partner zou bij ons wat teveel worden, wij zijn namelijk met 4thuis en mijn vriend met 2, daar de partners bij dat gaat dus niet, wij zetten onze broers en zussen gewoon bijeen

Annelies
3-7-2009
 Meld misbruik3-2-2009 16:29:19

ik heb geen eretafel,
ik zit met mijn toekomstige man, broer en lief en vrienden aan tafel. Mijn ouders zitten ook bij vrienden. Zijn ouders ook en mijn oma bij haar zussen.
Zo zit iedereen bij wie hij wil. En kom je ook niet met een eretafel te zitten waar iedereen constant van wegloopt want dat zien we allemaal niet zitten. Je ziet vaak een eretafel met veel lege stoelen omdat de trouwertjes constant rondlopen en zo...
dat wil ik echt niet

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik3-2-2009 16:34:47

Hey Marieke,

Bij ons is de eretafel:
Bruid & Bruidegom
ouders bruid
ouders bruidegom
mijn getuige met haar partner
Ken's getuige en Ken's zus

Groetjes

Cindy

leen
4-7-2009
 Meld misbruik3-2-2009 17:47:48

Hallo
Bij ons zitten mijn ouders en schoonouders samen met broeres en zus aan de eretafel 's middags en 's avond zit elk bij degene die zij willen (mijn ouders bij hun vrienden, mijn schoonouders bij hun buren en broers en zussen wilden bij neven en nichten zitten.) Aan de eretafel hebben wij 's avond gekozen om onze beste vrienden er aan te zetten.
Groetjes

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik4-2-2009 21:11:45

Bij ons zal het waarschijnlijk zijn:
wij
de ouders
de getuigen met partner

Broers, zussen en grootouders niet. Bij mijn broer zijn trouw was dit ook niet het geval. Ik zat daar helemaal niks mee in. We zaten gewoon bij de rest van de familie.

Ik heb enkel het probleem dat mijn schoonvader gestorven is. Mijn schoonmoeder alleen zetten is dan ook weer zo raar. Ik weet het nog niet. Of toch de broers en zussen erbij maar dan wordt de tafel weer zo groot hé. (we hebben beide nog een broer en zus + partner dan ook hé) Ik had liefst niemand met de rug naar de rest van de zaal.

groetjes, Carolina

Sarah
22-8-2009
 Meld misbruik4-2-2009 22:38:44

Ey,

Bij ons wordt het normaal:
- ik en mijn man
- ouders
- schoonouders
- getuigen en partners ervan

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...