Nu Online
Momenteel zijn er 524 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

UVV <-> rent a priest

5-2-2009 10:05:04
Voor alle duidelijkheid,

Rent a priest gaat ook uit van de vrijzinnigheid, net zoals UVV.
Hier gaan blijkbaar veel misverstanden de ronde!
wij doen onze viering met rent a priest & god komt niet aan bod, zo goed als niet.
Je kiest dat zelf...

Is trouwens héél goede begeleiding & voorbereiding etc.

Marieke
18/04/2009

Marieke
18-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 444

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik5-2-2009 13:36:13

Hoi Marieke,

Ik geloof je hoor!!! :)
Iemand zou hen wel eens moeten voorstellen om hun naam te veranderen in "rent a humanist". :D Want je moet toegeven, hun naam is erg verwarrend he!

Groetjes,
Ann
(21-02-09)

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik5-2-2009 13:54:34

Hallo,

Klopt dat ga ik niet ontkennen dat het verwarrend is, maar lees maar eens op de website & na je gesprek met die persoon weet je voldoende...
Tja jammer voor mensen die het "geduld" niet hebben om rustig te lezen, hi.

Groetjes

Marieke

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik5-2-2009 14:07:35

Hoi Marieke,

Bruiden met geduld??? Nu vraag je toch wel veel he! :D

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik5-2-2009 15:36:29

Hihi, ja stomme ik... :)

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik5-2-2009 18:31:55

Marieke, nog een vraagje...
Als ik je mijn mail-adres geef, zou je me dan na jullie huwelijk je ervaring met rent a priest willen vertellen. Wij hebben hier nog een 7-jarig (autistsch) trolleke rondlopen dat moet gedoopt worden omdat hij volgend jaar zijn communie wil doen. En ik zou dat precies liever door hen laten doen dan in zo'n grote intimiderende kerk...

Groetjes,
Ann

daniella
27-8-2010
 Meld misbruik5-2-2009 20:19:08

wij willen graag in onze tuin trouwen, maar welk budget is zo een rent a priest? kan je me misschien ook enkele info over doormailen daniella.schildermans@telenet.be

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik5-2-2009 21:25:41

Ik vind dat ze toch wel heel erg hun best doen om te benadrukken dat het kerkelijk erkend KAN worden... In de basis gaat het toch uit van katholieke priesters.

Diane
16-5-2009
 Meld misbruik6-2-2009 15:25:00

Hallo
we zijn in mei met rent a priest gehuwd en het is een super mooie viering geworden.
Wie graag meer informatie wil, kan me altijd mailen hoor.
Groetjes,
elisadiana1@hotmail.com

Véronique
23-5-2009
 Meld misbruik6-2-2009 17:55:48

Hoi Marieke,

Eerst en vooral wil ik even zeggen dat ik rent a priest een schitterend initiatief vind. Er is , naar mijn mening, niets mis mee.
Maar UVV en rent a priest kan je niet over dezelfde kam scheren.
UVV doet veel meer dan vieringen. Zo hebben zij naast iemand van de islam, iemand van de katholieke kerk,... ook iemand in gevangenissen zitten om de gevangen bij te staan. Zij hebben ook iemand bij de luchtmacht,... zitten voor morele steun.
Daarnaast hebben zij in de centra psychologen, filosofen zitten die mensen kunnen bijstaan bij problemen.
En daarnaast verrichten ze ook nog universitair onderzoek.
Bij rent a priest kan je kiezen: met god of zonder god. Bij rent a priest kan je kiezen voor een doopsel.
Bij UVV is het sowieso zonder God, zij geloven daar niet in. Een doopsel kan natuurlijk ook niet want volgens UVV is er geen God, dus moet je ook niet gedoopt worden.
Laat ons zeggen dat je met Rent a priest veel meer kanten uit kan dan met UVV.
Maar er is een verschil.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...