Nu Online
Momenteel zijn er 422 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

18 april... hoe aanpakken??

27-2-2009 11:24:24
Hey bruidjes,

Vinden jullie:
1) Ik werk van in december -> mei tijdelijk in een firma voor een zwangerschapsvervanging... moet ik m'n collega's uitnodigen? Ik kan mss blijven, maar niks is zeker... ik vind het echt vervelend, want ons huwelijk is niet TE groot, en ik wil nu niemand tekort doen.
Maar het zijn wel direct veel mensen arbeiders+bedienden.
Ik had gewoon gedacht als ik terugkom van huwelijksreis om dan iets te doen, taart of drink ofzo.

2) Voor onze eretafel had ik gedacht enkel:
bruidskoppel, ouders haar, ouders hem, mijn zus & haar vriend -> 8 mensen dus.
That's it. Anders zit je met een tafel van 20 man & we zijn maar met 70 ofzo :).

Groetjes

Marieke
18/04/2009

Marieke
18-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 528

s
1-6-2007
 Meld misbruik27-2-2009 11:40:30

Je wil ze dus eigenlijk liever niet uit nodigen? Zo komt je postje over bij mij, dan zeg ik: niet uitnodigen!!

Als je toch graag iets wil doen zullen ze een hapje en drankje als traktatie ook wel leuk vinden! (en zo moeten ze je geen kado geven, bespaard hun ook geld)
Trakteer onder de middag eens met kaasjes, salami, olijfjes,... Simpel, weinig werk dus kan je zo in het koffielokaal of waar dan ook presenteren.
Voor 5 euro heb je al cava in de colruyt (en wij vinden die ook lekker), dus zo heb je ook goedkoop bubbeltjes om in een soort van receptiesfeer te blijven.
Al is gewoon taart, koffiekoeken, gebakken cake,... Ook allemaal leuk.

Je bent niemand verplicht om uit te nodigen, he. Laat staan tijdelijke collega's waar je enkel een werkrelatie mee hebt.

Rebecca

Meld misbruik27-2-2009 11:47:01

Beste Marieke,

Om op jouw 2e puntje te antwoorden: aan onze eretafel zullen ook maar 10 mensen zitten (ouders, getuigen met partner en wij). Dat vinden wij voldoende.
Mijn zus heeft zelf gevraagd of ze bij de neven en nichten mag zitten en niet aan de eretafel.

groetjes
Rebecca
21/08/09

Brecht
30-5-2009
 Meld misbruik27-2-2009 12:03:28

De receptie op je werk is een leuk idee maar als je ze toch bij het feest wil betrekken kan je een blad ophangen waarop wie wil komen zijn naam mag schrijven. Zo zullen de mensen waarmee je nauw samenwerkt misschien wel komen terwijl andere mensen liever gewoon een kaartje sturen.

Lien
23-5-2009
 Meld misbruik27-2-2009 12:52:53

Ik werk al twee jaar op mijn werk, maar geef toch gewoon een receptie op het werk. Mijn collega's komen van over het hele land en ik weet ook niet goed, wie wel en wie niet uitnodigen. Dus zowel ik als mijn verloofde geven de week na onze trouw een receptie op het werk met hapjes en een drankje. Meer moet dat toch niet zijn?!?

En voor de eretafel zijn wij met 10. :)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik27-2-2009 16:59:31

Jouw ideeën lijken me ok! Gewoon doen, dus!

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl

aline
13-6-2009
 Meld misbruik27-2-2009 20:14:53

Hey,
Op vraag 1: Ik nodig enkel mijn hoofd uit op de receptie, voor de anderen geef ik een drink op het werk zelf. Uitgezonderd 2 collega's... 1 is mijn toekomstige schoonzus ;-) en de ander is de moeder van mijn petekindje...

Op vraag 2: wij doen het ook zo (enkel mijn man zijn grootmoeder is er ook nog bij!)

succes!

Veerle

Meld misbruik28-2-2009 1:02:03

Hallo,
In jouw geval zou ik een drink met hapjes (chips en kaas bv) doen voor de collega's. Ikzelf heb al jaren een vaste job en heb enkel collega's uitgenodigd waarbij ik privé ook omga.
En kwestie van de eretafel, goede keuze! Ons feest is iets groter (ongeveer 110 genodigden) en we hebben raad gevraagd aan onze ceremoniemeester. De traditionele eretafel bestaat dus uit de personen die jij vernoemt + de getuigen & hun partner. Ik kan mij best voorstellen dat je geen supergrote eretafel wilt op een feest met 70 genodigden. De getuigen aan de tafel zetten die het dichtst bij de eretafel staat, lijkt mij dus een goede oplossing.
Groetjes.

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik28-2-2009 9:14:57

Hey

De getuigen zijn mijn zus é Thijs z'n vader die zitten dus al aan de eretafel :).

Natalie
15-5-2010
 Meld misbruik28-2-2009 21:56:05

Hey,

ik zou als ik jou was een drink geven voor de collega's. Op ons feest nodigen we enkel mijn collega's uit die bij mij op de dienst zitten en nog een paar maar daar heb ik privé ook een vriendschap mee opgebouwd.

voor de eretafel gaan wij ook voor onze ouders, mijn broer en zijn zus (met partners natuurlijk) en onze getuigen.

Groetjes
Natalie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...