Nu Online
Momenteel zijn er 238 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gebrek aan respect!!??

5-3-2009 23:09:19
Bruidjes,

Dit moet me even van m'n hart, aangezien we 18 april trouwen beginnen zo de eerste bevestigingen binnen te stromen. Tot nu toe nog geen echte "annulaties", MAAR.

1 "vriendin" die haar 4 maanden oude dochtertje niet té vroeg bij de onthaalmoeder wil doen (onze alternatieve viering start om 16u15) & die dus maar rond 19 u komt, na receptie é viering...!

2 een vriendin die zegt, ik kom tegen 20u!! Ja, dat gaat niet hé!! WE starten rond 19 u met het avondfeest, uiteindelijk betaal ik der wel voor hé! Wat moet ik dan tegen traiteur zeggen, 2 man minder voor voorgerecht? Dat gaat toch niet.

Ik vind het zo respectloos hé! Als ik ergens naartoe moet, dan ben ik op tijd! Ze weten het lang genoeg op voorhand toch? We hebben zelf save the date kaartjes gestuurd.

Nog iemand die dit "fenomeen" herkend?

Groetjes

Marieke

Marieke
18-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 604

Leen
16-5-2009
 Meld misbruik6-3-2009 7:50:11

Ik heb dit ook. Mijn nicht wil haar zoontje van 1 jaar niet achterlaten dus heb ik gehoord van haar ma dat ze hem naar avondfeest gaat meebrengen! Zonder mij iets te vragen. Sinds ze haar zoontje heeft, is het al hem dat de klok slaat. Ik begrijp wel dat het haar eerste kindje is maar toch... En ze zet hem dat te pas en te onpas bij iedereen op de schoot. Sommige mensen appreciëren dit niet!
Mijn andere nicht brengt dan weer haar 3 kinderen mee en 'eist' een oppas omdat het voor haar ook een feest is en ze niet op haar kinderen wil letten (ze is single). Ik heb haar dan maar gezegd dat wij dit niet doen : ze moet maar thuisblijven.

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik6-3-2009 9:55:47

Ja, ik ken dat ook. Wij hebben ook lang op voorhand de datum laten weten en zo, omdat het een vrijdag is en sommige mensen dat moeten kunnen inplannen. En nu krijgen we annulaties met de opmerking: "ahja, het is een vrijdag hé, ik kan toch niet een uur vroeger stoppen met werken?"
Als ik uitgenodigd ben voor een trouwfeest op een vrijdag zou ik zelfs een halve dag verlof nemen om zeker te zijn dat ik erbij kon zijn, maar voor familie is dat blijkbaar niet nodig...

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik6-3-2009 11:59:28

Hey,
Ondertussen zijn wij getrouwd maar mijn man had een nicht en die is wel 5 keer van gedacht veranderd: ze kwam wel en mochten een hotel voor haar mee vastleggen, dan was het dat ze kwam maar niet bleef slapen, dan kwam ze toch niet, dan weer wel en uiteindelijk liet ze weten dat ze het nog niet wist! Ik heb de knoop doorgehakt en geen plaats of eten voor haar voorzien. En zou ze komen? das dan pech dan gaat ze maar terug naar huis. Tot op de laatste dag wisten we niet wat ze nu wel of niet ging doen! dus voor mij is dat: Niet!
Ook mensen die zich niet aan onze wensen konden schikken bleven beter this! Ik had geen zin om de hele avond lastig te lopen omdat ze de dingen in de war sturen.
Het jongste kinderen bij ons waren bijna 7 jaar en die hebben hun prima gedragen en zelfs heel lang kunnen wakker blijven! Maar ook wij hadden gekozen voor geen kinderen onder die leeftijd. Te nemen of te laten!Zeker als ze het vroeg genoeg weten waneer de trouwdag is.

NOg veel succes!
Groetjes,
Patricia

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik6-3-2009 13:05:57

Blijkbaar ben ik dus zeker niet de enige met dit "fenomeen" ik HAAT het echt waar!
Ik ben opgevoed met respect, als ik naar een trouwfeest moet, als is dat op een vrijdag (bij ons is het nu wel een zaterdag) dan neem ik desnoods een overuur ofzo.
Da's geen café waar iedereen toekomt gelijk hoe het hem het beste uitkomt hé;
Sommigen hebben dat echt niet begrepen.

Ik vind het respectloos!

Groetjs

Marieke

Rebecca
27-6-2009
 Meld misbruik6-3-2009 14:14:33

Hoi,

Ik heb het ook moeten leren, maar ondertussen heb ik het onder de knie: af en toe eens 'je tanden' tonen. Je zal er mensen misschien niet altijd een plezier mee doen, maar van mij moéten ze niet komen hé en als t teveel zou zijn, blijven ze liever thuis. Ik zou het toch proberen zeggen aan hen hoor als je dat ziet zitten...
Ik bewonder hier trouwens de andere reacties! :-)
Succes!

Rebecca
27/06/09

Sophie

Meld misbruik6-3-2009 14:36:10

Hey Marieke,

ik wil hierbij niet tegen de schenen trappen maar ik vind het nogal normaal dat een moeder van een kind van nog maar 4 maanden liever bij het kind blijft en het maar later naar de onthaalmoeder brengt.Voor haar is het waarschijnlijk niet gemakkelijk om haar kindje alleen achter te laten. Ik vind het zelfs fijn van haar dat ze komt naar het feest. Zo blijkt ze toch van goede wil.
En over vriendin 2, je kan toch gerust tegen de traiteur zeggen dat er 2 minder zijn voor het voorgerecht, dat gebeurt nog hoor.
Ik vind het zeker niet respectloos, de mensen laten alles nog op tijd weten.
Ik zou het minder leuk vinden mochten er mensen niet of véél te laat toekomen op het feest.

Maak je vooral niet druk en geniet van jouw mooie dag marieke.
Op de dag zelf zal je zoveel te doen hebben, dat dit zelfs niet opvalt

groetjes sophie

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik6-3-2009 15:30:47

hey Marieke

Ik denk dat elk bruidskoppel wel geconfronteerd wordt met mensen die het feest naar hun hand willen zetten in plaats van omgekeerd.
Laat je daardoor niet te zeer doen!
Wij hadden zelf een vriend die zei dat hij maar met het hoofdgerecht ging kunnen komen, want dat het kon zijn dat zijn basketbalploeg speelt.
Ofwel kom je ofwel kom je niet. De enige uitzondering die ik mogelijk zie is als je moet werken, maar al de andere zever pik ik niet.
Dat je uw kind niet wil wegdoen is je recht. Als zij liever niet naar de viering komt en bij haar kind blijft dan kan je haar dat niet kwalijk nemen. Ik begrijp je wel hoor. De vriendin van mijn getuige ging eerst ook niet meekomen en bij de dochter blijven en dat kwetst wel, maar uiteindelijk relativeer je dat.
Ik snap je frustratie, maar je zal er je toch moeten overzetten. Het is blijkbaar onmogelijk voor alle mensen om gewoon te doen wat er gevraagd wordt...
Zolang het over een kleine minderheid gaat is dat wel ok hé.
Geniet er nog van! De tijd vliegt! Ik ben bijna een jaar getrouwd en soms mis ik die dag echt wel!

Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik6-3-2009 20:06:58

Hey Marieke
Persoonlijk vind ik dit ook een gebrek aan respect. Ofwel kom je en hou je je aan de uren ofwel kom je helemaal niet hé.
Nu, de echte vrienden die echt willen komen, die passen zich aan en doen tenminste wat moeite. Althans, dat vind ik zelf maar normaal.
Maar ja, mss zijn onze verwachtingen te hoog???
Heb ook al schrik voor dergelijke reacties want wij trouwen ook op een vrijdag...
In ieder geval: er zullen zeker ook mensen aanwezig zijn die het normaal vinden om zich aan te passen.
Geniet zowiezo van de dag, met de mensen die jullie het allerbelangrijkst vinden!
Ik denk dat jullie het mss zelfs wat te druk zullen hebben de dag zelf om de 'laatkomers'op te merken. Niet?
groetjes
xxx

katleen
8-8-2009
 Meld misbruik6-3-2009 20:10:23

Ik vind het nog ok als ze vooraf verwittigen hoor. NIet iedereen kan naar een viering komen he. Zolang ze op tijd verwittigen vind ik dat er toch respect getoond wordt. Ik begrijp dat het niet zo leuk is voor je als die mensen jou dag niet prioriteit vinden maar ergens begrijp ik dat wel. Probeer je er zo weinig mogelijk van aan te trekken en te genieten
xxx
Katleen

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik6-3-2009 23:30:45

Wij hadden ook een paar mensen waar we van wisten dat ze later kwamen. Maar echt problemen zag ik daar niet in hoor.
Die kwamen gewoon binnen, en zochten ons, waren we bezig, dan wachtten ze even, of gingen al naar hun tafel (die waar ze mensen kenden)
Was bij ons echt geen probleem.
Ik snap wel dat je je echte vriendin bij de viering wou hebben, bij ons was er een kleintje van mijn beste vriendin (waar ik meter van ben) gewoon bij (toen ook 6 maanden) en dat was super!

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik8-3-2009 11:11:52

Dag Marieke,
ik herken dit zeker en inderdaad, de reacties die je krijgt, of zelfs niet krijgt maar via via te horen krijgt !!! Mensen die idd jouw feest even naar hun willen zetten, ik had zelfs een troela die heeft geprobeerd van haar vreselijk vriendinnetje op de gastenlijst te krijgen; zo van : zijn jullie die misschien vergeten? 't Is een kennis van mijn verloofde maar zo kun je de dochter van de groentenman ook vragen hé?
Inderdaad, mensen hebben geen respect en sommigen willen precies alleen maar last komen verkopen.
Zo heb ik een tante die wel naar de receptie wil komen maar niet wil blijven voor het diner. Aangezien ze niet kan autorijden is er dan een arme oom die haar naar huis zou moeten voeren; ik heb me hier wel even laten gelden, 'k heb gezegd dat er dan 2 personen minder eten omdat we daar gezien onze planning niet kunnen op wachten en zo heeft het probleem zich zelf opgelost.
Je moet wel làten gelden hoor, 't is jouw dag en alles moet vlot verlopen.
grtjs
Nathalie
04/04/2009

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik9-3-2009 12:01:30

Hey Nathalie, dat proberen erbij te komen ken ik ook hoor. Zo is er één van onze genodigden die vanalles probeert om toch maar in de suite te geraken. Ze manipuleert zelfs één van de getuigen om als zijn "date" mee te kunnen, daar waar die man een vaste vriendin heeft! Met de opmerking van "die andere die mij niet kan uitstaan heeft geen vriendin, geeft jouw vriendin dan aan hem door hé, dan kunnen wij samen in de suite lopen". Ongeloofelijk!

Over mijn dood lijk dat ze in de suite komt! Ze mag al blij zijn dat ze naar het volledige avondfeest mag komen!

Ik begin te denken dat er bij elk huwelijk wel zo een aantal "lastige" genodigden zitten...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...