TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Karolien
23-5-2010
|
11-3-2009 23:12:24
helemaal niet duur.
|
|
Katleen
|
12-3-2009 7:51:58
|
|
Marieke
18-4-2009
|
12-3-2009 8:50:51
Ik vind alvast dat vele fotografen schandalig veel geld vragen.
Die van ons is een kennis, die fotografie gestudeerd heeft & nog modeshows etc doet, vraag een "symbolische euro" -> 100 euro. Ik schaam me er bijna voor, maar hij wil niks meer.
Ik heb al prijzen gehoord tot 1.9000 euro en 2.5000 euro, schandalig! Dus wat jou fotograaf vraagt, valt "best wel mee" denk ik. Maar ik vind het toch genoeg. Als je soms naar het resultaat van sommige fotografen kijkt, zielig. Dat is is waarschijnlijk omdat mijn vriend en ik zelf met fotografie bezig zijn.
Kijk alvast goed uit voor je ene kiest, het zijn tenslotte je huwelijksfotos.
Grts
Marieke 18/04/2009
|
|
beynen
12-9-2009
|
12-3-2009 9:15:40
ronduit belachelijk duur noem ik dit, ik heb fotografie gedaan en tegenwoordig doen ze alles digitaal & bewerkt effe foto's nemen en als je er 600 trekt zijn er zeker 140 goeie tussen die je even bekijkt en bewerkt.
Allezinds ik verdien zoveel niet op 1 dag en vindt dit pure afzetterij, bij mij doet iemand dat gratis die dezelfde richting heeft gevolgd, MET ECHTE FOTO'S!!!, en een album ofdergelijke laat ze aan mij over...
Trouwens mooie foto's komen doordat je spontaan bent en niet in van die modeboekjes houdingen tenzij je dat verkiest uiteraard maar ik blijf dit veel geld vinden ok hun materiaal en hun tijd steekt daarin, maar zoals je zij alles digitaal?, geef mij maar een boek met echte foto's blijft veel mooier ogen...
|
|
Heidi
13-9-2008
|
12-3-2009 9:38:56
Als je de tijd optelt en de materiaalkosten en zo, denk ik niet dat je echt te veel betaald. Maar... de foto's moeten ook wel navenant zijn. ze moeten aan jullie verwachtingen voldoen
Om het goedkoper te maken, komen ze meestal niet tot en met de openingsdans. heb al veel gehoord dat de fotografen echt wel door durven vragen als ze zo lang moeten blijven, want daar 'verdienen' ze niet zoveel aan.
Een digitaal album vind ik alleszins mooier dan een 'ouderwets', maar das kwestie van smaak.
Groetjes Heidi 13/09/2008
|
|
Vera
22-8-2009
|
12-3-2009 10:19:32
Hey Cynthia, Ik vind dat persoonlijk een hoge prijs, maar dat was jouw vraag natuurlijk niet. Ik heb ook een aantal fotografen gecontacteerd en de prijzen varieerden van €300 tot €2000. Onze fotograaf is nog niet zo lang geleden afgestudeerd en vraagt €300. In deze prijs zijn alle foto's op cd-rom inbegrepen en hij volgt ons ook van het kappersbezoek tot aan de openingsdans. Als zijn stijl van fotograferen jullie 100% aanspreekt en jullie dit bedrag ervoor over hebben, moeten jullie er natuurlijk voor gaan. Ik hoop wel dat in die prijs de rechten van alle foto's inbegrepen zijn en dat jullie ze ook allemaal op cd-rom krijgen. Het is misschien geen slecht idee om nog even verder te zoeken naar een fotograaf die wat budgetvriendelijker is? Veel succes ermee!
|
|
danitsja
|
12-3-2009 10:33:14
dit is tegenwoordig een prijs van een fotograaf maar wij zoeken goedkoper! en gaan dit vinden ook. ik twijfel er zeker niet aan dat er een verschil zal zitten tussen de foto's maar ik denk dat het niet zooooveel gaat schelen van kwaliteit
|
|
danitsja
|
12-3-2009 10:35:50
om dan nog te reageren op een reactie die ik hier gezien had ... ik dacht dat een digitale album duurder is dan een gewone album even vermelden toch
|
|
karin
9-9-2009
|
12-3-2009 11:16:47
Hé meisje...Helemaal niet duur,amaai zeg,wij gaan 2000 EURO betalen,ook van begin tot een half uurtje na de openingsdans!!!
Karin.
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
12-3-2009 11:25:13
hey Cynthia
Dat is de gemiddelde prijs voor een traditioneel trouwalbum, alleen blijven veel fotografen niet tijdens het feest zelf, dus in dat opzicht is het wel een voordelig pakket. Het hangt ook een beetje van het soort album af hé. Handgemaakte albums met de pagina's als foto gaan veel duurder zijn dan een doorsnee album waar de foto's manueel in gehangen worden.
Nadeel van een traditioneel fotograaf te werken is dat je geen negatieven krijgt en dat de fotograaf zelf beslist welke foto's hij gebruikt en welke niet. allé wij hadden daar toch geen zeggenschap in. Je hebt organisaties die goedkoper zijn en die alle foto's digitaal op cd meegeven, maar of de kwaliteit dan even goed is als bij een professioneel fotograaf is dan wel de vraag...
|
|
Sylvie
4-5-2019
|
12-3-2009 11:41:29
Mij lijkt het ongelooflijk duur. Wij vragen aan de gasten om desgewenst hun digitale camera mee te brengen en foto's te trekken. Daarna verzamelen we ze allemaal en kunnen we zelf kiezen. Als er pakweg in totaal 600 foto's getrokken worden zullen er toch wel 20 goede tussenzitten e. En indien we echt niet content zijn maken we achteraf een afspraak met een fotograaf voor shoot van een anderhalf uurtje met onze trouwkleren aan.
|
|
Karl
|
12-3-2009 12:43:28
Dag Cynthia,
Of dit te duur is of niet valt moeilijk te zeggen. Eerst en vooral moet je kijken naar de stijl van de fotograaf. Bevalt deze je of niet. daarna kan je afspreken met de fotograaf om alle opties en mogelijkheden te bespreken. dan merk je ook of het klikt met de fotograaf. Ook dit is belangrijk want als je je niet op je gemakt voelt bij hem of haar dan merk je dit ook op de foto's. Albums kunnen veel geld kosten. Ook digitale. je hebt goedkope digitale albums maar je hebt er ook duurdere erg professionele met de hoogste afwerking en kwaliteit. Uiteraard betaal je daar ook een flinke prijs voor. De vraag voor jou is of je zo veel wil spenderen en wat je juist nodig hebt. Zelf maak ik bijvoorbeeld een ganse dag reportage voor 550 EUR (tot en met het avondfeest). Voor voorbeelden kan je kijken op www.karlgoosen.smugmug.com Zo kan je vergelijken. Er staan hier trouwens genoeg fotografen online om mee te vergelijken.
Mvg,
Karl
|
|
Karl
|
12-3-2009 12:49:40
@ Liesbeth :
Je hebt ook fotografen die digitaal fotograferen en die je enkel afdrukken meegeven. Ze hopen dan dat ze hun geld kunnen verdienen met de foto's die je via hen eventueel zal bestellen. Anderen vragen een vast bedrag en hiervoor krijg je dan alle foto's. Digitaal is in dit geval wel handiger omdat je ze dan direct kan laten afdrukken. Zelf gefe ik ook een DVD mee met alle foto's in hoge resolutie maar deze worden ook eerst door mij bewerkt zodat ze zeker de kwaliteit hebben die ik wil. Naar mijn gevoel is dit ook het eerlijkste want de nabewerking maakt tenslotte deel uit van de aangeboden dienst. het is niet aan de klant om alles nog te gaan bewerken. Ik heb het dan niet over special effects maar over zaken zoals aanpassingen in belichting, kleur, witbalans, ... De kwaliteit is na die bewerking zeker even hoog als bij analoge fotografie.
|
|
Carolina
1-8-2009
|
12-3-2009 16:45:58
Wij zijn prijzen gaan vragen, dit ging van 1250 euro tot bijna 2000 euro. Dan nog niet tot na de openingsdans. Enkel foto's en een boek. We hebben nu een vriendin van mijn schoonbroer gevraagd, zei is wel amateur maar zit wel in foto club enzo. Zij vraagt 400 euro voor heel de dag, foto's op CD rom en enkele schoon bewerkt. Boek moet ik zelf wel maken, maar via internet kan je vanalles al bestellen. Maar als ik dat hieronder lees, betaal ik ook al veel geld voor een amateur.
groetjes, Carolina
|
|
Vanessa
24-10-2021
|
12-3-2009 18:20:18
Dag Cynthia
Het is misschien handig om te weten dat of je achteraf ook de foto's op cd-rom of dvd kan krijgen. Bij veel fotografen krijg je die niet of moet je achteraf nog eens een serieus bedrag bijbetalen.
groetjes
|
|
Véronique
31-7-2009
|
12-3-2009 19:33:24
Ik denk toch dat het min of meer een doorsnee prijs is.
Wij betalen €900 voor een album 30 op 45 cm met 200 foto's erin, met de hand gesneden en geplakt (het kaft is een grote foto uit de reportage) + foedraal (soort opbergdoos) met ook een foto uit de reportage erop gedrukt). Hierin is ook inbegrepen dat hij komt van 's morgens bij het klaarmaken van de bruid tot na de receptie (dus géén avondfeest!). Voor €450 extra krijgen we alle foto's van de dag (dus nog meer dan die 200 uit ons album) op dvd, printbare versie (handig om zelf bedankingen te ontwerpen, nabestellingen,...). De niet-printbare versie is €250. Wij zijn dus ook €1350 kwijt. Maar het belangrijkste van al: zijn manier van werken staat ons héél erg aan. 90% van de foto's zijn spontaan! Voor meer info: http://www.fotentiek.be/
Groetjes,
Véro
http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
|
|
Cynthia
16-5-2009
|
13-3-2009 14:47:53
Dit is een goede prijs (ale, naar hetgeen ik zo geinformeerd heb)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|