Nu Online
Momenteel zijn er 299 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Deel II mama die me gek maakt

17-3-2009 8:29:45
oa @ S...

Ik betrek mijn mama niet echt veel bij het huwelijk, maar ze vraagt er zelf altijd naar.

Vb. wij wonen in Hamme, bloemen komen van St. Niklaas, die mevrouw zei me van je mag ze nog even meedoen, wij gaan op reis, dus ik zeg m'n schoonma kan ze ff bijhouden (woont ook in Hamme).
Nu wil mijn ma dat ook, maar die woont in Oostende!
Gr, en ze vind het toch ok, als die potjes enkele weken nadien terug in de winkel zijn!! Maar dat gaat toch niet...

Dan vb. mijn grootmoeder zou mijn vader ('t is zijn ma verdorie) niet mogen gaan halen de dag zelf (van mij ma natuurlijk) want mijn pa is genen taxi.

Allemaal zo van die dingen, maar ik wordt er echt gek van hé!

Mijn ma is egoistisch, klein kind soms, 't gaat niet goed tss haar en mijn pa, dat er nog eens bij...

Ben al blij dat ze niet bij mij komen slapen, maar dat mijn beste vriendin bij mij komt. En die gaat m'n gsm afpakken zegt ze :)
Kwestie van buffer te spelen.

Groetjes

Marieke
18/04/2009

Marieke
18-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 338

s
1-6-2007
 Meld misbruik17-3-2009 18:08:04

Voor alle duidelijkheid, ik bedoelde er niet slechts mee met mijn bedenking dat je je mama eventueel te veel betrekt. Maar bij andere bruidjes zie je dat soms wel, vandaar dat ik het vermelde.

Tja, jouw mama gaat er duidelijk te hard in op en denkt nog steeds dat je een kind bent waar ze alles voor moet regelen.
Ze ziet het precies veel te veel als haar dag en die was helaas 20 jaar geleden.
Blijkbaar is ze ook beetje jaloers als iemand anders (schoonmoeder) wel iets mag doen en zij niet. Het is zoals je zei, heel normaal dat schoonmoeder met de bloemen helpt en niet iemand die twee keer zover moet rijden. Tja, moeien waar ze kan zekers?

Misschien moet je met korte beleefde, maar wel duidelijke zinnetjes haar duidelijk maken dat het je het allemaal wel regelt.
Zoiets als: Mama, da's jouw idee, maar ik sta achter mijn idee en ga het zo doen. Einde discussie.
Niet verder leuteren al zij met tegenargumenten blijft komen.
Altijd proberen kalm te blijven en kort en beleefd antwoord.

Daarna al je frustraties hier afschrijven en tegen een vriendin vertellen.

Komt allemaal inorde als je niet toegeeft aan de goed bedoelde raad van je mama.

Laat haar tegen jouw zagen en klagen en kom dan hier over haar zagen. Dan is het er is uit.

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik17-3-2009 19:20:38

Mercikes :)

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik18-3-2009 14:13:13

Mijn moeder was ook zo een bemoeial!
Ik werd er gek van.
"Jamaar ja, zou je niet beter dit of dat doen?"
Of "ik zou dat anders doen zenne" of tegen anderen al zeggen wat er gepland is , terwijl dat allemaal helemaal nog niet vastligt enzo... Superhatelijk... Maar je moet het er idd bijnemen. Ik geef je één raad: blijf geniet, voor jezelf en voor je verloofde.
Mijn moeder was op het huwelijk zelf heel de dag gestresseerd en zenuwachtig.
Achteraf was ze twee weken razend op mij omdat ik haar niet genoeg aandacht gegeven heb tijdens de trouw (HALLO het is wel MIJN trouwdag hé). Ik wil niet zeggen dat jou dat ook gaat overkomen, maar ik wil je wel de tip geven van alles te doen zodanig dat jij er zelf van geniet en achteraf van niets spijt heb. Ik heb mijn dag meegemaakt zoals ik die wou, mijn moeder kon me dat niet afpakken hoe egocentrisch ze op dat moment en de weken erna ook was! IK was blij van mijn dag en daar had ik enkel mijn verloofde voor nodig.
Zo denk je best ook. Laat een ander niet te zeer bepalen wanneer je mag genieten en wanneer niet.

Nog veel succes met de voorbereidingen!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...