Nu Online
Momenteel zijn er 679 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kostuum = duur!

21-3-2009 20:52:53
Hallo lieve bruidjes

Vandaag ben ik met mijn zus al eens gaan uitkijken naar een kostuum voor 't ventje.
Ben echt verschoten van de prijzen zeg!
Een Hugo Boss-kostuum kost gemid. 700 EUR (broek + vest). Een Cosmo (mijn favoriet) kost al tegen de 1000 EUR!! Dan heb je nog geen hemd, das en schoenen!
Weet iemand een winkel waar je deze merken mss goedkoper kan krijgen?
Of een winkel waar je ook mooie degelijke kostuums kan kopen tegen lagere prijzen?
(liefst regio Gent-Eeklo, ev. Brugge)

De verkoopster zei dat we er trouwens aan de "late kant" bij zijn. Is dat nu een platte verkooptruc of zo???
Ze zei dat ze al niet de volledige collectie meer hadden van in februari want dan komen de meeste mannen die in de zomer trouwen een pak kiezen.
Wij trouwen op 4 september btw.

*zucht*
Een kostuum gaan kiezen is op den duur nog moeilijker dan een trouwkleed!

Groetjes
xxx

Katrien
5-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 24 | Gelezen: 4532

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik21-3-2009 21:05:17

Aan de late kant: alles is relatief, maar dat zeiden ze tegen mijn ventje-to-be vorige maand ook en wij trouwen op 4 juli :-) Geert heeft denk ik een kostuum van Cosmo of iets in dienen aard (ik wou er niet bij zijn), maar hij kan dat achteraf nog veel aandoen, dus dat haalt hij er wel uit.

Valerie
04/07/09

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik21-3-2009 21:08:16

Hey

Wij trouwen op 11 juli en mijn ventje gaat in de paasvakantie voor een kostuum. Volgens mij allemaal verkooptrucken hoor!

Groetjes, Laura

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik21-3-2009 21:28:50

Wij hebben ons kostuum gekocht in de Zara en toen we vorige week in de Boss winkel waren was geen één dat zo mooi was als van ons. Je kan ook eens kijken om een kostuum te huren.

Veerle

Meld misbruik22-3-2009 1:00:38

Hallo,
Mijn verloofde heeft een kostuum van Hugo Boss. Ik vind hun kostuums trouwens heel mooi voor jonge mannen. Mijn favoriet dus :-).
Maar vergeet niet dat een man een goed gekozen kostuum nog wel meer uit de kast kan halen. Terwijl dat niet zo is met een trouwjurk.
En het feit van aan de late kant te zijn, snap ik absoluut niet. Een kostuum koop je, neem je mee naar huis en de broek moet eventueel korter gemaakt worden. 't Is gewoon veel meer standaard. Niet alleen mannen die trouwen kopen er eentje. Een trouwjurk is een heel andere zaak. Ik kan je wel aanraden van eens naar een andere winkel te gaan die de merken verdeelt die jullie aanstaan. De iets minder prijzige varianten zijn meestal snel uitverkocht. Ze willen misschien van hun dure stock verlost geraken. Mijn ventje heeft een Hugo Boss outfit met hemd en das van Armani voor iets minder dan 1.000 EUR. Maar 't is wel een klassiek kostuum dat hij nog kan aandoen voor andere formele gelegenheden. Als je op zoek zou zijn iets zwaar feestelijks dat niet meer echt draagbaar is achteraf, is huren misschien een betere optie.
Groetjes

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik22-3-2009 1:45:15

Mijn ventje heeft ook een cosmo: 999 euro voor kostuum, hemd en das. Bij De Ville in Turnhout. 10% korting gekregen.
Toen wij geweest zijn zeiden ze dat ze van elk kostuum maar één excemplaar hebben in elke maat, enkel in de meest voorkomende maten hebben ze al eens een extra excemplaar. Dit om het exclusief te houden. Als je dan toch nog een kostuum wou dat ze in jou maat niet meer hebben moest je redelijk wa bijbetalen.

Bij Rommens in Zoersel hebben ze ook goedkoper kostuums.

Je kan wachten tot de solden. Je hebt dan een dikke maand, dus tijd genoeg om nog wa aanpassingen eraan te laten doen.
Als je dan naar een "grotere" winkel gaat zal er ook nog wel wat keus zijn zeker. bv. bij Wellens in Herentals

groetjes, Carolina

LeBart

Meld misbruik22-3-2009 6:19:07

Katrien,

Als je in september trouwt, kijk dan eens op de site : http://www.samsurin.com

Die komen 2x per jaar naar verschillende plaatsen in Belgie. Je kiest de stof, je kiest de snit, bijbehorend hemd en das en je bent voor minder dan 500 euro gesteld ... op maat gemaakt, zit als gegoten.

cheers, dj lebart

Anna
7-8-2009
 Meld misbruik22-3-2009 7:30:07

Hallo,
wij zijn vorige week een kostuum gaan kopen in Leuven in 'De Witte Duif'. Ze verkopen daar verschillende merken. Wij hebben niet echt naar een bepaald merk gezocht, ook niet naar prijs gekeken; gewoon verschillende modellen gepast en het best passende uitgekozen. Het is uiteindelijk Masterhand (http://www.masterhand.com/ ) geworden. De prijs viel goed mee -> 475 euro. Dan moet je natuurlijk nog een hemd, schoenen etc bijrekenen.
Je kunt op de website zien waar ze die kostuums in uw regio verkopen.
Grtjes

ps: wij trouwen begin augustus, dus jullie zijn zeker niet te laat!

Imke
4-4-2009
 Meld misbruik22-3-2009 7:57:35

Hey daar,

je bent zeker niet te laat!!! Mijn vriend heeft zijn kostuum gekocht bij de Waele in Sint-niklaas (en die konnen er alles nabestellen). Het is een masterhand geworden (idd rond 500 euro heb je er een costuum). We hebben dit besteld de tweede week van februari en wij trouwen 4 april. Tijd genoeg dus. Deze winkel heeft een website waar je altijd kunt gaan zien. Je kan daarop ook een bon afdrukken voor -10%

Groetjes

Imke

sophie
20-6-2009
 Meld misbruik22-3-2009 10:02:02

Hallo,

Ga eens naar Deleye in Brugge op de maalsesteenweg. Ze hebben ook een site.
Ze doen veel kostumen voor trouwers.
Wij zijn daar ook geweest.
Je kan daar kiezen uit een groot aanbod van merken.
Ze hebben er natuurlijk ook Hugo Boss maar ook andere merken die een heel stuk goedkoper zijn.

Ze hebben ook een site. Je moet maar eens deleye intikken in google.

Wij zijn er alleszins goed geholpen.

Groetjes

Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik22-3-2009 11:44:26

Hey,

Wij zijn vorige week mijn verloofde zijn pak gaan bestellen bij Café Costume (winkel in Antwerpen en één in Brussel). Dat is een winkel die kostuums op maat maakt. Op vijf weken is het klaar. Wij vonden het in elk geval hele mooi pakken en dat van mijn verloofde kost 490 euro. Valt goed mee vonden wij voor maatwerk.

Veel succes bij de zoektocht!
Evelien

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-3-2009 19:55:57

Wij hebben een kostuum van Esprit en was helemaal niet duur! De week erna mochten we er reeds om, want dan waren de retouches reeds in orde.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl

kristel
14-7-2009
 Meld misbruik22-3-2009 21:02:18

hallokes,

Wij hebben een kostuum van Cosmo en ik schrok ook erg van de prijs. Maar mijn ventje vond dat schoon en ik heb ok mijn kleed vrij mogen kiezen. Het was wel zo dat wij in januari zijn geweest en sommige kostuums toen al waren uitgeput want wij moesten de maat bestellen en dat ging al niet meer voor de 1ste keuze dus wij hebben onze tweede keuze moeten nemen.

kristel

jessy
31-7-2009
 Meld misbruik22-3-2009 22:39:14

Hey

Wij trouwen op 31 juli.
Wij zijn vorige week vrijdag kostuum gaan kiezen bij mexx, mouwen en broek moest gekort worden en was gisteren al klaar!
De meeste maten zijn op voorraad.
Alles bij elkaar rond 400 euro.
De prijs is afhankelijk welk merk je neemt he!!!
Veel plezier

kelly
8-8-2009
 Meld misbruik23-3-2009 8:51:20

ga eens een kijkje nemen in maasmechelen village.
ik weet het niet echt dicht bij de deur.
maar euch daar hebben ze verschillende winkels met topmerken (ook en hugo boss winkel).
alle prijzen zijn daar sowieso al 40% goedkoper doordat het outlet is.
tis maar een tip hé.
kan je trouwens meteen een leuke daguitstap aan koppelen.
groetjes

Nathalie
3-7-2009
 Meld misbruik23-3-2009 9:16:21

Mijn vriend heeft zijn kostuum bij WE gekocht. Heb ze dit weekend nog zien hangen en er komt zeker nog nieuwe collectie binnen. in totaal voor 199 euro en het is degelijke kwaliteit en kreukt niet. Normaal vind je deze winkels wel in elke stad.

Vanessa
5-9-2009
 Meld misbruik23-3-2009 9:27:20

Mijn ventje heeft ook een kostuum van cosmos en hij heeft er 1100 euro voor betaald met het hem erbij. Gewoon de schoenen en de centuur was er niet bij. Hij is er al in december achter geweest. Wij trouwen op 5 september 2009. Zijn kostuum komt van in Labaere van in zottegem.

grtjes

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik23-3-2009 9:35:03

Mijn vriend zijn kostuum komt van Maasmechelen Village. We zijn wel op de laatste dag van de solden geweest, een dagje uit want het is wel een eind rijden, maar de kortingen waren enorm! We hebben er een prachtig kostuum gekocht van Sarar dat normaal gezien 600€ kost, in outlet prijs 450€ was en uiteindelijk hebben we er 225€ aan gegeven. We hebben het wel moeten laten aanpassen door een kleermaker die we zelf moesten zoeken, maar er is een andere kostuumwinkel waar ze de retouches doen terwijl je wacht.

Je bent echt niet te laat, hoor, gewoon geduldig zijn en zoeken ;o)

Veel succes!

Mandy
8-5-2009
 Meld misbruik23-3-2009 11:32:31

Hoi,

Mijn vriend zijn kostuum komt ook van maasmechelen village. En we hebben er 399 euro voor betaald.

Dus van prijs valt dat nog ontzettend mee he.
En je bent zeker nog niet te laat. Bij een kostuum moeten niet zoveel retouches gebeuren als bij een trouwjurk he.

Groetjes en succes nog
joost-mandy.bruiloftsite.nl

W.
28-8-2010
 Meld misbruik23-3-2009 13:21:58

Hallo,

mijn vriend draagt dagelijks een kostuum voor het werk. Hij houdt het steeds bij Van Gils. Prijs/kwaliteit zitten deze perfect (zo'n 300 à 400 euro voor vest en broek). Ook de stoffen die zij gebruiken zijn zeer mooi en ze zitten als gegoten.
Voor een hemd geven wij meestal tussen de 50 en de 100 euro uit. Voor de das tussen de 20 en de 50 ongeveer (hangt ervan af of het een gewone synthetische is of een zijden). Dit gewoon om je een idee te geven. Persoonlijk vind ik 1000 euro voor een kostuum ook redelijk prijzig, vooral als je ziet dat je voor minder ook bediend kan zijn. Is natuurlijk persoonlijk...

Groetjes en nog veel succes.

sabrina
13-6-2009
 Meld misbruik23-3-2009 13:31:21

hey
bij azaert in gent brabandam zijn er ook
je kan er ook volledig op maat laten maken.

of bij celio zijn ook mooie kostuums maar denk dat het iets minder geschikt is voor een trouw

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik23-3-2009 14:23:11

je bent helemaal niet aan de late kant!
Meestal wordt er aangegeven dat de man zo'n 4 à 5 maanden voor de trouw zijn kostuum koopt.
Voor een defit kostuum betaal je idd zoveel.
Mijn man had een kostuum van Dolce & Gabanna en heeft alles bij elkaar (ook schoenen) €1300 betaald.
Mijn man draagt wel regelmatig een kostuum en heeft het ook in dat opzicht gekocht.
Maar dan nog, van mij mocht hij dat bedrag perfect spenderen ook al draagt hij die dingen nooit meer. Ik heb mij ook gekleed ter waarde van €1400 en ik doe die dingen ook nooit meer aan...
Dat moet iedereen voor zich uitmaken hé.

Ilse
30-5-2009
 Meld misbruik23-3-2009 14:51:03

Hey katrien,
Het is inderdaad even schrikken, maar tenslotte geven wij evenveel of meer aan ons eigen kleedje, en dat kunnen we achteraf eigenlijk niet eens meer dragen. In jouw buurt weet ik niet, maar bij DOD in Brussel (kijk even op het internet) kan je pakken van Boss en Van Gils aan outletprijzen kopen, en dus onder de 500 € blijven. Je bent allicht nog niet te laat, dus zou je eventueel ook van de zomer solden nog gebruik kunnen maken? Zowieso - trouwkostuum of niet - is er bij de man enkel een paar weken nodig voor eventuele retouches. Laat je niet van de wijs brengen door commissie-zieke verkoopsters ! Durf zelfs naar de manager of eigenaar van de winkel te vragen !
Veel succes !

Ilse

monique

Meld misbruik18-4-2009 11:54:06

onze zoon heeft een kostum van cosmos gevoden met de prijs die jij geeft zit het hemd en de das er wel bij

Ann
26-9-2009
 Meld misbruik3-6-2009 14:27:51

waarom niet even gaan kijken bij torhout, juist naast brugge. Ik weet dat er daar een winkel is dat bruidskledij en ook kostuums voor bruidegom verkoopt, en zelfs verhuurt, maar de prijzen weet ik wel niet. Wij trouwen op 26 september, en gisteren ben ik er naartoe geweest. helaas was het juist gesloten. Mss de moeite waard om eens te gaan kijken, wie weet?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info