TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
ANNELIES
21-5-2010
|
26-3-2009 12:56:21
Hey, Ik snap best wat je bedoelt, mijn ouders zijn ook gescheiden, ze hebben wel geen ruzie maar ik denk toch dat de sfeer op onze trouw toch een klein beetje gespannen zal zijn aangezien mijn vader zijn nieuwe vriendin zal meebrengen en mijn moeder nog geen nieuwe relatie heeft en dus alleen zal komen. Ik heb dan ook beslist om geen eretafel te maken want ik wil vermijden dat mijn vader en moeder aan 1 tafel moeten zitten. Maar voor de rest weet ik zeker dat ze zich allebei gewoon zullen gedragen, het is tenslotte mijn dag en dat beseffen ze allebei. In jouw geval ligt het nog net iets anders aangezien jouw moeder duidelijk niet welkom is bij je vaders familie. Langs de andere kant is het jouw feest en mag jij uitnodigen wie je wil en daar moet niemand zich mee moeien. Het blijft tenslotte wel je moeder en ze zal waarschijnlijk enorm teleurgesteld zijn als ze niet mag komen. Denk er nog eens goed over na en doe wat jou het beste lijkt, tis jouw dag! Veel sterkte en succes!
|
|
Sophie
|
26-3-2009 13:02:06
Hey Isabel,
Bij mij net de zelfde situatie. Ik Heb mijn leven lang een mindere band met mijn moeder... Mijn vader heeft liever dat ze niet komt, maar stel je eens in een omgekeerde situatie, zou je vader het fijn vinden als je hem niet uitnodigd... IK denk het niet. Ook de band met je moeder wordt er zo zeker niet beter op. Ik nodig ze allebei uit. Ik zet ze aan aparte tafels en ik heb iedereen duidelijk gemaakt dat ik geen ruzie of gemene opmerkingen niet duld. Er is zoveel volk op het feest dat ze wel genoeg mensen hebben om mee te praten, de dag zelf zullen ze zooo gelukkig zijn voor jou. Je kunt mss zorgen dat je ma niet in de suite loopt, of dergerlijke zodat ze geen hele dag samen zijn.
Ik hoop dat het een goede oplossing is want is voor jou zeker geen leuke situatie.
xxx sophie 31/10/2009
|
|
Barbara
10-4-2009
|
26-3-2009 13:46:52
Hallo, Bij mij is het een soortgelijke situatie maar dan met mijn vader... Ik heb dan zelf beslist om mijn vader niet uit te nodigen! Dit is iets waar je heel goed over moet nadenken. Ik heb dit enkel met mijn vriend en mijn oma besproken, toen mijn oma (mijn vader's moeder) zei dat ze het begreep heb ik persoonlijk de knoop doorgehakt. Handel dus enkel uit eigen wil!!! Deze dag heb je maar één keer.
Veel succes. Barbara 10-4-2009
|
|
Marleen
|
26-3-2009 14:13:46
Dag Isabel,
Ik denk dta je moet doen waar je zelf zin in hebt. Maar als ik jou verhaal lees, is het precies dat je je moeder wil straffen voor dingen die ze in het verleden gedaan heeft en van dingen die je hebt horen zeggen. Ik denk niet dat dat een goede reden is om haar niet te vragen, ze is trots op haar dochter dat ze gaat trouwen. Wat ik wil zeggen is; doe gewoon niets waar je later misschien spijt van zal hebben, je trouwt maar 1 keer. Als je ouders telkens slaande rusie hebben vind ik het een goede reden om ze niet uit te nodigen anders...
Marleen
|
|
Sara
12-9-2009
|
26-3-2009 22:10:00
Voor mij is dit nogal moeilijk, mijn mama is enkele jaren geleden gestorven, ik zou hemel en aarde verzetten om haar erbij te hebben! Maar, om even objectief te blijven :-), mijn vriend zijn ouders hebben ook een vechtscheiding achter de rug, zijn moeder kan haar mond niet houden, zijn vader is af en toe gewoon ne kl**t, al is dat meer achter onze rug. Wij nodigen iedereen uit, maar degene die zich niet kan gedragen, vliegt er onmiddellijk uit! Bij de eerste zin die me niet aanstaat, kunnen ze gaan... wat ga je trouwens doen als je haar niet uitnodigt, maar als ze wel komt opdagen? Dat zou pas de pret bederven, nee? Ik denk dan altijd, je hebt van elk maar 1 he, al weet ik ook wel dat het niet altijd gemakkelijk is... Veel succes...
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
31-3-2009 11:29:21
hey Isabel
Jij moet in dit geval echt wel je hart volgen. Wil je je moeder er niet bij omdat je schrik hebt dat de sfeer niet goed is? Of wil je je moeder er niet bij omdat het tussen jullie niet meer goed gaat? Dat is iets helemaal anders hé. In ieder geval zou ik de eerste reden onterecht vinden. Jouw ouders hebben rekening te houden met jou die dag en niet omgekeerd. Ik vind het maar een kleine moeite voor hen om zich te gedragen en jou gelukkig te maken die dag. Ik begrijp hun frustratie, maar op een trouw zijn er altijd mensen genoeg zodanig dat ze altijd met iemand anders kunnen praten. Het enige waar jij een beetje op moet letten is dat je niet alleen bij de ene staat en de andere links laat liggen, maar daar eindigt het. Zeg hen ook dat je van hen verwacht als ze komen dat ze zich gedragen, voor jou. Op onze trouw waren ook enkel familieleden bij elkaar die elkaar zo de nek kunnen omwringen en daar hadden wij ook schrik voor eigenlijk. Uiteindelijk heeft iedereen zich goed gedragen, heel goed zelfs.
Wat die begrafenis betreft: het was misschien idd helemaal niet tactisch van je moeder om te gaan, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het met slechte bedoelingen deed hé. Sommige mensen kunnen zich moeilijk in een ander zijn plaats stellen en snappen daardoor niet dat ze een geheel verkeerde move gemaakt hebben. Heb je haar daar al over aangesproken?
In ieder geval, ik hoop dat de dingen lopen zoals jij ze wil! Veel succes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|