Terug naar overzicht
Woon je nog bij je ouders of zo? Dan houd jij gewoon nog even je domicilie in je "thuisgemeente" en verander je die pas vlak na het huwelijk :)
Je moet trouwen waar je woont!Het enige wat je kan doen is je adres pas veranderen na de trouw!Groetjes
Voor zover ik weet, moet je trouwen in de gemeente waar je de laatste 6 maanden bent ingeschreven.. dus zelf als jullie verhuizen en jullie inschrijven in jullie nieuwe gemeente, zolang dit minder dan 6 maanden voor de trouw is, is alles oké..Maar ik ben dit niet 100% zeker, misschien gewoon eens navragen bij jullie stadsdienst? Zij gaan daar zeker het juiste antwoord op kunnen geven!Groetjes,Brenda.
Hey,er zijn bruidjes en bruidegommen, die hun adres speciaal wijzigen om dan in die gemeente te trouwen.Ik weet niet waar je nu woont(bij ouders of niet) maar als je persé daar zou willen trouwen, wacht dan nog even om je adres te veranderen....ookal moet je verhuizen...Mijn adres is ook pas laat veranderd toen we dit huis hebben gekocht...géén kat die er naar vroeg...dus....groetjes,Debby8-8-2009
als je de gemeente vastgelegd hebt, kan je daar trouwen, ook al woon je ondertussen ergens anders.Dus: probeer alle papierwerk in orde te maken op de gemeente, dan is er geen probleem
ik denk dat je dit het beste bij je gemeente vraagt want bij ons hebben ze expliciet gezegd dat er 1 van ons tweetjes op de dag van de trouw nog in de gemeente moest wonen.veel succeskatrien
dat is denk ik vrij simpel op te lossen door te zorgen dat slechts één van jullie beiden al zijn domicilie verzet naar jullie nieuwe woonst. Zolang één van beide zijn officiële woonplaats in je thuisstad heeft, is er geen probleem. Wij hebben dat ook zo gedaan.
hey LindsayJe kan idd wachten met de domicilie ter verzetten.Uiteindelijk ben je pas verplicht om samen te wonen nadat je getrouwd bent hé.Je moet u daar eens opbevragen, maar ik geloof dat daar een overlappingsperiode inzit.Om een vb te geven: Ik ben in september verhuist van gemeente. In oktober of november waren het gemeentelijke verkiezingen en ik moest toch nog in mijn oude gemeente gaan stemmen. Daar zitten altijd enkele overbruggingsmaanden in.Groetjes!