Terug naar overzicht
Hey,Daar heb ik nog nooit van gehoord, wat verzekeren ze dan juist? Is dat iets voor het geval dat je huwelijk om de een of andere reden niet kan doorgaan?Denk niet dat dat in Belgie de gewoonte is, zal wellicht ook niet goedkoop zijn!
Wij wilden een verzekering nemen via www.huwelijksdagverzekering.be (je weet maar nooit), maar in de kleine lettertjes stond dat de verzekering alleen geldt voor bruiloften in Nederland en verzekerden die in Nederland wonen. We hebben dan via e-mail contact opgenomen en als antwoord gekregen dat het in België niet mogelijk is om een huwelijksverzekering te nemen.
@ Saskiaik begrijp niet goed wat men dan verzekert? Als het afspringt dan betalen ze je terug?
Tja, ik denk dat het de bedoeling is dat je dan verzekert bent voor al de voorschotten die je al betaalt hebt.Ik noem zo maar iets: feestzaal, trouwvervoer... dat kan al snel in de honderden euro's lopen en het is fijn als je die bedragen zou terugkrijgen moest het huwelijk worden afgeblazen. Want je neemt eigenlijk best wel een groot risico door al meer dan een jaar op voorhand al dingen te gaan vastleggen. Je weet immers nooit wat er gebeurt.
Zoals Lindsay al schreef, ben je verzekerd voor de voorschotten die je betaald hebt in het geval het huwelijk wordt uitgesteld of afgelast voor een sterfgeval in de naaste familie, ziekte of ongeval e.d. Als je zelf beslist om toch maar niet te trouwen, geldt de verzekering niet. De prijs van de verzekering is afhankelijk van het bedrag dat je wil verzekeren. Maar in België bestaat zoiets dus vermoedelijk niet.
hey LindsayJe kan alles laten verzekeren, zelf je benen of je haar. De vraag is enkel in hoeverre dat effectief nodig is en wat je ervan terugkrijgt.In Nederland is zo een trouwverzekering idd veelvoorkomend. Hier in België vind je dat bijna niet. Vrienden van ons zijn zelf gaan informeren bij hun bank en die vonden dat heel grappig, dus ik denk dat die vraag hier echt niet veel voorkomt.Volgens mij komt die verzekering overeen met een annulatieverzekering van een reis. Als je ziek wordt of een stergeval hebt in eerst graad, krijg je uw bedrag terugbetaalt. Je kan altijd eens bij een verzekeraar gaan informeren hé.