Nu Online
Momenteel zijn er 281 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Geloften nu zaterdag

14-4-2009 20:13:57
Hallo,

Wij trouwen nu zaterdag en ik moet m'n geloften nog schrijven. Ik vind dit zo moeilijk, moet dat lang zijn? Hoe begin je eraan?

Groetjes

Marieke

Marieke
18-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 493

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik14-4-2009 22:22:08

Ik heb dit gewoon uit een ander misboekske gepikt. Hier en daar wat aanpassen en OK. De lengte beslis je zelf. Er zijn er die het heel kort houden, andere dan weer heel lang. Iets tussenin lijkt mij het leukste. Je moet ook niet overdrijven hé.

groetjes, Carolina

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik15-4-2009 10:24:54

wat wil jij an je partner beloven tijdens jullie leven samen. Dat is een belofte. Hier moet je eens zelf goed over nadenken en zeker niet aflezen en overnemen. Ga op je gevoel af.

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik15-4-2009 10:31:30

Ja, ik wil ook geen kopie/paste doen.

Maar wat moet er allemaal in? Gewoon u "belofte" het verdere leven.
Is dat dan in goede & kwade...etc
MOET dat erbij? ja best zeker?

Eva
10-10-2009
 Meld misbruik15-4-2009 11:42:47

Dag Marieke,

ik heb nog wel tijd tot 10 oktober maar ben wel tussendoor bezig met mijn trouwbelofte. Wij mochten van onze diaken onze belofte zelf schrijven, maar alle items van de originele belofte moeten er in voorkomen. Je kan dit natuurlijk toepassen op jullie leven.
Ik heb gewoon de originele belofte afgedrukt en naast mij gelegd en dan zo begonnen met mijn eigen belofte te schrijven. Zo ben ik zeker dat alles er in zit en dat het persoonlijk is. (het is wel nog lang niet klaar maar we komen er wel)

Groeten,
Eva

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik16-4-2009 14:51:02

Wij hebben gekozen voor de standaard gelofte. (X,ik wil je man/vrouw zijn en ik beloof je trouw te blijven in goede en kwade dagen,in armoede en rijkdom, in ziekte en gezondheid. Ik wil je liefhebben en waarderen,al de dagen van mijn leven) Dit is al eeuwenoud en heeft dus symbolisch nog meer betekenis (ale voor ons toch). Ik kan er wel inkomen dat sommigen hun gelofte meer willen personaliseren.
Toen we aan de pastoor moesten laten zien wat we gekozen hadden, was hij zeer verheugd om te zien dat we dit gekozen hadden. Deze tekst is overgenomen van de anglicaanse kerk door de katholieke kerk eerwen geleden omdat het zo goed is en omdat ze het niet beter konden verwoorden.
Waar je moet opletten als je zelf een gelofte schrijft, is dat er niet alleen instaat hoe graag je elkaar ziet (dat weet iedereen, anders zou je niet voor het altaar staan). Het is ook belangrijk dat je echt zegt dat je elkaar gaat trouw blijven.

groetjes

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik17-4-2009 8:52:45

Wij zijn niet zo'n vlotte praters en hebben het door de pastoor laten lezen, zodat wij enkel 'Ja dat wil ik' moesten zeggen...
Mijn man kreeg t steeds spaans benauwd als ie in een trouwmis hoorde wat andere koppels allemaal zeiden (niet negatief hoor), en dan zei ie: 'als ik zoveel moet zeggen, dan trouwen we niet hé'... ;))
Maar k heb m dus toch voor t altaar gekregen!
groetjes,
Nele

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...