Terug naar overzicht
Lientje,heel eenvoudig : jullie staan samen om de gasten te ontvangen (bruid en bruidegom). De ouders staan meestal in jullie nabije omgeving, (jouw ouders naast je, de ouders van je man naast hem) omdat het past dat de ouders ook gefeliciteerd worden, vooral als zij het feest betalen. Doordat vaak veel mensen tegelijk toekomen, worden bruid en bruidegom al wel eens eerst gefeliciteerd en dan de ouders maar daar neemt verder niemand aanstoot aan. De bedoeling hiervan is gewoon dat iedereen zou weten wie de ouders van wie zijn ; sommige gasten (vaak collega's) kennen jùllie wel, maar daarom jullie ouders niet. Om alle misverstanden te vermijden, wordt dat dus meestal zo opgelost. Zo vond ik het zelf ook het gemakkelijkst wanneer we zelf op een huwelijksfeest uitgenodigd werden.Groetjes,
@tami & Lien: daar had ik nog nie over nagedacht zelf! Dus dat weet ik dan ook alweer :)Thx girls! ;)
ook al een meegemaakt op een huwelijk en ik overweeg het ook om het eventueel zo te doen. Mijn ouders, ouders man, dan wij.
Ik opteer voor eerst het bruidskoppel en dan pas de ouders. Omgekeerd vind ik zo gek... Dan staan de mensen daar met hun bloemen of envelop of eender wat, dan willen ze dat toch eerst afgeven vooraleer kussen uit te delen aan de andere mensen? Je kan toch moeilijk met je bloemen naar de ouders gaan om ze dan pas af te geven aan het koppel?Groetjes,Vérohttp://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
@Véroniquenatuurlijk kan je bruid en bruidegom eerst zetten en dan pas de ouders maar ik zag het niet meteen op een rijtje, eerder een soort halve cirkel ; zo heb ik het althans tot nu toe meegemaakt en 't is voor de aankomende gasten ook veruit het meest comfortabele. Maar goed, elkeen organiseert dat volgens zijn mogelijkheden en voorkeur.
Hoi,bij ons is het eerst de bruid, dan de bruidegom, mijn ouders zijn gescheiden dus dan mijn papa en zijn vriendin, mijn mama en haar man, en dan mijn vriend zijn ouders...Jaja, ze zullen een grote bende mogen zoenen als ze aankomen.Groetjes,Sharon
bruid - bruidegom - ouders bruid - ouders bruidegom