Nu Online
Momenteel zijn er 477 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

emoties

24-8-2005 13:12:44
Hallo iedereen,

Wij zijn volop bezig met onze misboekjes en bij sommige teksten (die we al dan niet zelf schrijven) krijgen ik nu al een krop in de keel ! Ik ben dan ook van plan om alle teksten die we uiteindelijk in ons misboekje zullen zetten, verschillende keren te lezen op voorhand, zodanig dat ik mijn emoties tijdens onze huwelijksviering wat in de hand kan houden. Maar ik zit er toch mee hoor, vooral als ik zal zien dat mijn mama het moeilijk krijgt of wanneer mijn vader mij "weggeeft", weet ik nu al dat ik een traantje zal moeten wegpinken. Wat als ik overmand wordt door emoties : dan kan ik mijn tekst niet meer lezen, make-up die uitloopt, zakdoekjes die je niet bij de hand hebt, ...
Wat doen jullie (of hebben de reeds gehuwden onder ons reeds gedaan)om je emoties wat in de hand te houden ? Of hebbben jullie daar geen last van (gehad) ?

Groetjes,
Gert

gert
12-11-2005
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 475

Els
1-4-2006
 Meld misbruik24-8-2005 14:10:59

Hey,

ik weet in elk geval dat ik er enorm last van ga hebben, maar pech, ik ben nu eenmaal zo.. mijn broer is vorig jaar gewijd, op de wijding heeft hij voor de microfoon staan huilen tijdens zijn dankwoord, wel ik kan je zeggen een kerk met 700 man in, muisstil, met alle respect voor de emoties van één jonge man... Het is niet normaal dat je ijskoud die dag zou kunnen doormaken, het is heel plezierig en er zitten ook droeve momenten of heel emotionele momenten bij... Dat maakt het nu net tot JULLIE dag!

An
24-9-2005
 Meld misbruik24-8-2005 14:22:21

Ten eerste zijn emoties zeker niet verboden op zo'n dag. De één is gewoon al iets emotioneler dan de ander, maar een traantje kan.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een zondvloed gaat stichten met je tranen.
Onze familie is ook heel emotioneel. Bovendien ziten wij met 3 recente overlijdens van familieleden: broer, grootmoeder en neef.
Toch heb ik geen schrik dat ik mijn gevoelens niet meer onder controle krijg. Wij hebben ook een heel persoonlijke viering met eigen teksten, maar ik denk dat het geluk en de adrenaline op dat moment er wel voor zullen zorgen dat je kan lezen, lachen, ...
Ik heb nu speciaal al een tijdje onze teksten niet meer gelezen. Ik had dan weer schrik dat ik ze mss "afgezaagd" zou beginnen vinden. Het is zo'n mooi moment dat ik het spijtig zou vinden als ik die teksten voor de 50ste keer lees of hoor.

Als jij nu echt van jezelf denkt dat je niet in staat zal zijn om iets te lezen, kan je je getuige of een goede vriendin vragen om eventueel over te nemen als het niet zou gaan. Dat kan natuurlijk niet voor de huwelijksgeloften enzo hé. Probeer de rest wat te beperken.
Bovendien bestaat er tegenwoordig al heel wat waterproof make-up.

Kortom, geen reden tot paniek. Probeer zoveel mogelijk te genieten van je mis en van de hele dag. Met of zonder zakdoek.

Groetjes,

An & Tom 24/09/05

sandy
16-7-2005
 Meld misbruik24-8-2005 17:40:48

hallo,
ik dacht ook dat ik ongelooflijk veel ging huilen had het op voorhand ook als ik de teksten bekeek enzo. Uiteindelijk was ik op de dag zelf zo overgelukkig en blij, heb het helemaal droog gehouden. We hadden allebei wel een krop in onze keel bij onze trouwebeloften, maar zoals hiervoor al gezegd, wat geeft het als je een traantje wegpinkt??
sandy

Sophie
24-9-2005
 Meld misbruik24-8-2005 21:45:05

hallo,

toen ik vanavond mijn misboekje opnieuw las begon ik ook te huilen. sommige teksten grijpen mij enorm aan.
ik verloor onlangs iemand die ik zielsgraag zag en ik heb een speciale voorbede voor haar gemaakt. ik zat hier te janken toen ik het voorlas.
als ik mijn trouwbelofte voorlees krijg ik een krop in de keel maar ik ben er zeker van dat je op die dag zo gelukkig bent dat traantjes maar bijzaak zijn.
onlangs trouwde mijn beste vriendin: toen ze binnenkwam in de kerk zag je haar lipje trillen van emotie, tranen stonden in haar ogen maar dat kwam zo hartverwarmend over.

zeker niet denken dat mensen dit raar zullen vinden....het zal allemaal wel meevallen.

groetjes,
sophie

Christophe

Meld misbruik25-8-2005 22:26:39

Hallo Gert,

een traantje laten hoort erbij nietwaar. Al gedacht aan eventueel live muziek tijdens de mis?

Anders cversaevel@skynet.be contacteren voor meer inlichtingen. Alvast veel sterkte en misschien tot de volgende zitting

Elm

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...