Terug naar overzicht
Als je aan voorhuwelijkssparen gedaan hebt (bvbv bij de CM) mag je ook dat bedrag verwachten + de gemeente doet er nog een procentje bij. Bij ons op het werk krijgen we ook een geschenkvoucher maar dat is natuurlijk niet overal...
De gemeente doet er nog een procentje bij? Wat bedoel je? Dat wist ik niet.Mijn voorhuwelijkssparen is wel echt welkom, 2500 euro tof.
Wij krijgen van de gemeente een geschenkbon van 50€ op te kopen in een 50-tal winkels in de gemeente. Ik hoorde ook al zeggen dat je van het ziekenfonds zelf ook een cash-som krijgt (maar of dit waar is weet ik niet). En als je ouders voor je gespaard hebben is er natuurlijk het voorhuwelijkssparen... Een kado van je werk gebeurt ook wel eens!
Hey Marieke,Wij krijgen elk 50 euro van de gemeente, de voorwaarde daarvoor was dat je beiden minstens 6 maanden in de gemeente woont.En ik heb ook voorhuwelijkssparen, maar kweet eigenlijk niet hoeveel dat juist is.Kga daar direct eens achter informeren sé.GroetjesCindy13/06/2009www.kenencindy.bruiloftsite.nl
Nog nooit gehoord van die premie.Die bonus van 50€ van de gemeente, is dit enkel in Nederland? Of ook in Belgie?Iemand ervaring mee?Gr.Tess
ja in de gemeente waar ik trouw krijg je 15% op het gespaarde bedrag blijkbaar maar mss is dit niet overal hoorvoorhuwelijkssparen is geen 2500 euro bij mij, ik denk eerder rond de 500 euro maar alle beetjes helpen hé!
bij ons legt de gemeente een bepaald percentage bij je som van voorhuwelijkssparen met een maximum van 11 euro
@tessaHier in onze gemeente kregen wij 50€ per persoon toen we trouwden. Dus ja, ook in België, maar dit kan afhangen van gemeente tot gemeente. Toen wij onze 'ondertrouw' gingen regelen, toen vroegen ze onze rekeningnummer, zodat dat bedrag na ons huwelijk gestort kon worden.Groetjes Evy284 dagen getrouwd