Nu Online
Momenteel zijn er 350 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe lege enveloppen vermijden

25-5-2009 10:15:19
dag bruidjes,

ik hoor van vriendinnen die al getrouwd zijn dat je altijd wel een aantal lege enveloppen krijgt. Als iemand dat bij ons zou doen wil ik echt wel weten wie dat is geweest. Hoe doen jullie dat? wie neemt de enveloppen in ontvangst? heb je een systeem om ze te klasseren of zo? ik hoorde al van een schuifjessysteem, waar je al een eerste verdeling maakt. Dus als je een envelop krijgt, deze steken bij 'familie bruid' 'familie bruidegom' of bij 'vrienden'. Maar hoe doe je dat dan? Je kan dat toch niet doen terwijl de gasten dat zien? Wie heeft tips om lege enveloppen te achterhalen van wie die komen? Of mensen die maar 10 euro in een envelop steken, die zetten er vaak ook geen naam bij natuurlijk.

groetjes Jessica

jessica
8-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 615

Tine
13-2-2010
 Meld misbruik25-5-2009 10:24:20

Je vraagt toch niet echt mensen om geld te krijgen hé.
Het is leuk meegenomen natuurlijk ;) Maar ik zou echt niet beginnen met een klassement te maken.
Ik denk dat als je de dag erna je centjes telt, dat je zal zien dat de mensen die wel een mooi bedrag geven er wel hun naam opzetten. Dus als het echt wil weten, dan zal je het zo wel ontdekken ;)
Zit er maar niet mee in en geniet gewoon van je dag!

annen mark
5-9-2009
 Meld misbruik25-5-2009 10:51:33

Wij werken met een reserverings-huwelijkslijst op internet. Uiteraard kan men ook gewoon een envelopje mee brengen zonder keuze cadeau op internet.
Ik ben momenteel een aantal boeken aan het lezen rond huwelijk en etiquette en organisatie. Daarin staat dat je bij voorkeur noteert van wie je cadeau krijgt om hen zo ook achteraf te bedanken voor wat je preceis hebt gehad. Uiteraard als je geld vraagt niet bedankt voor de 30 euro, maar wel vermelding met wat jemet dat bedrag hebt gedaan. Bv bedankt voor je gift we hebben er een mooie vaas mee gekocht.
Daarom ben ik wel van plan om nog iets te verzinnen om namen te noteren op de giften. Meestal wordt voorgesteld om iem te voorzien v bv familie, die dat op zich neemt.

gr
Ann
5/9/2009

Sofie

Meld misbruik25-5-2009 11:54:23

Hey jessica

Tips die ik al op internet gelezen heb
- op voorhand stickertjes maken met de namen van alle genodigden en dan iemand van de familie inschakelen om per envelop/kado de juiste naam erop te plakken
- er een camera opzetten: heel raar maar vrienden van ons waren enveloppes gestolen op hun feest en dankzij de camera die op de enveloppendoos was gericht hebben ze gezien wie het was (was iemand van de familie echt erg wel)
- op blanco enveloppen een naam schrijven met een balpen-> dit laten doen door een familielid eventueel

Ik denk niet dat er trouwens veel mensen zijn die dit durven te doen, tenzij ze op voorhand al iets gestort hebben op jullie rekeningnr natuurlijk

je trouwt idd niet voor het geld maar je verwacht natuurlijk wel iets als jij 100 euro betaalt voor hen :-)

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik25-5-2009 12:25:28

hey jessica,
is idd niet zo leuk dan, maar vind het wel een rare vraag van je...
de detective uithangen... stoor je der gewoon niet aan.

groetjes ellen

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik25-5-2009 12:31:44

Hoi,

Ik begrijp die vraag best wel hoor.
Als je nadien naar iemands trouw gaat dan weet je tenminste hoveel je kan geven.
Wij willen ook graag weten wat we van wie krijgen.
Niet zozeer om het bedrag of zo, maar als je dan ooit eens teruggevraagd wordt moet je ook wel zien dat je niet minder geeft dan wat je zelf gekregen hebt of niet veel meer.
Sorry, maar dat is wel de realiteit.

Vraag mij ook af hoe we dat gaan doen...
Stickertjes vind ik wel goed idee, maar dat valt mss ook wel op he...

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik25-5-2009 12:52:02

Hoi,

bij ons waren de meeste envelopjes ook voorzien van een kaartje... Ik heb wel bij iedere gast genoteerd hoeveel die ons geschonken heeft. (bij t openmaken, op de moment zelf heb je hier niet veel tijd voor!) Niet echt om te 'controleren', maar ook om een beetje een richtlijn te hebben wat wij best geven op een volgende trouw...
groetjes,
Nele

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik25-5-2009 12:56:49

Ik weet wat je bedoelt, maar om dit echt te gaan controlleren... Normaal gezien steken mensen trouwens het geld in een kaartje en niet zomaar geld zonder meer in een omslag. Zo kan je ook min of meer zien van wie je wel iets/niets hebt gehad. Maar ik zou me er zo weinig mogelijk druk om maken; zulke mensen zullen er altijd bij zijn.

beynen
12-9-2009
 Meld misbruik25-5-2009 13:31:55

wat maakt dat nu uit? en dan als je het weet?, ga je dan een extraatje gaan vragen ofzo?

Op mijn dag ga ik me zeker niet met zulke dingen gaan bezigen hoor...

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik25-5-2009 14:20:13

Hey,

Op ons huwelijk hebben wij ons niet bezig gehouden met wat en hoeveel we van wie gekregen hebben. Iedereen die kwam, was welkom. Van de één hebben we al meer gekregen dan van de andere. De één kan het zich ook beter permitteren dan de andere. In elke envloppe zat wel iets en het was zeker niet min wat er in zat. Overal stak er een naam bij.

Ik zou me dus niet bezig houden met iets dat alleen maar tijdverspilling is.

Groetjes,

Gerlinde

P.S.: Wij waren positief verrast van het totaal bedrag.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik25-5-2009 19:38:20

Wij hebben inderdaad het systeem van een ladedoos. We hebben een enveloppendoos met 3 laatjes, om onze enveloppen op die manier al een beetje te ordenen. Ik vind het wel interessant om te weten wie / wat heeft gegeven. Ik ben één van de oudste kleinkinderen, dus er zullen nog veel trouwfeesten volgen. Het is dan wel interessant om te weten wie/wat heeft gegeven, om op die manier ongeveer hetzelfde bedrag terug te geven.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik25-5-2009 20:49:27

Als ik van iemand 10 EUR krijg geef ik er 100 EUR voor terug op hun feest. Dan voelen ze zich pas echt idioot. ALs je hun 10 EUR terug geeft dan geef je pas echt aan dat je je het verschrikkelijk vond en dat is uiteraard hun doel. Ik hou me trouwens echt niet bezig van wie ik wat krijg. Daar draait het allemaal niet om. En stickertjes plakken van wie wie...aub zeg!

Katrien
1-9-2011
 Meld misbruik25-5-2009 21:58:34

Hoi hoi,

Ik snap het wel hoor...
Eigenlijk gewoon nog nooit aan gedacht om me daar mee bezig te houden.
Aan de andere kant hoor je wel meer het "lege-enveloppen" verhaal...
Maar als je dan een lege envelop ontdekt, dan kan je het toch niet maken om mensen daarmee te confronteren?
Aan de andere kant snap ik Jessica best wel hoor...

Geen idee hoe je dat moet aannemen...

@ Sofie : een camera opzetten? Wij hebben uitdrukkelijk aan de zaal gevraagd of zij een kluis hebben waar de enveloppen in mogen... Wanneer je enveloppen in ontvangst neem, direct de doos in en na de ontvangst direct de kluis...

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik26-5-2009 8:37:24

je trouwt idd niet voor de cadeaus.. maar ik snap best dat je het erg vind dat je een lege envelop krijgt!

Zou ik ook vinden...

isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik26-5-2009 15:19:39

Ik heb dit lege-enveloppen-verhaal al vaker gehoord, maar toen 2 koppels vrienden van me trouwden en het ook effectief meemaakten was ik toch echt geschrokken.
Allebei de koppels zijn joviale mensen die niet op geld uit zijn, maar het hield hen wel bezig wie dat had gedaan (bij 1 koppel waren er zelfs 3 lege enveloppen!!!).
Een vriendin van mij trouwt nu volgende week en zij gaan een ceremoniemeester (een vriend van hen) achter hen plaatsen die telkens noteert van wie het is. Het doel is tweeledig: geen gepieker over wie de zender van de lege enveloppe is (en de mogelijkheid vermijden om andere mensen foutief te verdenken) en zo de mogelijkheid hebben om achteraf iedereen zeer persoonlijk te bedanken.

nuki
9-10-2009
 Meld misbruik26-5-2009 18:13:49

Hallo Jessica, ik denk dat ik ook niet echt blij zou zijn met een lege enveloppe. Ik ben 36 jaar en trouw voor de eerste keer dus heb al veel gegeven op andermans bruiloften en ben altijd gul.
Zijt maar zeker dat als iemand dat durft doen bij ons dat ik wel oplet wie dat dat is en als het moest zijn ze evenveel terugkrijgen. Helaas weet ik zelf niet hoe ik dat ga oplossen alhoewel ik nu al ongeveer weet wie dat zou kunnen doen omdat dat al gebeurd is bij mijn zussen.
Het gaat er zich niet om hoeveel je van wie krijgt maar een mens moet wel beetje normaal blijven.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik10-6-2009 15:24:11

hey Jessica

Ik heb ook vrienden gehad die twee lege enveloppen kregen. Het getuigt van nul respect tegenover het koppel en is ronduit onbeschoft. Dat mensen niets willen geven is hun eigen keuze, maar dan zo een lege enveloppe afgeven? Ik vind het echt afschuwelijk!
Het is natuurlijk een feit dat je echt niet kan beginnen opschrijven van wie wat komt.. Dat is ook geen zicht en getuigt maar van weinig respect vind je niet? Het legt precies de nadruk op het feit dat jij wel degelijk trouwt om cadeaus te krijgen.
Wij hebben gelukkig geen legen enveloppes gehad, maar je kan daar niets aan doen...
Hopen dat je doordat de rest wel hun naam op het kaartjes kan achterhalen wie het was zodanig dat je weet wat die mensen van je vinden... Ik heb van mijn gasten nooit verwacht dat ze iets gaven, ik zou ook niet kwaad geweest zijn, maar dan moeten ze gewoon met lege handen komen en niet doen alsof ze iets afgeven.
Je kan enkel hopen dat er tussen uw genodigden zo geen platboerse mensen zitten!
En ik heb al erger gehoord: Genodigden die de enveloppendoos stelen! Ongelooflijk!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...