Nu Online
Momenteel zijn er 479 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ringen: zilver of wit goud

25-5-2009 10:17:49
Wij zijn gaan kijken voor ringen, maar vielen achterover van de prijs. 1500 euro ongeveer voor een koppel wit gouden ringen met voor de bruid wel een aantal diamantjes. Maar nu adviseerde de juwelier om ipv wit goud, gewoon zilver te nemen. Volgens hem zie je dat er niet aan. Je voelt het enkel aan het gewicht. Wat vinden jullie? kost maar de helft, maar is dat wel even mooi?
Wat doen jullie? en hoeveel spenderen jullie aan de ringen?

groetjes Jessica

jessica
8-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1017

Marijke
21-8-2009
 Meld misbruik25-5-2009 10:27:15

Bij ons hebben ze zilver afgeraden (verschillende juweliers) omwille van het feit dat dit veel sneller verslijt dan wit goud. En de bedoeling is toch wel dat je ring voor de rest van je leven is. Maar inderdaad de goudprijs staat ongelooflijk hoog. Wij hebben voor wit gouden ringen van traditions bijna 800€ betaald (voor het paar).

Groetjes,
Marijke (21-08-2009)

annen mark
5-9-2009
 Meld misbruik25-5-2009 10:47:04

Dag Jessica,

Wij hebben onze ringen met wit goud en roségoud. Juwelier had vorig jaar heel grote voorraad aangekocht, voor de stijging van de goudprijs en daarom kregen we nog 20% korting. In totaal komen we op 840 euro, bij mij zitten er 4 diamantjes in. Ik vond dat heel schappelijk van prijs. Misschien best nog eens rond kijken....

gr
Ann
05/09/2009

Katrien
19-6-2009
 Meld misbruik25-5-2009 10:51:12

Hallo,

Wij hebben onze ringen al in december gekocht bij een goudsmid, toen was de prijs idd nog een heel stuk lager. De ring van mijn verloofde bijv. zou een paar maanden later 300 € duurder geweest zijn!

Wij hebben witgouden ringen genomen, bij mij zitten er 9 diamantjes in. In totaal komt dit rond de 1500 € ongeveer voor beide ringen. Het gaat idd om veel geld maar zo'n ring draag je de rest van je leven dus wilde dat er wel aan geven.

Mss kan je ook eens bij een goudsmid gaan horen?

Groetjes,
Katrien
19/06/2009

Lorianne

Meld misbruik25-5-2009 11:00:50

hallo,
op aanraden van tal van andere koppeltjes hier op het forum zijn wij naar fede di oro in Roeselaere geweest en wij betalen 900Euro voor de twee. Maar je hebt er daar in alle prijscat. ze hebben ook een website met enkele voorbeelden. Is misschien ver rijden maar wel de moeite!
x
Lorianne

nuki
9-10-2009
 Meld misbruik25-5-2009 11:03:53

Hey Jessica,
Ik zou mij zeker niet laten wijs maken dat zilver hetzelfde is als wit goud en je het verschil niet ziet.
Zilver wordt na veel dragen dof, dat doet wit goud niet. Ik persoonlijk zou zeker niet voor zilver gaan. En daar ik de ring rest van mijn leven draag was dat ook het enige wat veel geld mocht kosten.
Ik ben bij fede di oro geweest. Onze ringen kosten samen 1160 euro maar in die van mij zitten 16 briljanten(ik weet ik heb het varken uitgehangen ;) en tis een redelijke brede ring. Daar heb je zoveel keuze en geloof me je hebt daar ook eenvoudige ringen voor minder dan 400 euro, snuffel maar eens rond op dit forum en neem geen zilver. Ben bang dat je daar spijt van zal krijgen.

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik25-5-2009 12:52:46

Hey Jessica
Is geel goud geen optie? Ik ken de prijzen totaal niet, maar volgens mij is dit goedkoper dan wit goud en het is terug "in" aan het worden. Onze ringen zijn mat, geel goud, beiden zonder steentjes en kosten €860 voor beide ringen.

beynen
12-9-2009
 Meld misbruik25-5-2009 13:29:05

wij hebben prijselijke ringen (combinatie van titaan en geel goud)(+- 600€ voor beide ringen gekost)

De prijs van het goud is intussen wel omhoog gegaan want ik heb ze meteen betaald en anders was er zowieso al 175€ bijgekomen : gelukkig

Geel goud geeft iets warm, ben persoonlijk niet voor wit goud en zilver gegaan omdat ik paardrijd en ik plooi dus echt al mijn ringen, ze zijn heeel mooi

lesley
20-6-2009
 Meld misbruik25-5-2009 13:32:12

Ik raad jullie Fede Di Oro aan!
Wij hebben daar onze trouwringen gekocht, wit en roodgoud, voor de man simpel en voor mij met 10 briljantjes in.
Wij hebben ongeveer EUR 800 betaald voor de beide ringen!
Je hebt er echt wel veel keuze, jullie vinden er vast wel iets!

tami
26-6-2010
 Meld misbruik25-5-2009 14:33:42

Zilver heeft vooral het kwalijke nadeel om zwart uit te slaan na verloop van tijd. Moet heel vaak gepoetst worden (jaja, zoals het tafelzilver destijds...). Er zijn volgens mij heelwat alternatieven (zoals o.m. Fede di oro over wie veel bruidjes hier blijkbaar best tevreden zijn. Google eens "trouwringen" of "alliances". Op de Franse website van Maty bv. vind je trouwringen vanaf 450 euro bruid & 550 euro bruidegom - wit & geel goud 18 kt. en diamanten). Je dient er wel de verzendingskosten nog bij te rekenen maar je bent wel 500 euro goedkoper af hé ! Dit is maar één voorbeeld. Er is een héél uitgebreide keuze, zowel in wit, geel als Italiaans goud, briljanten, diamanten, platina,... keuze te over en voor elke beurs.
Maty is een heel betrouwbaar en serieus Frans juweliershuis. Best even vooraf informeren naar leveringstermijnen en heel zeker zijn van de maat.
Er is zeker goedkoper te vinden. Dus surfen maar, zou ik zeggen :)
Groetjes

Sylvia
20-6-2009
 Meld misbruik25-5-2009 16:56:43

als ik alle reacties lees vraag ik me af of ik de prijs van onze ringen nog wel durf zeggen ...
wij zijn een dikke maand geleden naar antwerpen geweest (bij de joden) en hebben onze trouwringen van daar meegebracht... het zijn twee vrij brede ringen (binnenste deel witgoud, buitenkant dun randje geelgoud)wij hebben maar 400 euro voor de twee betaald, met graveren inbegrepen...en bij mij zit er een diamantje in.
Wij hadden eerst onze twijfel over de kwaliteit maar mijn neef is in december getrouwd, en mijn ma in april dit jaar.. hun ringen kwamen ook van diezelfde winkel en zij zijn hun ringen in een juwelierszaak in de buurt gaan laten schatten (om te zien of het nu idd minder kwaliteit is) en die schatte hun ringen het dubbel van de prijs die ze betaalden .. het was echt wel zuiver goud, dus in die winkel zijn wij ook geweest... nu heb ik voor dezelfde prijs nog een ketting, een hangertje met diamantjes en oorringen met diamantjes extra, wat ik toch wel mooi meegenomen vond..

Groetjes,
Sylvia
20 juni 2009

Sara
8-8-2009
 Meld misbruik25-5-2009 17:40:51

Dag Jessica,

Onze ringen kwamen op ongeveer 750€. Ze zijn wit goud (mat + glanzend) en in mijn ring zit een briljantje. Ze zijn van auro design. Op die website staan trouwens ook prijzen vermeld...

Groetjes Sara
08/08/'09

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik25-5-2009 19:33:10

Wij hebben dan weer iets totaal anders. Wij zijn voor stalen ringen gegaan. Duurzaam en goedkoop, we waren voor onze beide ringen gesteld met €250 en in mijn ring zit nog een steentje. Enige nadeel: je kan stalen ringen niet verkleinen of vergroten...

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Lindsey
14-8-2009
 Meld misbruik25-5-2009 20:04:21

Wij hebben rood-gouden ringen van Fabrigold. 750 € kostenplaatje.. Intussen zijn ze ook al de helft meer waard.
Het zijn brede ringen, gematteerd, gegraveerd en van mij zitten er nog 4 briljantjes in .. in een vierkantje. eerst wou ik de ganse ring rond met vierkantjes briljantjes, maar kwam te duur uit. Dus gaf ze m'n aanstaande de tip om voor valentijn of kerst ofzo er iedere keer 4 cadeau te doen.

lisa
17-7-2010
 Meld misbruik26-5-2009 12:24:42

Hey,

Ik heb al verschillende ringen gehad in zowel wit-goud als in het zilver.

Zoals al de rest hier zegt wordt zilver redelijk rap dof en heb je idd de kans dat het grijs uitslaat.

Hetgeen ik heb ondervonden met 1 van mijn wit-gouden ringen is dat hij op den duur precies terug meer "geel-goud" wordt...snap ook niet precies hoe dat kan/komt. Maar ze blijven wel mooi!

Laat u zeker niet wijsmaken dat zilver & witgoud zo goed als hetzelfde is!!

Mieke
25-7-2009
 Meld misbruik26-5-2009 16:46:34

Wij hebben onze ringen laten maken bij een goudsmid. Wij krijgen nog 5 euro terug...
We hadden nogal wat oud goud liggen en dat hebben we daar binnen gegeven... De hoge prijs van het goud kan dus ook in je voordeel spelen

Sophie

Meld misbruik26-5-2009 19:31:18

hey

wij hebben onze ringen ook bij fede di oro besteld.
Ik heb een ring met 6 briljantjes en tis witgoud. Voor de 2 ringen hebben we 590 euro betaald.
Je kunt ook vragen om een briljantje minder te plaatsen en dat kost dan alweer wat minder.

groetjes

Saskia

Meld misbruik2-6-2009 10:28:17

Hoi,

ik draag al 4 jaar zilveren ringen en allemaal zijn ze vrij snel doffer geworden of staan er redelijk wat krasjes op.

Het voordeel van witgoud is dat het gemakkelijk terug op te poetsen valt. Gemakkelijker dan bij zilver hebben ze mij gezegd.

Onze 2 ringen hebben we €945 betaald en dan zijn ze beiden van witgoud en bij mij zitten er 3 diamantjes in.

Heb ze gekocht bij Wim Meeusen in Antwerpen.

groetjes,

Saskia
18-07-09

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...