TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nathalie
27-6-2009
|
28-5-2009 11:11:10
hoi, ik begrijp niet goed hoe je 4x doornemen bedoelt, ik neem aan dat je maandstonden rond 10 juli vallen dus ik zou als je strip afgelopen is rond 8 juli ofzo gewoon met de volgende beginnnen. Dan krijg je de eerste keer regels terug begin augustus. en als je dan nog niet terug bent van huwelijksreis neem je gewoon de volgende ook door. De dokter heeft mij altijd gezegd dat je kan doornemen maar wel de hele strip dus niet 4 pilletjes van de vlgende doornemen, dan een stopweek inlassen en de andere 3 weken doen.
Groetjes, Nathalie
|
|
Dorien
9-7-2010
|
28-5-2009 11:18:05
Wel het is vrij ingewikkeld ;) Nu 18 juli 09 is het de trouw van men beste vriendin ik ben dan getuige en 20 juli vertrekken we op vakantie en daar moet ik men pil doornemen. Maar als je dan uit rekend ... heb ik men maandstonden op onze trouw.
Daarom neem ik men pil dus in juli door , in oktober , december en maart. Zodat ik in juli '10 zeker niet men pil hoef door te nemen.Je hebt altijd een risico dat je maandstonden er toch doorkomen wanneer je de pil doorneemt , en dat wil ik absoluut voorkomen.(daarom dat ik men pil volgend jaar in juli niet gewoon wil doornemen)
Snap je :) Ingewikkeld allemaal he!
Dorien
|
|
Katrien
19-6-2009
|
28-5-2009 11:30:39
Hallo,
Ik zat ook met dat vervelende probleem. Heb dan wat zitten tellen en heb volgende oplossing gevonden.
Ik neem een paar weken 4 weken mijn pil en las dan een stopweek in. Als ik dit deed kwam het juist uit dat ik de week voor mijn trouw mijn regels heb en dan de week van de trouw dus terug de 1ste pil neem. Vermits we een paar dagen na de trouw op huwelijksreis vertrekken zit ik dan niet met het probleem dat ik al aan mijn 2de strip bezig zou zijn tijdens de huwelijksreis.
Het is idd wat kijken als je wat langer doorneemt, je kan dan nog tussentijdse bloedingen krijgen en dat wilde ik ook zeker vermijden.
Hoop dat je iets aan mijn uitleg hebt! :-)
Groetjes, Katrien 19/06/2009
|
|
veronique
13-9-2008
|
28-5-2009 11:33:34
Dat kan toch geen kwaad? Zowiezo zijn je regels als je de pil neemt geen echte maandstonden. Mijn zus neemt altijd drie maanden na elkaar haar pil (een hele doos dus) dan een stopweek en dan weer drie maanden. Ikzelf kan één week mijn pil doornemen (dus vier weken ipv drie doen) daarna krijg ik toch mijn regels door, dus bij mij lukt dat niet (heb nochtans niet de lichtste pil). Ik trouw binnen drie maanden en heb het nog niet uitgerekend, moet dat misschien wel eens doen!
|
|
Nele
6-6-2009
|
28-5-2009 11:58:50
Hoi Dorien,
Ik had ook dit probleem. Ik had uitgerekend dat ik mijn maandstonden onder de huwelijsreis zou hebben, dus heb ik een tijdje geleden ze doorgenomen zodat de periode van mijn maandstonden is verschoven om ze dan niet te hebben op vakantie.
|
|
Sofie
19-9-2009
|
28-5-2009 12:26:11
Ik zou dat nu niet echt een probleem noemen... Ik neem constant mijn pil door en laat mijn maandstonden komen "als ik daar zin in heb"... Het enigste waar ik wel rekening mee houd is dat ik ze niet al 3 maanden heb doorgenomen voor de trouw want anders komen ze er garantie door tijdens de huwelijksreis wegens hoogteverschil met vliegtuig en zo.
Dus de volgende keer laat ik ze een week of 2 voor de trouw komen en dan ben ik goed voor weer enkele maanden.
Heb dit al lang besproken met mijn gyneacoloog en hij vond dit geen enkel probleem aangezien je met de pil zowiezo uw cyclus "saboteert". Doen gewoon, maar wel 1 gouden raad, neem ze nu al eens door want de eerst keer kan het zijn dat ze er toch doorkomen, dus laat je lichaam er aan wennen...
|
|
Leen
16-5-2009
|
28-5-2009 13:21:27
Volgens mijn gynecoloog is het beter om dan vroeger te stoppen met de pil en je maanstonden te laten afkomen dan ze door te nemen. Ik heb dit ook gedaan : 2 weken pil, week gestopt en dan weer volledige cyclus pil genomen. Zo schuift alles een beetje op...
|
|
annen mark
5-9-2009
|
28-5-2009 15:56:23
Hallo iedereen,
Ik zou hier graag een ander geluid laten horen. Ik neem de pil niet. OMdat de simpele reden dat ik erfelijk belast ben met kans op hartklachten. De pil nemen verhoogt sowieso kans op hart-en vaatproblemen. Ik moet dus hopen dat mijn cyclus nog iets vervroegd, anders heb ik het 'zitten' tijdens mijn trouwdag. Ik zou toch iedereen ook gewoon nog willen zeggen dat de pil ook nog altijd medicatie is en je natuurlijke processen verstoord, dus je maandstonden maar laten komen als het je goed uitkomt en maanden geen regels, lijken me allemaal niet zo gezond. WIlhier zeker niet de moraalridder uithangen of mensen schrik aan jagen. Vind het ook heel normaal dat je zo stuurt dat je tijdens trouw regels niet hebt. Ik hoop dat ook van harte, maar kan het niet sturen en moet me neer leggen dat mijn hartje daardoor geholpen wordt.
gr Ann
|
|
veronique
13-9-2008
|
28-5-2009 22:18:02
@ annen marc: ik weet 't, 't is niet goed die hormonen, ik ben dierenarts en zie wekelijks wat de pil met katten doet (hoewel je de dosis niet kan vergelijken) en ik wil er ook zo snel mogelijk vanaf, maar mijn gynae wil mij niks anders geven... en de andere die ik gezien heb ook niet... dus ik wacht tot na de trouw om er mee op te houden. Veel sterkte!
|
|
Sofie
19-9-2009
|
29-5-2009 8:25:18
Ok, er zijn verschillende vrouwen en verschillende pillen... En ja de pil zijn hormonen, maar er zijn daar gradaties in he dames ! En de pil doornemen is niet "ongezonder" dan ze nemen. Je neemt ze en je "verstoort" je natuurlijke cyclus, of je dan dat bloed laat komen of niet maakt geen verschil.Door de pil te nemen stop je je eisprong, en of je ze nu doorneemt of niet, een eisprong krijg je niet, dat is de bedoeling er nu namelijk van. Er zijn gyneacologen die er voor en die er tegen zijn. Zolang ik er geen last van heb, slik ik lustig door. Maar dat moet je voor jezelf beslissen, en ook een beetje luisteren naar je lichaam.
|
|
regina
10-4-2010
|
29-5-2009 18:55:30
Gewoon ff om te zeggen hoe ongezond het wel niet is om u lichaam dat aan te doen... Het blijven hormonen...
|
|
Cynthia
16-5-2009
|
1-6-2009 0:23:26
Met de pil kan je zelf een beetje kiezen wanneer je ongesteld wil worden. Zo kan je regelen dat je tijdens je vakantie helemaal nergens last van hebt. Neem bijvoorbeeld gewoon je pil door. Als de ene strip op is, begin je 's anderendaags al met de volgende. Zonder pilpauze dus. Verder stop je wanneer het je past, het is pas op dat moment dat je je maandstonden zal krijgen. Het doornemen van de pil is totaal onschadelijk, je mag zelfs tot 3 volledige strips achter elkaar nemen. Hou er natuurlijk wel rekening mee dat dan de kans groter wordt dat je tussenbloedingen krijgt. Daarom is het soms beter, als je lang genoeg op voorhand kan plannen uiteraard, om de maandstonden eventueel te vervroegen. Dit doe je dan het best door de vorige pilpauze in te korten
komt van de site van wyeth. Ok, tis gesponsord, maar als apotheker weet ik dat deze informatie klopt. Je moet de impact ervan dus niet echt overdrijven. Indien er bij jou iets speciaal is ofzo waar we niet van op de hoogte zijn, zou ik toch je arts of apotheker om verdere raad vragen.
|
|
Cynthia
16-5-2009
|
1-6-2009 0:27:55
ps even vergeten zeggen: het is wel belangrijk om te kijken of de pil die je pakt allemaal dezelfde pilletjes heeft (monofasisch) is?
|
|
Cynthia
16-5-2009
|
1-6-2009 0:31:25
nog even ik, srry, maar om toch even op te merken=: het doornemen van de pil wordt bij sommige vrouwen aangeraden indien ze er enorm last van hebben (pijn of migraine) en dit als een soort "behandelende therapie". (www.bcfi.be , de site met 100% betrouwbare informatie)
|
|
vanessa
20-6-2008
|
1-6-2009 8:49:31
ik heb vorig jaar ook mijn pil doorgenomen en toch mijn maandstonden gehad, hetzelfde het jaar ervoor op reis, das ander klimaat en andere lucht,
|
|
Cynthia
16-5-2009
|
2-6-2009 22:27:45
da kan die tussenbloedingen, geen abnormale zaak
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|