TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Jessica
25-9-2009
|
28-5-2009 22:04:32
Hey Cynthia,
Ai dat is een vervelend probleem, mijn vriend zijn ouders zijn ook gescheiden maar gelukkig komen ze wel allebei ook al is de ander daar. En zouden ze het niet voor jouw doen als ze al niet aan dezelfde tafel ofzo moeten zitten??
groetjes
|
|
Cynthia
30-4-2010
|
28-5-2009 22:10:30
Hallo,
Mijn ma zou da wel doen voor mij. Zij is voor de moment alleen. Mijn pa is hertrouwd en het is vooral zijn nieuwe vrouw die daar beetje moeilijk over doet. Maar ik zou zo graag samen mee mijn pa naar het altaar stappen. En mij ma wil ik er ook absoluut bij. Ik word hier gewoon helemaal gek van. Alles van de voorbereiding is tot hier toe van een leien dakje gelopen tot nu hé.
|
|
veronique
13-9-2008
|
28-5-2009 22:12:36
Amai, ja ik heb ook gescheiden ouders, maar iedereen komt, inclusief stiefouders. Als ze er moeilijk zouden over doen, dan zou ik zeggen: dan komen jullie maar allemaal niet, want ik wil niet kiezen! Veel sterkte en laat vooral je dag er niet door verknallen! Véro
|
|
tamara
4-7-2009
|
28-5-2009 23:28:10
Hey Cynthia,
Hier hetzelfde probleem. Mijn ouders zijn al 6 jaar uit elkaar en tot nu hebben we geen probleem gehad. Op elk feestje waren ze er allebei. Mijn ma met haar 'niet uitgesproken' nieuwe vriend en mijn pa die altijd alleen kwam omdat zijn vriendin de wegen liever gescheiden hield. Nu gaat mijn pa ook opnieuw trouwen waarop wij gezegd hebben dat zijn toekomstige dan ook maar naar ons feest moest komen als wij naar dat van hun moeten gaan. Helaas is dit niet in goede aarde gevallen bij mijn ma. Ze heeft er blijkbaar moeite mee dat mijn pa gaat hertrouwen en is ook nooit geconfronteerd geweest met haar opvolgster. Nu zal dat wel het geval zijn en is er dus miserie. Of mijn ma komt en mijn pa zijn toekomstige blijft thuis of mijn ma komt niet. Ik heb al alles geprobeerd maar ze blijft bij haar standpunt. Ik heb haar gezegd dat ze die keus zelf neemt en dat ze ons later niets moet verwijten. Natuurlijk is dit niet leuk en zet dit een domper op de rest van de planning maar ik wil er mijn dag niet door laten verpesten. Het is haar keus en zij mist een wat hopelijk een geweldige dag gaat worden. Onze pa ging nog wel eens met haar praten maar dat zal denk ik niet veel uithalen. We zullen wel zien wie er uiteindelijk komt of niet. Een oplossing vinden hiervoor kan niet echt, tenzij ze voor eventjes denken aan ons en niet aan zichzelf. Hopelijk komt het nog goed voor jou.
Groetjes
|
|
Heidi
4-7-2009
|
29-5-2009 0:12:53
Hey meid, het is zeker niet gemakkelijk maar ik zou dat als dochter absoluut niet pikken. Is hun liefde voor hun dochter niet groter dan hun haat voor elkaar? Zet ze desnoods uit elkaar. Dit gedrag is kinderachtig en absoluut niet leuk voor jou. Ik zou ze een dikke preek geven en hun eens aan denken zetten als ik u was. Uw huwelijk zou boven alles moeten gaan, vind ik. Veel sterkte!!
|
|
an.R.
11-9-2009
|
29-5-2009 8:02:42
Hoi,
Mijn ouders zijn al zo'n twintig jaar gescheiden en de band met mijn vader is veel sterker dan die met mijn moeder hij heeft mij grootgebracht. Aangezien ze elkaar ook niet kunnen luchten was de knoop snel doorgehakt=mijn moeder zal niet aanwezig zijn. Wel in de kerk maar niet op de feest, ze wil zelfs geen moeite doen...dat zegt meer over haar dan over ons. Ik trek daar mijn conclusies over voor later...als ze mij ook ooit nodig heeft zal ik ook niet kunnen. En ja ik had het eigenlijk verwacht van een vrouw voor wie de mannen voorgaan op haar eigen kind.
Ik kan je maar 1 raad geven:geniet gewoon van je dag laat dit geen domper zijn!!
|
|
nathalie
18-7-2009
|
29-5-2009 8:29:42
hallo
was ooit op een trouwfeest van een bevriend koppel: de bruid haar ouders waren ook uit mekaar en geen vrienden meer. ze heeft beide families apart in de zaal gezet en ver uit mekaar. zij en haar kersverse bruidegom hadden één tafeltje voor hen alleen (candle light dinner tafeltje) in het midden van de zaal (eetgedeelte) met alle genodigden er rond. het was echt héél mooi opgevat en er is geen woord gevallen.
maak er een mooie dag van nathalie
|
|
Daisy
|
29-5-2009 8:35:02
Hey Cynthia,
Ik zit ook in die situatie. Mijn ouders zijn nu drie jaar uit elkaar, maar zijn absoluut niet in vrede uit elkaar gegaan. Mijn moeder had iemand anders en is er ondertussen al een jaar met getrouwd.
Mijn vader heeft ondertussen ook al 2jaar en half een nieuwe vriendin, dus heeft ook niet zo lang alleen geweest.
Er is heel veel gebeurd, waardoor mijn moeder absoluut niets met mijn vader te maken wilt hebben.
Zij heeft ook een tijdje gezegd dat ze niet wou komen, omdat ze niet wilt riskeren dat er ruzie van komt met mijn vader die dag.
Ik heb haar gezegd dat ik vind dat ze er moet bij zijn, anders zou het niet hetzelfde zijn voor mij.
Dus probeer ik hen die dag niet te dicht in elkaars buurt te laten komen. In de kerk zet ik er andere mensen tussen, mijn moeder gaat met haar nieuwe familie na de kerk naar haar huis, terwijl de rest naar ons thuis komt om gezellig samen iets te eten. Op het feest zal ze wrslk niet veel van haar stoel komen, maar dat is haar beslissing.
Het is idd niet leuk, want er moeten vanalle traditionele dingen aangepast worden.
Ik vroeg haar in de week of ze de verdubbelingsdans mee wilt doen en dat wilt ze ook niet, dus nu moeten we daar ook weer een andere oplossing voor zoeken.
En zo gaat dat maar door, maar toch wil ik dat ze er allebei zijn, anders zou het voor mij ook niet mijn dag zijn. Het zijn allebei mijn ouders en ze horen er dan ook allebei te zijn.
Ik hoop dat je een oplossing vind!
|
|
ANNELIES
21-5-2010
|
29-5-2009 9:48:03
Hey, Ook mijn ouders zijn gescheiden, ze hebben wel geen ruzie maar ik wil ze toch niet allebei aan dezelfde tafel zetten aangezien mijn vader komt met de vrouw voor wie hij mijn ma een paar jaar geleden laten zitten heeft. Ik vind dit te confronterend voor mijn mama. Wij doen niet echt een eretafel, mijn ma bij haar familie, mijn pa bij de zijne. We gaan aan alle tafels van de families 2 extra plaatsen voorzien zodat mijn vriend en ik een beetje overal kunnen zitten, we gaan doorschuiven, een gerechtje hier, een ander gerechtje daar. Misschien is dit een oplossing? Groetjes
|
|
Stéphanie
24-4-2010
|
29-5-2009 11:28:20
Hoi,
Ik trouw in april volgend jaar. mijn ouders gaan dan 11jaar uit elkaar zijn. Ze kunnen elkaar niet horen of zien. Zo erg zelfs dat mijn papa niet onder hetzelfde dak wil zijn met mijn ma. Voor de trouw wil hij een uitzondering maken wat ik het mooiste vind wat hij voor me kon doen. Ik ga ze zo ver mogelijk uit elkaar zetten... Mijn mama is een uitdager dus ik vrees een beetje voor haar gedrag. Ik ga een hele avond bezig zijn met mijn ouders in de gaten te houden. Moet ook zien dat ik niet teveel bij mijn papa en zijn nieuwe vrouw ga zitten want dan is mijn ma weer misnoegd. Zij steunt ons niet zo in ons huwelijk... is zeker niet plezant. Hopelijk komt ook alles op zijn plooi bij jullie
veel succes groetjes stephanie 24-04-2010
|
|
Vanessa
24-10-2021
|
29-5-2009 11:45:04
Ik en mijn vriend zijn, gelukkig, van deze problemen gespaard. Onze ouders zijn allemaal gelukkig getrouwd.
Als ik al jullie problemen lees, vind ik het heel erg voor jullie. Dat jullie ouders zelfs geen moeite kunnen doen om jullie één gelukkige dag te gunnen. Jullie trouwdag draait toch alleen maar om jullie en toch niet om hen. Heel veel sterkte allemaal! groetjes Vanessa
|
|
Lindsey
14-8-2009
|
29-5-2009 11:57:23
Hier hetzelfde probleem, maar dan de schoonouders ... M'n schoonmoeder is hertrouwd, en als m'n schoonvader z'n vriendin wilt meebrengen dan wilt ze ook al niet komen of gaat ze ruzie maken .. Z'n vriendin gaat dus niet meekomen, ze wilt onze dag niet verpesten .. Heel erg spijtig. En zo hebben we nog heel wat andere problemen ... Alles wat wij organiseren ( het is ook onze dag dus logisch dat wij het organiseren ) is niet goed ... De suite, de bruidskinderen, het feest, de dans, .. Gewoon over alles commentaar ..
Na m'n gal uit te spuwen hier op het forum ( enkele dagen geleden ) zijn we tot de conclusie gekomen dat ze gewoon ongelukkig is in haar vel, en dat ze jaloers is van haar eigen zoon.. Dus doordat ze ongelukkig is moet ze maar andere mensen pesten en het leven zuur maken .. Er valt gewoon niet mee te praten!
Het is onze dag en niets zal onze dag kapot maken! Zeker zij niet!!
Hetzelfde voor jullie, het is jullie dag!!! Veel succes
|
|
vanessa
20-6-2008
|
1-6-2009 8:46:36
wij zijn vorig jaar getrouwd en mijn pa is simpelweg niet gekomen omdat ik mijn ma gevraagd heb, wat maar normaal is.jammer voor hem, hij zal daar later wel nog spijt van hebben , en na dit moet ik hem eigenlijk nooit meer zien, als je dat nog niet kan opbrengen voor je enige dochter.
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
10-6-2009 15:06:59
Hey Cynthia Dat zij niet meer overeenkomen is niet uw schuld en daar kan jij dus ook niets aan doen. Ik zou hen gewoon allebei uitnodigen en ze ver van elkaar zetten. Hun liefde voor jou zou groot genoeg moeten zijn om de slechte gevoelens tegenover hun ex-partner even op de achtergrond te duwen. En zo moet je hen dat ook zeggen. Ze moeten komen voor JOU, omdat ze JOU graag zien, de rest is van geen tel! Wij hebben ook heel wat strubbelingen in de familie en toch is iedereen gekomen en er zijn geen problemen geweest. Ze zaten allemaal aan een andere tafel en hadden geen last van elkaar. Meer dan hun vragen en de confrontaties beperken kan jij niet doen... Ik hoop dat ze elk voor jou zich sterk houden!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|