Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie nog trouwrekening???

14-6-2009 10:24:27
Hoi dames,

ik zou eens willen weten wie allemaal een trouwrekening op zijn uitnodiging plaatst als kadotip. Ik ben er namelijk ook serieus over aan het nadenken maar durf eigenlijk niet zo goed. Misschien als ik zie dat het echt wel meer voorkomt, dat mijn schrik een beetje zal overgaan.
Dikke kus
Lins

Lindsay
16-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 27 | Gelezen: 1224

isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik14-6-2009 10:57:09

Ik vind een rekening echt niet kunnen. Da's mijn mening, ik weet dat het vaak gebeurt, maar dat is totaal mijn stijl niet.
Mensen kunnen gerust geld geven in een envelopje, maar moeten daarom niet overgaan tot een financiële transactie.

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik14-6-2009 11:08:57

Hey Lins,
ik vind het ook niet zo'n goed idee.
Wel leuk voor de naaste familie, die zullen je rekeningnr wel vragen maar niet voor de rest van de gasten.
Het voelt zo aan van 'gelieve te storten als je op het feest wil komen'.
Voordeel is dat het veilig is en dat je wel controle hebt over wie wat geeft maar dan ga je vergelijken en dat maakt de gasten ook oncomfortabel.
Ik heb ook zo'n uitnodiging al gekregen en heb toch een enveloppe gegeven met cash geld, ik voelde me er echt niet goed bij.
Je doet uiteraard wat je zelf wilt.
Vele groetjes en succes!

Lien
23-5-2009
 Meld misbruik14-6-2009 11:10:00

Wij hebben gezet:

Cadeautip: xxx-xxxxx-xx of (symbooltje van een envelopje)

zonder veel poespas. We hebben geen enkele negatieve reactie gekregen en de rekening is vaak gebruikt. Ongeveer 15% van de gasten heeft gestort. De rest kwam met een envelopje op de dag zelf.

Fien
10-12-2009
 Meld misbruik14-6-2009 11:20:06

Wij waren ook al van plan om een rekeningnummer te zetten i.p.v. een envelopje. De reden is dat het ten eerste veiliger is de dag zelf, maar vooral omdat wij de dag erop al op huwelijksreis vertrekken. Anders gaan we thuis met veel geld zitten als we vertrekken. Bij een vriendin van mij hebben ze tijdens hun huwelijksreis ingebroken.. Dat willen we dus niet riskeren.

Evy
4-7-2009
 Meld misbruik14-6-2009 11:44:39

Hallo Lindsay,

Ik vind het prima kunnen hoor en heb het ook al vaak bij andere trouwuitnodigingen gezien zonder dat er commentaar op kwam. Je dwingt de mensen uiteindelijk niet he, wie liever met een envelopje komt doet dat toch gewoon.
Ik laat de mensen liever kiezen, want ook bij je gasten zijn er misschien mensen die de ene manier verkiezen boven de anderen.
Bovendien vind ik veiligheid ook een goed argument, je hebt toch al gauw een bedrag dat de moeite om te stelen is bij elkaar he.
Veen plezier met de voorbereidingen, ik heb nog 20 dagen te gaan.

Groetjes,
Evy

Daisy
25-9-2009
 Meld misbruik14-6-2009 13:02:19

hey,

wij hebben een lijstje gelegd en de rekening erop gezet.
wij trouwen binnen 3 maand en hebben al stortingen gekregen.
ik vind het ook veel veiliger en ik denk dat de mensen het nu toch al gewoon zijn van centen te geven og het nu via de rekening is of cash is denk ik niet dat het veel uitmaakt.

groetjes Daisy
25/09/2009

Lien
1-8-2009
 Meld misbruik14-6-2009 13:10:03

Bij ons staat er ook een rekeningnummer op:

Cadeautip: (tekening van envelopje) of ...-.......-..

Zonder meer! Dit kan zeker! Ik denk niet dat er nog mensen zijn die daar negatief op reageren.

Groetjes

Lien

Imke
4-4-2009
 Meld misbruik14-6-2009 13:34:25

wij hadden een lijst gelegd bij de collishop en een rekening. Bij de collishop kon je kiezen of wij het cadeau moesten afhalen of de gasten zelf. Ik denk dat wij 3/4 zelf zijn gaan halen dus ik denk dat de mensen het al gewoon zijn om met lege handen naar het feest te komen.
Op het feest zelf hebben we zelf positieve commentaar gekregen op de rekening: "we hebben gestort zodat we geen nutteloze caceau hebben moeten kopen, we hebben maar gestort want als ge met al dat geld hier in de zaal had moeten zitten, enz...."
In de zaal zelf hadden we een gelddoos gemaakt in de vorm van een huisje en eentje met allemaal prenten van onze huwelijksreis. Zo wisten de gasten waar het geld naartoe ging (gingen we normaal op de uitnodigingen zetten maar waren het vergeten)

groetjes

Imke

groetjes

Imke

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik14-6-2009 13:50:30

Ik was daar eerst niet voor maar heb het uiteindelijk toch gedaan.
Liefst voor ons geen bloemen of geschenken maar u mag altijd aan een centje denken.
envelopje of rek. nr. 652-8007677-21

We hebben nu ook al geld gekregen van mensen die niet naar ons feest kunnen komen. Er is toch vraag naar. Zelfs aan ons hebben het sommige nog gevraagd?!? (ze moeten een beetje beter lezen) of sommige (ook ouderen hoor) die het lazen en zeiden dat dat heel goed was. Ze lopen niet graag meer over straat met grote enveloppen.
Je moet een beetje meegaan met de tijd hé.
Je krijgt hier ook reacties van mensen die zeggen ik trouw niet voor het geld dat ik krijg maar dat zijn dan in mijn ogen toch ofwel rijke mensen ofwel nog heel naïeve mensen. Nen gewone middenklasser is toch ook heel blij met zijn envelopjes. Het is ook niet mijn bedoeling om daar het feest mee te kunnen betalen maar het scheelt toch al nen hoop hé.

groetjes, Carolina

mireille-luc
1-8-2009
 Meld misbruik14-6-2009 13:51:27

hey lins wij hebben een envelopje getekend op de uitnodiging.grtjs mir. hier nog 48 dagen te gaan .

Nele
10-7-2010
 Meld misbruik14-6-2009 14:04:40

Ik vind ook niks met een rekeningnummer. Wij zullen het waarschijnlijk ook doen en ik ben al naar verschillende trouwfeesten geweest waar het zo gedaan werd. Als je je er slecht bij voelt zou ik gewoon combineren: cadeautip en dan en een enveloppe en een rekeningnummer, dan kunnen de mensen nog kiezen.

Groetjes en succes met de beslissing,

Nele

Linda
9-9-2009
 Meld misbruik14-6-2009 14:42:02

Het is onze 2 de keer dat we huwen ,dus hebben alles ,we hebben het heel voorzichtig in een gedichtje gezet dat we liever centen hebben en een tekening van een spaarvarkentje bij gedaan........voor ons zijn het nog 87 dagen te gaan

Linda
09/09/2009

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-6-2009 14:42:11

Wij hebben ook een envelopje of rekeningnr. als cadeautip. Op de uitnodigingen voor de receptie staat dat niet (omdat de collega's toch samenleggen en dan lijkt het precies alsof ze nog iets moeten geven) en er zijn toch al enkele mensen gekomen die er specifiek nog naar gevraagd hebben.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik14-6-2009 21:59:06

Hey Lins,

Ook wij gaan ons rekeningnr. erop zetten. We wonen al twee jaar samen en hebben dus al een uitzet en inderdaad, al die envelopjes, kan alleen maar gestolen of kwijt gespeeld worden.

Groetjes,
Evelien

katleen
8-8-2009
 Meld misbruik14-6-2009 23:56:29

wij hebben ook een rekeningnummer en een envelopje! Dan kunnen de mensen kiezen en is het duidelijk dat wij het liefst centjes krijgen!

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik15-6-2009 10:46:00

Wij hebben ook envelopje én rekening op uitnodiging staan. We dachten eerst allen rekening, maar onze ceremoniemeester zei dat mensen nog graag iets meenemen naar een feest en toch graag envelopjes meenemen, vandaar! Plus de oudere mensen doen dat toch niet graag, zo overschrijven.

Valerie
04/07/09

sanne
25-7-2009
 Meld misbruik15-6-2009 10:52:10

Hey Lindsay,

Het komt echt wel vaak voor hoor! Wij hebben ook cadeautip: envelop en rekeningnummer. Dan kunnen de mensen nog kiezen.
Gewoon doen, dat is echt niet schandalig!

joke
1-8-2009
 Meld misbruik15-6-2009 13:36:54

er staat ook bij cadeauTIP dus mensen zijn absoluut niet verplicht om te storten, maar je geeft wel aan waar jij het gelukkigste mee bent..

tami
26-6-2010
 Meld misbruik15-6-2009 14:17:38

Hi Lins,

ondanks de voordelen (weten van waar het geld komt, vermijden van diefstal,...)die de overschrijving biedt, vind ik het onbeleefd om een rekening nr op een uitnodiging te zetten. Het spijt me. Want, zoals iemand hieronder stelde : vergelijken ga je toch doen, eens je ziet wie wat gestort heeft.
En doe je het bv. voor het gemak van oudere mensen, dan zou ik voor hen op een kaartje apart, zelf m'n rek.nr. printen en in de omslag bijsteken maar op de uitnodiging, neen.
En 15% van de genodigden die wèl storten, dat is minder dan een vijfde hé, dus de meerderheid vindt het wèl gênant om te storten...
Dus bij ons, definitely géén rekening nummer.

Groetjes
Groetjes.

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik15-6-2009 14:31:42

Wij hadden dat nu eigenlijk wel niet op de uitnodiging zelf staan, maar op de kaartjes die erbij zaten (dus voor welk gedeelte van het feest ze uitgenodigd waren).

Valerie

nele
8-8-2009
 Meld misbruik15-6-2009 17:37:40

Hoi Lindsay,

Bij ons is het doodnormaal om een rekeningnummer en een envelopje erop te zetten. We hebben zelfs verre familie gehad die vroegen achter een kaartje met de rekeningnummer. Ze zouden niet naar het feest kunnen komen maar wouden wel iets toestoppen. Vond ik zo lief.
Mss ga je wel vergelijken wie het meest heeft gegeven, maar dat zou je dan toch even goed met cadeaus kunnen doen?
We wonen al eventjes samen en hebben qua huisraad zo goed als alles maar ik kan toch moeilijk aan de mensen vragen om verfpotten te gaan kopen of klinkers want daar gaan we onze centjes voor gebruiken. We hebben dat dan ook wel op onze uitnodiging gezet waar de centjes voor zullen dienen.
Je moet zelf aanvoelen wat goed zit. Maar bij ons is het dus alleszins geen schande.

veel plezier nog met de voorbereidingen!

Nele
08-08-09

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik15-6-2009 20:44:51

Wij hebben er gewoon niks opgezet...
Iedereen weet dat we al lang samenwonen en al veel hebben. Een bloemetje vind ik ook niet erg. Onze vrienden leggen samen voor een groot cadeau, die willen geen baar geld geven en de familie geeft envelopjes of vraagt wel een rekeningnummer aan onze ouders. Geld is natuurlijk altijd welkom...
Ik stoor mij niet meer aan een rekeningnummer dan aan een envelopje, het is gewoon zo tegenwoordig...
Doe het gerust!

Groetjes,

Véro

Sylvia
20-6-2009
 Meld misbruik15-6-2009 21:27:10

hey,

wij hebben ook ons rekeningnummer op de kaartjes gezet.. en wij hebben daar geen enkele negatieve reactie op gekregen. mensen die geen geld willen geven brengen de dag zelf wel een cadeautje mee... wij trouwen komende zaterdag en wij hebben al wel een paar stortingen gekregen...
Elk heeft zijn eigen mening hierover maar je moet doen wat je zelf wil... Er zijn er die voor zijn, er zijn er die tegen zijn ... en iedereen tevreden houden is toch een mission impossible... ;-)

Groetjes,
Sylvia
20 juni 2009

Liesbet
9-10-2009
 Meld misbruik16-6-2009 1:34:30

Hoi Lindsay,

Het heeft natuurlijk allemaal zijn voor- en nadelen. Ik vond dat eerst ook maar raar, maar blijkbaar zijn er toch wel mensen die dat handiger vinden. En het is natuurlijk ook wel veiliger. Heb hier op het forum al meermaals dingen gelezen over diefstal tijdens het feest of erna bij je thuis. En dat is wel het laatste wat iedereen wil.
Wij hadden het idee om voor het rekeningnr. en envelopje nog een leuk gedichtje te zetten. Dat maakt het dan zo toch wat luchtiger hé...

Groetjes,
Liesbet
09-10-2009

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik16-6-2009 10:16:27

Hoi,

Bij ons staat "vrijblijvende cadeutip tekeningske envelop of rekeningnummer"
Ik was er eerst ook niet voor, maar om een lijst te leggen hebben we al te veel.
Ik zou enkel nog graag mooie wijnglazen hebben maar dat alleen op een lijst is ook maar niks ;-)
De trouwfeesten die wij al gedaan hebben was ook op die manier en tot enkele jaren geleden had ik er echt moeite mee, maar nu is het al zo "ingeburgerd" dat iedereen het doet.
En degenen die liever geen geld geven, geven toch iets anders of niets.
Uiteindelijk beslist ieder voor zich.

Als ik persoonlijk mag kiezen verkies ik de droge vermelding ipv een gedichtje.
Nu ja, ieder zijn zin he !!!

Groetjes

Els
20-6-2009
 Meld misbruik18-6-2009 23:39:56

done!

eef
26-9-2009
 Meld misbruik24-6-2009 2:03:56

wij hebben zowel onze trouwrekening vermeld op onze uitnodigingen en het tekentje van een envelopje, dus de mensen kunnen kiezen. Bij ons zijn er ook een paar mensen die wegens gezondheidsproblemen niet kunnen komen maar die toch graag iets geven, dus dan is een trouwrekening altijd handig. En voor de mensen die wel aanwezig kunnen zijn, die kunnen dan zelf kiezen, een envelopje of iets op onze trouwrekening storten.

Hebben al ook al paar trouwen achter de rug van vrienden dit jaar en die hebben dat ook allemaal zo gedaan

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info