Nu Online
Momenteel zijn er 449 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ruzie tussen broer en zus

15-6-2009 9:06:18
Hallo
Ik had nooit gedacht dat ik hier dergelijk onderwerp zou moeten plaatsen, maar het overkomt ons toch, nu 2 maanden voor ons huwelijk: mijn broer en zus hebben serieuze ruzie gekregen. Het boterde al een tijdje niet meer maar het ziet er nu echt naar uit dat ze elkaar niet meer onder ogen kunnen komen zonder te beginnen roepen, tieren etc.
Mijn broer zou zelfs niet naar ons feest komen, gewoon om de vrede te bewaren, want ze kunnen zich gewoon niet beheersen.
Ik vind dit uiteraard zeer jammer want wij hebben niks te maken met deze ruzie, wil iedereen erbij, maar anderzijds wil ik natuurlijk ook geen ruzie op ons huwelijk.
Ik zou echt serieus beschaamd zijn naar ons vrienden, collega's etc toe. Liefst van al zou ik een verzoeningspoging willen doen, maar ik ben al geen goeie bemiddelaar vrees ik + de angst dat ze zich niet kunnen beheersen zal er toch wel inblijven (ook al zouden beiden ons vooraf beloven onze dag niet te verpesten!).
Wat raden jullie mij aan??
Iedereen zegt dat het wel weer zal beteren met de tijd, maar we zijn nu al 2 maand verder en de situatie is nog steeds dezelfde.
Alvast merci!

Katrien
5-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 701

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik15-6-2009 9:26:52

Ik zou, als ik van u was, geen bemiddelaar zijn: dan steekt ge u in ne wespennest, waar ge zeker en vast zelf gestoken wordt en dan nog partij gaat moeten kiezen enzovoort en dan zit ge er mee tussen en dat is zéker niet de bedoeling!
Ik zou wél vragen om zich als beschaafde mensen te gedragen, want dat je hen allebei graag erbij wilt, maar ja, als geen één van de 2 kan beloven om zich in te houden...
Moeilijk seg!
Je kan ook niet verwachten dat 1 van de 2 zich 'opoffert' en niet komt hé.
Meedenken gaat nog, maar een oplossing weet ik niet zo direct.
Sterkte!

Valerie
04/07/09

evi
4-7-2009
 Meld misbruik15-6-2009 10:04:51

hey,

ik zou gewoon zeggen leg het bij, jullie zijn familie en voor de tijd dat we hier zijn op de wereld is het veel te kort om ruzie te hebben. als het niets wordt zou ik gewoon zeggen dat geen één van de 2 moet komen zolang het niet bijgelegt is. een partij kiezen is echt geen optie want daar komt alleen nog meer ruzie van.

groetjes
succes

Daisy
25-9-2009
 Meld misbruik15-6-2009 12:58:38

hallo,

ja ik ken dat gevoel.
ik zou ze gewoon alle 2 uitnodigen.
ik vind ook niet dat de ene jou dag moet missen voor de andere.
ik zou ze wel verwittigen dat de eerste die ruzie maakt je direct buiten zet.
wij hebben er ook al een paar verwittigd.
de eerste die bij ons ruzie maakt , al zijn het ouders , broers , zussen , om het even wie zetten we ze eigenhandig buiten.

groetjes Daisy
25/09/2009

tami
26-6-2010
 Meld misbruik15-6-2009 13:03:13

Hi Katrien,

wat ellendig voor je, vlak voor je bruiloft !
Ik zou ook reageren zoals Evi hieronder en hen zeggen : of jullie gedragen je als volwassen mensen en elk van beiden doet een inspanning om ons huwelijksfeest niet te verpesten of jullie blijven allebei weg.

Dit soort chantage wordt graag gebruikt en is zoooo kinderachtig en kleingeestig dat ik er verder geen woorden zou aan verspillen.
Jullie hoeven echt met hun conflicten geen rekening te houden, vooral niet op jullie trouwdag !
Leuk is het niet maar je kan moeilijk je hele trouw afblazen omwille van hen, hé ?
Zet ze gewoon zelf voor de keuze en kijk wat er gebeurt.

Kop op ! Kijk naar de zon, dan valt de schaduw achter je !

Groetjes.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik16-6-2009 7:55:12

mijn 2 schoonbroers hadden al jaren niet meer tegen elkaar gesproken en de ene kwam ook niet meer thuis.

Ik ben voor mijn trouw met beide gaan babbelen en door onze trouw is alles nu terug in orde!!!

Ze kunnen allemaal terug door 1 deur. Dus ik zou de bemiddeling wel durven aangaan

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...