Nu Online
Momenteel zijn er 371 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Lenen voor droomhuwelijk?

8-7-2009 20:55:53
Hoi iedereen,
Wij zijn volop bezig met het plannen van ons droomhuwelijk.
Spijtig genoeg moeten we dit allemaal zelf bekostigen.
Omdat we zoiets hebben van, je trouwt maar 1 keer dan doe je het beter goed schiet ons wel een beetje budget te kort.
We twijfelen om een kleine lening aan te gaan hiervoor. Ik wou is weten of er nog mensen zijn die dit doen?

Kelly
18-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1728

lindsy
4-6-2010
 Meld misbruik8-7-2009 21:00:02

Hey

Wij zijn ook nog maar 23 en 26, zelf ben ik nog maar een jaar afgestudeerd, maar wij moeten ook alles zelf bekostigen hoor...
Maar ervoor gaan lenen wil ik echt niet doen! Uiteindelijk is alles op 1 dag voorbij, oké je houdt er normaal wel mooie herinneringen aan over, maar ik wil er echt geen 2 jaar ofzo voor afbetalen. Als het niet gaat met nu wat meer te sparen, dan moet het maar met minder...

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik8-7-2009 21:05:17

wij moeten ook alles zelf bekostigen en hebben ook geen van beiden een heel dikke spaarboek maar lenen voor die ene dag...neen, zou ik nooit doen. Ik ben zeker dat je een droomhuweljk kan hebben die geen half fortuin kost. Gewoon even bekijken waar je een beetje op kan besparen. Moet het echt een dure jurk van een bekend merk zijn of mag het er ook eentje zijn die maar de helft kost? Nodig je iedereen uit voor het diner of hou je dit "intiem" en nodig je de rest uit voor een dansfeest? Via kapaza kan je soms trouwvervoer vinden dan stukken goedkoper is dan de meeste bedrijven.

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik8-7-2009 21:48:56

Zou ik ook zeker niet doen. Ik vind dat je trouwen ook niet moet doen tussen de soep en de patatten. Je moet dat doen als je daar klaar voor bent:ten eerste mentaal en ten tweede financieel. Ik wou een traditioneel groot feest en heb gewacht tot ik dit financieel kon dragen. En zo gaat dat voor ons ook zijn met het bouwen van een huis. ALs je elke cent moet gaan tellen en een lening aangaan en elke maand moet krabben. Dan liever super gelukkig ongetrouwd en in een appartement.
Maar dat is mijn mening. Als je echt wilt trouwen en een feest geven met alles erop en eraan dan moet je niet twijfelen. Maar het feit dat je het vraagt....zegt misschien wel genoeg!

Lindsey
14-8-2009
 Meld misbruik9-7-2009 1:20:37

Wij hebben onze datum 1.5 jaar na de verloving gepland, dat is nog 1.5jaar iedere maand sparen!
Dit voor ons droomhuwelijk.. We hebben ook bespaard op aantal dingen hoor! zoals iedereen :)

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik9-7-2009 7:13:10

nee, ik zou het ook zeker afraden!

Wij moesten ook alles zelf betalen en wij hebben gekozen voor een zeer luxe, maar ook klein feest. Alleen voor de naaste familie en beste vrienden.

Wat mij betreft was dat een zeer geslaagde keuze!

Sofie

Meld misbruik9-7-2009 8:10:00

Ik wilde dit jaar al trouwen maar we wachten ook tot volgend jaar om budgettaire redenen. ik zou zeker niet lenen voor een trouw hoor, we hebben al genoeg met de lening van ons huis!

Karen
4-7-2009
 Meld misbruik9-7-2009 8:48:11

Als jullie dat zien zitten om daarvoor een lening aan te gaan,is dat natuurlijk jullie keuze,maar ik persoonlijk zou het nooit gedaan hebben.
Wij zijn afgelopen zaterdag getrouwd,het was voor mij een perfecte dag,iedereen was vol lof en toch hadden we niet van alles het duurste.
Ook hadden we geen ceremoniemeester,niet enkel om financieele redenen,gewoon omdat ik niet wou dat er iemand een ganse dag me kwam zeggen hoe ik zou moeten zitten en staan en lachen...
Ofwel echt sparen voor je droomhuwelijk en missch.dan nog een jaartje langer wachten.

Karen 04/07/09.

kimberly
21-5-2010
 Meld misbruik9-7-2009 9:30:09

hey Kelly,

Iedereen heeft hier zijn eigen gedacht over, ik persoonlijk zou het nooit doen. Ik ben ook nog maar 23, net afgestudeerd. Mijn verloofde is wel 30 en heeft al kunnen sparen, maar voor de rest moeten we ook alles zelf bekostigen. Ons huwelijk hebben we anderhalf jaar verder gepland, omdat ik zelf mijn deel van de trouw wil betalen en spaar hiervoor elke maand een vast bedrag. Op deze manier lukt het ook hoor, zowiezo moet je leren sparen als je later nog een eigen huisje moet kopen/bouwen moeten ze er ook liggen he.
Het is wel tof om elke maand uw trouwbudget te zien stijgen, en op die manier leg je stap voor stap alles vast. Wij hebben ook niet van alles het duurste, maar daarom is dat zeker niet minder hé. Het grootste bedrag meestal van het feest, dien je meestal binnen de maand na het feest te betalen. Je zal ook wel een mooi bedrag terugkrijgen van de mensen op je feest he.

Ik denk dat ikzelf er meer ga van genieten wanneer ik weet dat we er zelf voor gespaard hebben, en dat ik er niet voor moet afbetalen.

Als je wat praktische tips ofzo wilt, mail maar gerust ;)

x en succes met de beslissing

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik9-7-2009 9:30:58

Ik zou ook nooit lenen voor ons trouwfeest. Mijn vriend heeft me twee jaar geleden ten huwelijk gevraagd maar toen hebben we uit budgettaire redenen beslist om er nog niets over te zeggen en om te beginnen sparen. Een half jaar later hebben we het verteld aan iedereen en binnen drie weken gaan we trouwen. Nu hebben we dus twee jaar elke maand een bedrag opzij kunnen zetten voor onze trouw. En je krijgt ook nog geld van de mensen die komen, al ga ik er van uit dat we zowiezo alles moeten kunnen betalen zonder te rekenen op cadeaus...
Je gaat jezelf beter voelen als je weet dat je het gewoon kan betalen dan een lening aan te gaan. Want dan ga je nog een tijdlang afbetalen...
Groetjes,
Inge (1/8/09)

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik9-7-2009 10:10:11

Dat zou ik ook nooit doen eerlijk gezegd. Kunnen jullie de trouw niet een paar jaar uitstellen tot jullie wel genoeg centjes hebben?
Zonee, dan kunnen julie proberen om zoveel mogelijk te besparen op vanalles en nog wat. Voor alle zaken kan je wel een creatieve oplossing bedenken die een pak minder kost.
Een droomhuwelijk hoeft geen fortuin te kosten!

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik9-7-2009 10:20:49

Hey,
het is iets wat je voor jezelf moet uitmaken.
Heb je nog andere leningen lopen? Zoja dan zou ik dat nooit doen.
Ik zou ook nooit een té hoog bedrag lenen en zeker niet op lange termijn.
Wij hebben ons droomhuwelijk pas achter de rug en het heeft veel centjes gekost. We hadden alletwee al een aantal jaren gespaard. Je moet het voor jezelf uitmaken en denk eraan een huwelijk met alles erop en eraan kost achteraf toch meer dan je op voorhand kon indenken, maar langs de andere kant maken de giften van de mensen ook zeer veel goed. Het is soms moeilijk in te schatten op voorhand hoeveel je uit eigen zak moet betalen.
Véél succes ermee!!
Groetjes.

s
1-6-2007
 Meld misbruik9-7-2009 12:55:31

Ik ben niet zo'n voorstander voor leningen af te sluiten, met uitzondering van huis, verbouwingen en eventueel een wagen.

Als je weinig spaargeld hebt en je gaat lenen voor je huwelijk, wat ga je dan doen als je andere onverwachte grote kosten hebt? Bijvoorbeeld plots nieuwe wagen nodig. Weer een lening?
Of stel dat één van jullie twee een ongeluk krijgt of ernstig ziek. Lang thuisblijven kost geld en dan zit je met die trouwlening? Tuurlijk, hoop ik dat zoiets nooit gebeurd, maar er is altijd een kleine kans dat...

Wij hadden nu wel geluk. Wij konden alles zelf betalen omdat we al twee jaar aan het werk waren en achteraf hebben de ouders heel veel terug betaald. (o.a. de feestzaal, wat toch een groot bedrag was)
Maar ookal kregen we financiele hulp van de ouders, ik stond erop dat we ons huwelijk met eigen middelen konden financieren!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-7-2009 13:29:58

In principe kost trouwen op zich enkel het stadhuis (bij ons is dat €12!). Al de rest is luxe en wil je er misschien wel graag bij enz. enz. Maar dan is het aan jullie om te beslissen wat je wel en niet doet. Wil je een groot feest met al je familie en vrienden, met avondfeest en alles erop en eraan? of wil je het intiemer? Of kleinschaliger? Kan je allemaal zelf kiezen.
Ik sluit me volledig aan bij wat hieronder is gezegd: als je voor een huwelijk gaat lenen, wat dan bij onverwachte kosten???
Maak een weldoordachte keuze!

Succes!

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik9-7-2009 14:02:30

toen wij besloten om te trouwen, was het de bedoeling dat we dit zelf volledig konden betalen zonder hulp van de ouders. Toen we aankondigden dat we gingen trouwen, kregen we van onze ouders te horen dat zij een mooi bedrag zouden bijleggen. Dit was voor ons een financiële meevaller, maar zonder hun bijdrage zouden we het zelf ook zonder problemen aangekund hebben.
groetjes

Greet
28-8-2010
 Meld misbruik9-7-2009 14:12:10

Hey,

Ik zou persoonlijk ook niet gaan lenen voor een huwelijk. Wij trouwen volgend jaar en willen heel veel mensen bij op onze feest. Kostelijk feest dus. Wij proberen te besparen op de fotograaf, dit doet een kennis die een cursus fotografie heeft gevolgd. Een echte ceremoniemeester hebben we ook niet, maar wel een neef die onze dag een beetje in goede banen zal leiden. I.v.m. het vervoer hebben wij gekozen voor een huifkar van een kennis van onze ouders. En zo zijn er nog wel een paar dingen waar we proberen op te besparen.

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik9-7-2009 14:13:15

Ik sluit me aan bij wat de rest al gezegd heeft, ik zou zelf nooit lenen voor mijn huwelijk.
Wij moeten ook alles zelf betalen en zijn volop aant verbouwen(dat vinden wij belangrijker dan onze trouw)dus wij moeten ook een beetje uitzien wat we doen.
Wij hebben vooraf een budget opgesteld en onze prioriteiten gesteld.
Zo besparen op de zaal(heel eenvoudig, geen tralala),kledij(in solden kopen),vervoer(enkel auto vr ons, niet vr suite), fotograaf(vriendin van mama) en zo zijn er nog veel dingen.
We willen niet besparen op ringen, eten en dj omdat we dat belangrijk vinden.
Als je toch een huwelijk met alles op en aan wil zou ik eerst nog wat sparen en dan pas trouwen!
Groetjes

Kelly
18-6-2010
 Meld misbruik9-7-2009 18:50:37

Hoi iedereen,

Ik wil jullie bedanken voor jullie talrijke reacties. Deze hebben me aan het nadenken gezet. We hadden de plannen om een klein bedrag (ongeveer 3.000€) te lenen omdat we bang zijn dat we niet gaan rondkomen. Ons feest is niet echt al te groot (ongeveer 80 gasten op het avondfeest) maar we willen het wel een beetje luxues. Maar als ik in de veronderstelling ga dat er slecht 70 gaan kunnen komen scheeld dit me al enorm en idd. hopelijk krijgen we ook wel wat centjes van de gasten. En alle andere dingen zoals een kleed, de uitnodigingen en de wagens dat gaan we proberen te doen met een minimaal budget. Het is eerder echt een feest dat een grote hap neemt in ons budget.
En het is pas binnen een jaartje, dus we zullen ook wel wat kunnen sparen hopelijk.
Maar ja, jullie weten vast hoe dat gaat, dan komt weer de ene factuur na de andere.

Groetjes

Sofie

Meld misbruik10-7-2009 13:46:27

Als het pas volgend jaar is, zul je zeker nog wel kunnen sparen
Ik probeer nu elke maand 500 euro opzij te zetten dus dat zal 5000 euro extra zijn tegen dat ik trouw. Het lukt natuurlijk niet elke maand (zoals je zegt facturen en onverwachte uitgaven) maar als ik aan 3000 extra raak dan zijn we er ook net :-) dus dan heb ik nog wat speling
Is idd niet gemakkelijk als je alles zelf moet betalen hé maar je zult idd veel geld terugkrijgen van het feest (ik reken op 50%)
good lukc!
Sofie
15/05/10

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik15-7-2009 8:58:08

hey Kelly

Gaan lenen voor een trouwfeest zou ik zelf niet doen.
Wij hebben ook alles zelf moeten bekostigen en hebben gewoon een heel strak spaarplan toegepast. Dat is een jaartje tandenbijten, maar je krijgt er iets prachtigs voor terug.

Is het niet beter dat jullie nog een jaartje doorsparen en dan trouwen?
Of dat jullie gewoon de minder dure oplossingen zoeken?

Hoe meer kredieten je open staat hebt, hoe meer je jezelf vastzet ook hé.
Dat lijkt allemaal heel onschuldig, maar stel nu dat er in dat half jaar of jaar dat je gaat lenen iemand op je auto inrijdt en je moet een financiering aangaan voor een nieuwe, dan zullen ze dat weigeren en dan zit je daar... En voor wat? Voor een feest dat gepasseerd is?
Het is een banaal voorbeeld, maar dat geldt voor vele zaken hé.
Ik zou er toch eens goed over nadenken.
Hoe ik de dingen nu zie, is dat ik enkel leen voor een huis en deels voor een auto en ik hoop dat ook zo te houden.
Maar het blijft uiteraard jullie keuze.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...