Terug naar overzicht
Toen mijn broer trouwde was zijn nonkel getuige voor de wet en zijn papa voor de kerk. Dat is ook altijd een oplossing ...
Perfect! Daar had ik nog niet aan gedacht :-) Dank je voor de vlugge reactie.groetjes
Ik vind de oplossing van Annelies wel heel eerlijk!Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem... Twee heel goede vriendinnen... Dus mijn moeder stelde voor om het traditioneel te houden en mijn broer getuige te maken. Ik weet natuurlijk niet of je broers of zussen hebt? En de twee vriendinnen, die worden bruidsmeisjes :)
Wet mag je maar 1 getuige hebben.In kerk mag je er meerdere hebben en dat hoeft niet dezelfde als van de wet te zijn.Dus de ene voor de wet en de andere voor de kerk is perfect mogelijk.
Hoi Stephanie, Ik heb geen broers of zussen. Daarom ben ik heel blij dat ik deze 2 vriendinnen heb. :-)
Volgens mij mag je voor de wet ook 2 getuigen hebben. Vorig jaar was ik getuige van een vriendin en de burgemeester vroeg ook aan mijn vriend om te tekenen, terwijl hij eigenlijk niet echt getuige was maar gewoon naast mij zat.Misschien vooraf eens informeren in de gemeente waar je woont.Groetjes
Mijn broer zal mijn getuige zijn, mijn vriend had graag zijn nicht als getuige gehad. Wordt dit gedaan?