Nu Online
Momenteel zijn er 618 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aantal getuigen?

17-7-2009 12:23:01
Hoi Iedereen,

wij trouwen volgend jaar in mei. De zaal ligt vast sinds vandaag, de kerk en gemeente zijn op de hoogt. Iedereen van de familie weet ervan. Maar nu enkel nog de getuigen. daar zitten we met een klein probleem. Ik heb 2 goeie vriendinnen, maar ik kan niet kiezen tussen beiden. Ik wil ze allebei heel de dag bij mij hebben en aan de eretafel hebben. Maar kan geen keuze maken. Is het echt verplicht om maar 1 getuige te hebben?

groetjes

Shari
22-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 411

annelies
17-7-2010
 Meld misbruik17-7-2009 12:35:52

Toen mijn broer trouwde was zijn nonkel getuige voor de wet en zijn papa voor de kerk. Dat is ook altijd een oplossing ...

Shari
22-5-2010
 Meld misbruik17-7-2009 12:42:22

Perfect! Daar had ik nog niet aan gedacht :-) Dank je voor de vlugge reactie.

groetjes

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik17-7-2009 15:30:22

Ik vind de oplossing van Annelies wel heel eerlijk!

Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem... Twee heel goede vriendinnen... Dus mijn moeder stelde voor om het traditioneel te houden en mijn broer getuige te maken. Ik weet natuurlijk niet of je broers of zussen hebt? En de twee vriendinnen, die worden bruidsmeisjes :)

s
1-6-2007
 Meld misbruik17-7-2009 16:12:57

Wet mag je maar 1 getuige hebben.
In kerk mag je er meerdere hebben en dat hoeft niet dezelfde als van de wet te zijn.
Dus de ene voor de wet en de andere voor de kerk is perfect mogelijk.

Shari
22-5-2010
 Meld misbruik17-7-2009 16:18:49

Hoi Stephanie,

Ik heb geen broers of zussen. Daarom ben ik heel blij dat ik deze 2 vriendinnen heb. :-)

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik18-7-2009 17:14:32

Volgens mij mag je voor de wet ook 2 getuigen hebben. Vorig jaar was ik getuige van een vriendin en de burgemeester vroeg ook aan mijn vriend om te tekenen, terwijl hij eigenlijk niet echt getuige was maar gewoon naast mij zat.
Misschien vooraf eens informeren in de gemeente waar je woont.
Groetjes

Debra
7-8-2010
 Meld misbruik27-7-2009 16:48:38

Mijn broer zal mijn getuige zijn, mijn vriend had graag zijn nicht als getuige gehad. Wordt dit gedaan?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...