Nu Online
Momenteel zijn er 679 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

diner <=> avondfeest

23-7-2009 11:41:46
Hallo!

Wij trouwen volgend jaar september. We zijn al volop aan het nadenken over het verloop van de dag. We wilden een receptie houden voor onze collega's, goede kennissen, buren,... en dan 's avonds een avondfeest voor de nonkels & tantes en onze beste vrienden. Zij zouden dan een diner krijgen (menu of buffet) en daarna wordt er met die groep gedanst.
Nu begint mijn moeder mij te verwarren door te zeggen dat je eigenlijk eerst een diner moet doen voor ENKEL familie en dat je dan tegen het dessert vrienden uitnodigt voor het eigenlijke avondfeest.
Hoe doen jullie dat? Ik ging ervanuit dat het avondfeest zowel een diner als een dansavond inhield en dat we daar zowel familie als dierbare vrienden op zouden uitnodigen...
HELP!! :)

Tine
28-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 494

Shirley
19-6-2010
 Meld misbruik23-7-2009 12:01:01

Hey,

Zo wordt het inderdaad meestal gedaan maar toch plan je deze dag volledig zoals je zelf wil. Als jullie dit omgedraaid willen doen, moet je ervoor gaan zou ik zeggen. Vorig jaar ben ik ook naar een trouw geweest waar er 's avonds eten was voor familie en vrienden, net zoals jullie het willen doen.

Wij trouwen ook volgend jaar, in juni, en omdat er 's avonds nogal wat volk is dat we willen uitnodigen, en gezien naar het budget, gaan wij 's middags ook eten met enkel familie en 's avonds receptie met dans voor de resterende familie en de vrienden.

Het is jullie dag, je moet het doen zoals jullie het willen! Veel succes bij het plannen.

Groetjes
Shirley

Ellen

Meld misbruik23-7-2009 12:01:44

Hey Tine,

Alles hangt er van af wat je zelf wil. In mijn familie was het ook de gewoonte om het diner alleen voor de familie te houden en tegen het dessert komen dan de vrienden erbij voor het dansfeest. Nu bij vrienden van mijn verloofde zijn wij vorig jaar naar het diner en dansfeest mogen gaan. Daarom vond ik dat wij ook niet anders konden dan hun ook uit te nodigen voor het diner en dansfeest. Maarja je kan ze daar toch niet alleen zetten tussen allemaal familie? Daarom hebben dan maar besloten dat alle vrienden naar het volledige feest mogen komen. Om het kostenplaatje toch wat te drukken geven we wel geen aparte receptie. Dus we nodigen geen collega's en kennissen uit...

Je moet dus doen waar jullie je het beste bij voelen :-)

Groetjes Ellen

Milena
4-9-2010
 Meld misbruik23-7-2009 12:16:00

Bij ons komen er ook veel vrienden op het avondfeest (eten + dansen). Aan het desertbuffet zijn er dan nog een aantal vrienden die er bij komen.

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik23-7-2009 12:16:45

Hoi,

Blijkbaar hangt dat van familie/regio af.
Bij ons is het avondfeest voor familie en vrienden en eerst receptie voor kennisen, collega's etc.
De trouwfeesten die we tot nu toe gedaan hebben zijn zo.
Bij ons zal het zo zijn : van 17u tot 18u30 receptie
half uur pauze zodat mensen voor receptie rustig naar huis kunnen gaan en wij verfrissen.
19u receptie met aansluitend avondfeest
22u gasten voor dessertenbuffet en dansfeest.
die laatste groep zijn er een stuk of 20, want onze avondfeest zit al op 200 gasten...

Uiteindelijk moeten jullie zelf beslissen.
Avondfeest voor iedereen heeft ook zijn prijskaartje, maar dat moeten jullie beslissen.

Groetjes

Ankatrien
11-9-2009
 Meld misbruik23-7-2009 13:18:11

Hallo,

Wij nodigen familie en beste vrienden uit op het avondfeest. Al de andere vrienden komen voor het dessertbuffet en dansfeest.
We zitten beide met een redelijk grote familie, en beide familie's zijn hier erg traditioneel in, vandaar alleen beste vrienden. Dit wil ook wel zeggen dat er 80 mensen enkel familie is waarvan ik er heel wat niet ken, omdat mijn verloofde hier ook weinig tot geen contact mee heeft. De plaatsjes die vrij komen, worden nadien opgevuld door vrienden.
Zelf heb ik weinig problemen mee, om vrienden later te laten komen, want familie gaat over het algemeen toch vroeg naar huis.
Groetjes

Marieke
22-5-2010
 Meld misbruik23-7-2009 17:02:11

Ik had eigenlijk nog nooit gehoord dat vrienden later komen bij het dessert en bij ons is dat dus ook totaal de gewoonte niet :s
Wij geven eerst receptie voor iedereen ( ook collega's enzo ) en nadien diner + dansfeest voor alleen familie en goede vrienden.
Maar ik denk dat je het best kijkt hoe je het zelf wil!

groetjes
Marieke
22/05/2010

Tine
28-8-2010
 Meld misbruik23-7-2009 17:19:01

Dank je wel voor jullie reacties!
Dan houden we het zoals wij het gepland hadden: familie + goede vrienden voor eten en feest!
Ik ben trouwens van mening dat ik liever goede vrienden uitnodig dan allerlei nonkels en tantes waarmee ik voor de rest nauwelijks of geen contact heb, mensen die amper weten wie ik ben!
Gelukkig laten mijn ouders me wel vrij in mijn keuze wie van de familie ik wil uitnodigen! Ik heb dan ook besloten enkel nonkels en tantes uit te nodigen met wie ik wel een goed contact heb. Van mij mag de rest gerust slecht gezind zijn en roddelen over mij. Ik zie ze toch nooit :)

Katrien
1-9-2011
 Meld misbruik23-7-2009 18:05:46

Hoi,

Wij nodigen ook iedereen uit voor het eten en het avondfeest. Ik denk dat dat inderdaad van de regio afhangt, bij ons is dit nu eenmaal de gewoonte, maar ik moet toegeven dat ik wel verschoten ben van het kostenplaatje...
We hebben 200 genodigden, dit telt toch flink door in het budget...
Ik denk dat daarom heel veel mensen kiezen om vrienden enkel naar het dansfeest te laten komen, wat ik ook nog wel begrijp!

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik24-7-2009 10:07:00

Hoi Tine,

wij hebben eerst een uitgebreid diner gehad met onze familie (ongeveer 40 mensen) en daarna zijn onze vrienden/collega's/... voor het dessertbuffet gekomen (ongeveer 100 mensen). Persoonlijk vond ik dit een geweldig concept: eerst gezellig (en vooral rustig) tafelen met familie en daarna lekker smullen en een feestje bouwen met de rest erbij! Wij hebben bewust geen receptie gedaan omdat ik het zo stom vond om de mensen naar huis te moeten sturen, het is dan zo jammer dat ze niet bij het echte 'feest' zijn. Achteraf bekeken zijn we heel blij dat we het zo gedaan hebben, en we hebben superveel goede reacties gekregen!

Groetjes,

Liese
jurgenenliese.bruiloftsite.nl
al 76 dagen getrouwd

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...