Nu Online
Momenteel zijn er 433 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tips: budgetvriendelijk trouwen

26-9-2005 11:56:59
Hallo,

Mijn vriend en ik zouden graag willen trouwen, maar moeten alles zelf betalen. We hebben net een huis gekocht, dus een echt groot budget hebben we niet. We hebben een gastenlijst van zeker 170 personen.

Heeft er iemand tips hoe je "goedkoop" kan trouwen?

Sofie
29-8-2014
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 3408

Tine
6-8-2005
 Meld misbruik26-9-2005 16:02:00

Hoi Sofie,

Misschien al een eerste tip: probeer zoveel mogelijk zelf te doen ! En via familie en vrienden te regelen. Dat kan je al een hele hoop centen besparen.
Wij zijn in augustus getrouwd, en ik ben van plan mijn bruidsjurk te verkopen (maat 40-42). moest het je maatje zijn, en je hebt interesse, laat dan even een email achter waarnaar ik dan enkele foto's stuur.
Groetjes,
Tine

Sofie
29-8-2014
 Meld misbruik26-9-2005 17:54:06

mijn mailadres is sofie_bart@hotmail.com

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik27-9-2005 13:07:03

Een paar tips:

neem je eigen cateraar
haal dranken van bij de brouwer
doe het feest in een parochiezaaltje
koop je kledij tweedehands
maak je uitnodigingen zelf(alhoewel 170 wel heel veel is hé)
rij met eigen auto's of die van vrienden
...

Groetjes,
Lieve

Kelly
10-12-2005
 Meld misbruik27-9-2005 19:28:20

Wij zijn 10 september getrouwd en hebben ook net huis gekocht dus beetje op de centjes gelet. Alhoewel ik moet toegeven, eens je begint te organiseren, loopt het budget snel op.

Wij gebruikten eigen wagens.
Foto's laten nemen door kennis (ook op een locatie) op cd-rom laten plaatsen. Nu maken we een beperkte selectie om te ontwikkelen en kiezen we zelf ons "trouwboekje" (dus ook de prijs).
- Uitnodigingen kan je zelf maken. Let wel op, als je papier bij AVA gaat kopen en je wil er dan nog iets speciaals mee (vb. stempels of speciaal papier) komt het al even duur uit als kaartje laten drukken. ik haalde papier in een winkeltje "Boekenvoordeel" dan moet je het ook wel doen met wat minder kwaliteit en had verschillende kleurtjes enzo maar er zijn er toch weinig die de uitnodiging nog bijhouden.
-Tafelversiering: we gebruikten slierten klim-op uit de tuin dat voor een leuk effect zorgde.

Alvast veel succes!!

Groetjes
Kelly

Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik28-9-2005 10:10:15

Dag Sofie

Wij zijn op 9 september getrouwd.
Wij hebben dit jaar ook een huis gekocht, dus tja, moesten ook wat op het budget letten.

Maar toch, eens je begint loopt het allemaal heel hoog op.

Waar wij op gelet hebben:
- geen ceremoniemeester
- geen wagens gehuurd
- alles zelf gemaakt (uitnodigingen, menukaartjes, misboekjes,...)
- we hadden wel een cameraman maar als compensatie hebben we dan een amateurfotograaf genomen (geen beroepsfotograaf dus, dus vlug 1200 Euro vroegen)

Groetjes

Vanessa

Inge
10-9-2005
 Meld misbruik28-9-2005 10:33:00

Een kleine tip. Een feest in een parochiezaal is niet altijd goedkoper dan in een feestzaal. Wij hebben dit vergeleken. In de feestzaal zit decoratie, bediening,... inbegrepen. Bij een parochiezaal moet je nog zelf voor alles zorgen. Vergelijk dus heel goed en kijk niet alleen naar de prijs van de zaal zelf maar wat er nog allemaal bij moet komen. Wij gaven een maaltijd enkel voor de familie en om 10u. kwamen de vrienden. Iedereen kreeg s'nachts frietjes en middernachtbuffet en gans de avond drinken. Deze formule kost bijna zoveel als een receptie en je hebt iedereen er veel langer bij.

Nog veel succes!
Inge

Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik28-9-2005 13:12:25

Hoi Sofie,
Wij trouwen op 30/9/2006, hebben ook net een huis gekocht en moeten ook alles zelf betalen. Wij dachten er ook aan om een eenvoudig zaaltje te zoeken, een traiteur, en de drank bij de brouwer. Maar je moet er ook rekening mee houden, dat je (zoals Inge zei) moet zorgen voor bediening, dikwijls ook tafels en stoelen, versiering... Als je dan de prijzen van traiteurs eens bekijkt, is dit toch dikwijls niet goedkoper hoor. Wij kozen uiteindelijk ook voor een feestzaal "all-in", ook omdat je dan toch minder aan je hoofd hebt de dag zelf! (aangezien de zaal voor alles zorgt, en niet een aantal personen apart: vind ik toch ook belangrijk)Er zal geen kaviaar en kreeft op de menu staan, maar we zorgen ervoor dat de mensen hun buikje rond hebben.

Eerst dacht ik ook een tweedehandsjurk te zoeken, maar dat blijkt niet gemakkelijk (je smaak, en dan nog eens een kleedje dat past). Ik kocht nu een nieuw kleedje, en ik heb al zo genoten, alleen al van de gedachte daaraan :-)))

Verder gaan we wel de uitnodigingen zelf maken, fotograaf is mijn nonkel, geen vervoer huren, geen live-muziek in de kerk...

Komt wel in de sjakosj ;-))

groetjes
Katrien

Stefaan

Meld misbruik28-9-2005 14:36:14

Laat je trouwkleed maken bij een kleermaakster i.p.v. bij een gekende bruidswinkel. De prijs ligt gevoelig lager voor een identieke jurk en het wordt volledig op maat gemaakt (niet een basismodel dat enkel wat geretoucheerd wordt waar je nog voor moet bijbetalen). Bijvoorbeeld VéVé in Oostakker (09/231.21.75)

Sofie
29-8-2014
 Meld misbruik28-9-2005 17:03:17

Al iedereen bedankt voor de tips.
Het volgende waren we al van plan:
trouwkleed van bij Ann Couture uit Aalst
geen huurauto's. We zouden aan onze garagist vragen of we een cabrio van hem mogen gebruiken voor 1 dag.
geen ceremoniemeester
uitnodiging zelf maken (maar hoe begin je hieraan?)
We zouden enkel trouwen voor de wet maar het is vooral feest dat we wrezen dat teveel geld zou kosten.
Misschien een domme vraag, maar hoeveel zou zo'n trouw ongeveer kosten. Ik heb er geen idee van.

Groetjes Sofie

Veerle
29-10-2005
 Meld misbruik28-9-2005 21:44:45

Onze tips om het zo "goedkoop" mogelijk te houden:

- vrienden en kennissen vragen om met hun auto's je familie te vervoeren (vb. BMW's, mercedes, ...)
- kennis vragen om met een oldtimer te rijden
- zelf uitnodigingen maken
- zelf snoepdoosjes voor de kindjes aan de kerk maken
- receptie niet te uitgebreid maken
- menu niet te duur maken
...

Je ziet het: veel zelf doen en niet te veel tierlantijntjes!

Groetjes
Veerle

Veerle
29-10-2005
 Meld misbruik28-9-2005 21:45:16

Oh ja,
we hebben in onze trouwmis het plaatselijk kinderkoor gevraagd. Kost maar 50 euro!

Sofie
29-8-2014
 Meld misbruik4-10-2005 17:34:30

Heeft er nog iemand tips? Zodat het trouwfeest niet de duur is? Of heeft iemand ervaringen met feestzalen uit Oost-vlaanderen die meevallen van prijs?

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik1-10-2010 16:12:02

hoi sofie ik trouw ook in 2012 en jawel ook met een bart whahahah

wij zijn in de parochiezaal gaan horen en die verzorgen ook de catering. hierdoor moeten we geen zaalhuur, geen opkuis, geen bediening,... ed betalen versiering en aankleding vd zaal krijgen we er ook gratis bij (ballonen en bleomen in de kleuren die wij wensen!)

maw we betalen enkel eten en drinken!

veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...