Nu Online
Momenteel zijn er 535 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

onethousiaste zus

29-7-2009 19:11:44
Zou ik hier even frustratie mogen luchten en wat positieve feedback krijgen :)

Mijn vriend en ik trouwen in september volgend jaar. Nu heb ik één zus (22) en zij is TOTAAL niet enthousiast over het feit dat haar oudere zus gaat trouwen!
Haar eerste reactie was dat ze het stom vond omdat we nog niet lang genoeg samen waren (tegen dan zijn we bijna drie jaar samen en we trouwen voor een deel om alles in orde te hebben met het huis dat we aan het bouwen zijn, maar uiteraard en vooral uit liefde voor elkaar). Ook vraagt ze nooit hoe het staat met de voorbereidingen, interesseert het haar blijkbaar totaal niet wat voor kleding ik in gedachten heb (terwijl dat toch normaal het eerste is waar je het als zusjes over hebt?!) en heb ik gewoon het gevoel dat ze stikjaloers is en daarom weigert te informeren.

Dit klinkt misschien allemaal banaal, maar ik vind heel die situatie echt erg en word daar echt triestig van. Mijn moeder vindt dat ik er niet over moet zagen en ook aan mijn vriend wil ik er niet teveel over zeggen uit schrik dat hij ook vindt dat ik zaag, maar ik vind dat echt heeeeeel spijtig! Des te meer omdat zij ook een goede relatie heeft en zij waarschijnlijk ook wel over een paar jaar de stap zullen wagen...

Vinden jullie dat ik niet zo dramatisch moet doen? :s

Tine
28-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 415

tami
26-6-2010
 Meld misbruik29-7-2009 20:04:39

Beste Tine,

jij mag hier zo veel en zo lang dramatisch doen als je wil ! Daar dient dit forum OOk voor ! Iedereen heeft in de voorhuwelijkse periode wel eens een down om één of ander dat niet gaat zoals voorzien, mensen die anders reageren dan verhoopt of die gaan dwars liggen, dingen die plots geannuleerd (moeten) worden, vaak zijn het ontgoochelingen. Natuurlijk mag jij dat hier allemaal komen uitschreeuwen als je wil ; mij stoort dat niet in het minst. Ik wil gerust een luisterend oor zijn. Dus zit er maar niet over in. En wat je zus betreft, tja... Indien je er mee in je maag zit, probeer eens met haar te praten in alle rust. En als het, zoals jij denkt, jaloesie is, dan straft ze wel vooral zichzelf natuurlijk. Want jij zal er je huwelijk toch niet voor laten ?
Ofwel ga je met haar praten en wordt het uitgepraat, ofwel laat je de zaken zoals ze zijn en kan je enkel hopen dat ze bijdraait, tegen je trouwdag (maar dat zal wel).
Tracht er niet te zwaar aan te tillen, dat helpt je toch geen stap vooruit.
Ik heb het hier al vaker gezegd : kijk naar de zon, dan valt de schaduw achter je :)

Groetjes

Ilse
10-4-2010
 Meld misbruik29-7-2009 20:32:52

Hey Tine,

ik herken je situatie :-) Wij trouwen volgend jaar in april, en zijn nu zo'n 2 maanden verloofd. Ik heb een oudere broer die zelfs nog geen proficiat heeft gezegd, die er geen interesse in heeft, echt totaal niets...
We zijn trouwens zelf nog niet lang samen en hebben ook net een huis gekocht.. Tegen dat we trouwen zijn we een dik jaar en half samen..
Ik probeer het mij totaal niet aan te trekken en denk er gewoon het mijne van.. IK heb ondertussen al geleerd om er mij niet druk in te maken. Het wordt onze dag en wij gaan er zowiso ontzettend van genieten, daar ben ik zeker van, en dat is uiteindelijk wat telt, nee?

groetjes,
Ilse

KARIN
22-5-2010
 Meld misbruik29-7-2009 20:46:00

Mijn oudere zus is 2 jaar geleden getrouwd met een klein feestje (enkel eten voor 20pers) en die reageert nu ook wat jaloers omdat wij vlgend jaar trouwen Wij geven een feest voor 80pers en hebben dan ook nog net een huis gekocht, dus nu zegt ze steeds als wij ooit de lotto winnen geven wij ook een echt feest; maar dat steekt soms wel. Ik kan daar niks aan doen dat zij niet zo goed kan sparen als ik
Gelukkig hebben we elkaar hier op t forum om eens goed uit te razen en uiteindelijk weet ik dat mijn zus toch ook fier is (ale dat denk ik toch) en dat zal bij jou ook wel zo zijn, geef het gewoon wat tijd
Grtjs
Karin

s
1-6-2007
 Meld misbruik30-7-2009 2:18:25

Ik was zelf niet zo'n over-enthousiast bruidje, dus ik heb eerder de neiging om te zeggen dat je niet zo dramatisch moet doen. Maar daar ben je niks mee. Lucht gewoon hier je hart op en schrijf het van je af.

Langs de andere kant moet je je wel bedenken dat sommige mensen gewoon niet zo op gaan in al dat trouwgedoe.
En het kan misschien ook zijn dat je zus jaloers is? En dat ze dat toont door amper over je trouw te praten.

Jammer dat je zus niet enthousiaster is zoals je het zou willen, maar ja...
Denk gewoon aan de andere goede dingen die ze heeft. Je zegt dat je er een goede band mee hebt. Da's ook iets waard, neen?

heidi

Meld misbruik30-7-2009 8:17:07

ook ik had dit voor met mijn jongste zus, telkens ik iets over de trouw zei zei zij dat ze het beter,mooier,...ging doen, wij waren pas verloofd, na een week kwam ze ook zeggen dat ze verloofd was met haar vriend, ze hadden het erover op een avond en toen hebben ze zich maar verloofd. Ik kreeg veel jaloerse reacties, zoals van, je ziet waar het geld zit, en je wil weer opvallen... maar ik trok er me niets van aan, ik voelde me goed op mijn dag (ook al had zij weer iets raars aan), en die dag kon niets of niemand vergallen. Ook nu geeft ze komentaar op onze dag, maar zij is de enige met negatieve komentaar, zij trouwt binnen 2jaar, ben benieuwd...

Sofie

Meld misbruik30-7-2009 10:13:49

Tja familie kies je niet hé :-) Ik heb geen broers of zussen maar er zijn altijd mensen die niet enthousiast zijn en meestal is dit inderdaad uit jaloezie hoor, niet teveel van aantrekken

Probeer gewoon meer om te gaan met mesnen die wel positief ingesteld zijn en interesse hebben voor de trouw en praat met je zus over andere dingen
Ik weet zeker dat ze er op de dag zelf wel zal van genieten en zal delen in je geluk
En je mag altijd komen "zagen" op dit forum, daar dient het voor ;-)

Sofie
15/05/10

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik30-7-2009 10:58:07

Hey Tine,
ik zou toch niet te snel denken dat het te maken heeft met jaloezie. Er zijn idd mensen die niet zo opgaan in dat trouwgedoe en die zelf niet geloven in het huwelijk (ik was ook zo). Het is ook nog lang eer je de stap zult zetten hé. Je zus zal wel meer interesse tonen als het dichterbij komt.
Je kan later haar erbij betrekken en haar vragen om je te helpen bij kleed, ... Zo zie je beter of ze jaloers is of niet.
Niet te snel panikeren want zo'n voorbereidingen vergen veel tijd en moeite soms en dan moet je toch leren om wat kalm te blijven.
Groetjes en succes!

Marc
14-11-2009
 Meld misbruik30-7-2009 11:16:46

Volgens mij is dit wel normaal hoor. Onze trouw is half november en mijn broer is mijn getuige maar daar komt ook niks uit waar ook maar een vleugje van interesse overhangt. Ik moet zelfs mijn ouders in gang zetten om eindelijk eens de gasten in ene lijst te zetten die zij op het avondfeest of dansfeest willen. Ik krijg dan reacties van "Moeten we dat nu al beslissen? of "Dat maakt allemaal niet uit voor mij". Frustrerend dus! Na nog eens stevig aandringen zijn ze dan toch eindelijk in gang geschoten. Aan de andere kant heb ik dan weer bemoeizieke schoonouders die een hoop mensen willen uitnodigen die wij van haar nog pluim kennen. "Wij betalen Sofie haar deel dus wij kiezen!" is hun credo, wat Sofie zelf wil telt meestal niet. Soms hebben we zelfs spijt dat we eraan begonnen zijn en zouden we de boel volledig willen afblazen. We zullen wel trouwen met enkel onze getuigen naast ons en daarna eens goed gaan eten zeggen we dan. Zover zal het natuurlijk niet komen en we proberen het allemaal wat te relativeren. De dag zelf zal alles wel goedmaken.

In ieder geval ik begrijp je situatie en ik hoop dat je het jullie dag niet laat verknallen.

Veel succes!

Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik30-7-2009 11:56:18

Hey Tine,

Ik vind zeker niet dat je overreageert, hier op het forum is inderdaad een goede uitlaatklep te vinden voor al zo'n grote en kleine frustraties.

Jammer dat je zusje niet wat enthousiaster is! Ik zou dat ook super-erg vinden, en het is inderdaad moeilijk om er niet over te 'zagen'. Je hoofd zit vol met je voorbereidingen, dat is hetgeen waarmee je nu bezig bent, en je kan er dan niets van kwijt aan haar!
Misschien als je haar efkes de ruimte gunt om te wennen aan het idee, dat ze dan naarmate jouw trouw dichter komt wel enthousiaster wordt?
Tja, en haar redenen, iedereen kiest toch zelf wanneer je je klaar voelt om te trouwen? Dat ligt ook voor iedereen anders é!

Als ik hier zo de reacties bekijk, zie ik ook dat je jammergenoeg niet alleen bent hierin.. Raar.. Dat niet iedereen er even sterk in opgaat, ja, maar dat ze zelfs niet enthousiast zijn??

Knuffel aan iedereen!

Elena
19-6-2010
 Meld misbruik30-7-2009 13:07:28

Ik heb het voordeel dat mijn broer en ouders wel enthousiast zijn. Maar mijn schoonouders dat is wat anders, wij zijn al verloofd sinds februari, en we hebben zelfs van hen geen proficiat gekregen. Ze vragen nooit eens iets over de voorbereidingen. Het interesseert hen gewoon niet, ik heb dit lang aan mijn hartje laten komen. Maar ik ga het niet langer aan mijn hartje laten komen, ik ga gewoon van deze periode genieten. Het voornaamste is dat we samen gelukkig zijn en van elkaar houden.

Elena
19/06/2010

Daisy
25-9-2009
 Meld misbruik30-7-2009 14:35:26

hallo,

ik ken het verhaal , jammer genoeg.
ik heb 5 zussen ze zijn allemaal jaloers op elkaar.
alhoewel dat dat nu iets is waar ik absoluut geen last van heb.
koopt er iemand een nieuwe auto , dan hebben ze allemaal op een paar maanden tijd een nieuwe auto.
allemaal op afbetaling natuurlijk want sparen kunnen ze niet.
wij hebben vorig jaar een huis gekocht , zij terug een nieuwe auto.
opeens werd het mij allemaal te veel.
toen ik haar vertelde dat we een huis gekocht hebben was het eerste dat ze zei , gaan jullie dat wel kunnen betalen.
alhoewel wij al 2 jaar 500 euro per maand kunnen sparen.
toen zei ik tegen haar n het is gemakkelijk van te stoefen met een auto dat niet van u is maar van de bank zei ze tegen mij , gij hebt toch ook gaan lene voor u huis.
ik denk dat er wel een verschil is tussen 10000 euro en 140000 euro.
ik denk dat er geen enkele normale mens zijn huis in 1 keer kan betalen.
nu met de trouw juist hetzelfde.
ik zei dat we in september gingen trouwen.
reactie , jullie hebben zeker de lotto gewonnenn.
neen , wij sparen en hebben geen dat in ons hand.
zijn zijn dit jaar 20 jaar getrouwd , dus een feestje 1 week voor onze trouw.
een mens zou er iets van krijgen hé.
och ja , ik maak er mij ook niet meer druk in hoor.
ik laat haar maar zeggen en doen , maar ze zal toch nooit iets moeten komen vragen hoor.

zo zie je maar dat iedereen wel zo iemand kent hé.
en een geluk dat we hier ons hart nog eens kunnen luchten zodat we geen ganse dag lopen te zagen hé.

groetjes Daisy
25/09/2009

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik30-7-2009 20:23:56

Tja, niet iedereen is zo enthousiast over trouwen natuurlijk. Maar ik begrijp wel dat je dit jammer vindt. Het is zo fijn om over de voorbereidingen te babbelen! Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer je er niet te veel aan te storen en babbel met je vriendinnen lekker over jullie Grote Dag! Of probeer haar ego te strelen door haar een belangrijke taak toe te wijzen op jullie dag.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...