Nu Online
Momenteel zijn er 512 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nieuwe vriendin van schoonpapa

30-7-2009 18:10:40
dag beste bruidjes,

ons huwelijk is pas 7/05/2010, maar ik pieker nu al over de nieuwe vriendin van mijn toekomstige schoonpapa. De situatie is al volgt: Mijn schoonpapa heeft sinds een half jaar een nieuwe vriendin, hij is al 20 jaar weduwe en er zijn al ettelijke vriendinnen de revue gepasseerd. Nu, deze nieuwe vriendin is een echte golddigger, en tussen haar en mijn vriend en ik klikt het totaal niet..Nu hadden wij gehoopt dat de relatie op tijd ging stoppen zodat ze niet aanwezig ging zijn op ons huwelijk. Zo te zien gaat dit nu niet gebeuren en zal de relatie nog wel stand houden.
wat moet ik hier nu mee aanvangen?
Ik heb totaal geen behoeft van mevr aan mijn hoofdtafel te zetten, laat staan bij de suite in de kerk. Hiervoor is er echt teveel gebeurt!
Nu had ik met een bevriend koppel hier het eens over gehad. Zij raden mij aan van het eigenlijk niet zo in mijn kop te staken, want dat er veel problemen gaan komen als ik mevr iets weiger. Mijn schoonpapa sponsert ons ook daarmee...
Nu had ik gedacht...om in de kerk mijn vriend en zijn papa naast elkaar te laten wandelen. En dan haar mss toch maar aan de hoofdtafel te zetten..
Wie heeft er raad voor mij??

XXX liesbeth

liesbeth
7-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 486

Sophie

Meld misbruik30-7-2009 18:20:26

Hey Liesbeth,

Er zijn mensen die aan hun eretafel enkele vrienden en getuigen zetten.
Mijn moeder zit ook niet aan eretafel en papa wel. Beetje moeilijke situatie... maar probeer het gewoon uit te leggen

groetjes

sophie

Tine
28-8-2009
 Meld misbruik30-7-2009 18:38:55

hallo,
Ik snap jouw vraag volledig, ik ken dit dilemma: ik twijfel ook nog mijn schoonvader en schoonzus aan de hoofdtafel te plaatsen. Waarschijnlijk plaats ik ze gewoon aan een andere tafel met tantes of grootouders.
Tine

daisy
3-9-2010
 Meld misbruik30-7-2009 20:24:46

hoi,

ik heb hier nog een gelijkaardig bericht eens gelezen en die mensen hadden toen besloten om eigenlijk geen eretafel te maken en gewoon zelf bij hun vrienden te gaan zitten.
misschien ben je hierbij geholpen?

groetjess

Linda
9-9-2009
 Meld misbruik30-7-2009 21:33:45

De tijden veranderen ,zelfs de openingsdans word niet verder gezet met vermenigvuldigingsdans ,waarom zouden de ouders nog aan de eretafel moeten zitten ,zet bij je aan tafel wie je wil ,vrienden ,getuigen enz.........

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik30-7-2009 22:43:17

inderdaad, tijden en huiselijke situaties veranderen dus ook tradities op trouwfeesten. Mijn ouders zijn gescheiden en hoewel ze het zeker nog beleefd houden met elkaar en ik geen problemen heb met de nieuwe partners maar ik geen genante situaties wil hebben wij er ook voor gekozen aan onze tafel onze beste vrienden te zetten. Mijn mama zit met haar vriend en zijn kinderen aan een andere tafel, mijn papa met zijn nieuwe vriendin en haar kinderen aan nog een andere tafel.

tami
26-6-2010
 Meld misbruik30-7-2009 23:29:32

Beste Liesbeth,

om bij niemand kwaad bloed te zetten kan je -zoals anderen hier op het forum reeds vertelden die min of meer in een gelijkaardige situatie zaten- een tafeltje voor jullie tweetjes in het midden zetten en alle andere tafels errond. Geen eretafel dus, maar ook géén verongelijkte gezichten... 't Is uiteraard maar een voorstel want je ouders zullen daarover misschien een heel andere opinie hebben... Als je echt iedereen tevreden wil, tja, dan zet je de nieuwe vriendin gewoon aan de eretafel.
Voor wat de kerk betreft ligt het wel enigszins anders : ze is dan misschien de nieuwe vriendin van je schoonpapa, dat wil daarom niet zeggen dat jouw verloofde met hààr in de kerk binnen moet. Volgens het protocol zou zijn grootmoeder die eer toekomen of, indien onmogelijk, een oudste zus, tante of nicht en indien geen van deze opties zouden kunnen, dan een persoon van zijn keuze.
Dus je ziet, daarvoor zijn nog alternatieven.
Komaan, bekijk het van de zonnige kant en laat je voorbereidingen niet nu reeds overschaduwen door gepieker. Er zit nog een hele winter en lente tussen nu en 7 mei 2010. Dus laat het niet aan jullie hart komen en denk aan alle leuke mensen die er ook zullen zijn !
Groetjes

Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik31-7-2009 10:56:24

Hey Liesbeth,

Moeilijke situatie... Ik zou ze, als je een traditionele eretafel wilt, erbij zetten. Maar dan kan je haar in de kerk misschien wel een beetje 'opzij duwen' door het te regelen zoals je al zei.
Voor de foto's zou ik er zeker misschien enkele met haar (voor je schoonpa) en dan ook vele zonder haar trekken. Wij gaan dit zeker ook doen, enkele met 'de eigene (broers en zussen zonder hun partner)' en dan enkele met iedereen. Mijn toekomstige schoonzussen hebben dit ook gedaan met mijn ventje zijn ex. Dus hebben ze nu ook foto's zonder haar :-)

Bij mij zijn mijn ouders gescheiden en mijn mam hertrouwd. Dit zou dus ook zo'n dilemma worden, maar dit is al opgelost, want mijn pa wil niet eens komen (!!)

Je zal er wel uit geraken, nog veel tijd om te wikken en te wegen. Veel succes!

Wendy

liesbeth
7-5-2010
 Meld misbruik31-7-2009 14:03:31

Hallo allemaal, bedankt voor de reacties!
Ik ga er nog eens over nadenken, kan wel zijn dat ik me zorgen maak om nix natuurlijk, maar ga het nu even laten bezinken.
Alvast bedankt xxxxx Liesbeth

Lies
15-5-2010
 Meld misbruik4-8-2009 0:28:41

Ik ga akkoord met wat iedereen zegt en daarbij het is nog 9 maanden! Tegen dan kan de liefde al gedoofd zijn tussen die twee. Het is jullie dag, ik zou (proberen) geen energie verspillen aan zo iemand, dat werkt vermoeiend en frustrerend en als ze er nog is .... je kan altijd doen alsof je een wit wolkje ziet :) (nie beleefd maar ja ....)
Door bepaalde commentaren heel recent hebben we ook beslist om bepaalde dichte familieleden niet uit te nodigen.

Tina
21-8-2009
 Meld misbruik4-8-2009 23:07:13

hey,

we kennen het probleem hebben hier in totaal 7 ouders! Drukke bedoening dus! Maar wij hebben gekozen om samen met onze getuigen en hun partners aan de hoofdtafel te zitten. Niet leuk voor onze ouders mss, maar daar gaan wij ons niet druk in maken. Het is onze dag en willen geen lange gezichten aan tafel vandaar.

Maar vergeet niet het blijven je ouders!!!

succes en geniet ervan

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...