Nu Online
Momenteel zijn er 297 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tafelplaatsing vraagjes

31-7-2009 9:28:40
Hey medebruidjes en -gommetjes,

Ik heb een vraagje omtrent de toewijzing van de tafels. Wij moeten binnenkort (uhum... binnenkort lees: januari) de menu gaan vastleggen enzo. Nu vroeg ik mij af of de zaal je een schikking van de tafels geeft en jij je gasten daaraan moet passen, of dat jij aan de zaal zegt kijk, zoveel mensen aan zoveel tafels die daar en die daar? Of hangt dit af van zaal tot zaal.
En de naamkaartjes en versiering van de zaal, kan dit de dag voordien bij jullie? Of wanneer doen jullie dat?

En nog een dom vraagje... Als je werkt met een thema per tafel, hoe gaat dat dan praktisch in zijn werk? Je stelt het thema voor op tafel en geeft de mensen kaartjes met het thema of iets dat er naar verwijst. Voor dan plaats te nemen aan tafel, zegt de "butler" van de zaal dan gewoon: "thema dat mag zijn tafel gaan zoeken" en zo tafel per tafel aflopen?

Alleszins bedankt!!
x kim
21.05.10

kimberly
21-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 835

tami
26-6-2010
 Meld misbruik31-7-2009 10:34:13

Hey Kimberly,

in onze zaal kiezen wij zelf de tafels (ronde, ovalen of rechthoekige, of een mix van de 3) en ook hun opstelling. Daarom heb ik, behalve de zaalplattegrond, een 2e doc. in Powerpoint klaar, PER tafel met evenveel 'borden' (cirkels) als er gasten aan die tafel zitten en in elk bord komt dan een voornaam, van zodra we definitief weten wie komt. Op dit document vermeld ik op elk blad de respectievelijke tafelnaam.
Doordat onze feestzaal de avond voordien een ander feest heeft, kunnen wij niet alles zelf gaan klaarzetten. Daarom moet alles heel duidelijk op papier voor het zaalpersoneel. Mss is dit niet overal gebruikelijk, dat vraag je dus best even en ook over welk soort tafels jullie kunnen beschikken.
Tot slot werken wij niet met een thema maar met een tafelnaam + naamafroeping. Men vroeg ons om tijdens het aperitief -dat in de tuin doorgaat- elke gast z'n tafelnaam-kaartje te overhandigen zodat, wanneer die tafel omgeroepen wordt, de gast weet dat hij naar binnen kan.
Je bespreekt dus best al deze details met jullie zaal zodat jullie goed weten wat de mogelijkheden zijn.

Groetjes

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik31-7-2009 11:48:41

Idem hier als bij Tami: we kiezen zelf het aantal,grootte en soort tafel (recht,ovaal,rond of mix). We bepalen zelf wie waar gaat zitten en overhandigen dit enkele dagen ervoor aan de zaal. Als je met een thema werkt krijgen alle gasten bij binnenkomst iets dat naar het thema verwijst zodat ze weten aan welk tafelthema ze moeten zitten. Het kan natuurlijk ook gewoon afgeroepen worden.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...