Nu Online
Momenteel zijn er 451 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

beetje lastig op schoonmoeder

7-8-2009 14:08:36
Hey medebruidjes,

Ik wou even mijn verhaal delen. Ik trouw in de winter en na lang zoeken vond ik een site met super mooie handgemaakte sjaals die veel warmte bieden...Bij het kiezen van mijn kleed koos ik mijn zussen om erbij te zijn aangezien mijn mama 3 jaar geleden gestorven is in het verkeer...en ik had niet de behoft emijn schoonmoeder erbij te willen. Nu wou ik er haar toch bij betrekken om mee een sjaal te kiezen die bij mijn kleed past en zzei: oh, echt prachtig, ik wil er misschien ook wel zo één....en ik was wel wat teleurgesteld. Ik wil uniek zijn die dag, als ze later zo ook een sjaal koopt kan het me niet schelen. Nu wil ze het ook al aanraden aan mijnschoonzus(haar dochter)....Pfff
Ben ik nu echt zo egoïstisch?

Katrien

Katrien
27-2-2010
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 516

Kim
26-6-2010
 Meld misbruik7-8-2009 14:23:53

Ik denk dat het typisch voor schoonmoeders is ... De mijne kon er niet bijzijn toen ik mijn kleed ging kiezen maar ik heb haar achteraf een foto laten zien om haar er bij te betrekken. Nu heeft ze tegen mijn toekomstige gezegd: Ja het is wel schoon vind ik, maar gij gaat dat echt geen mooi kleed vinden voor haar ! Leuk hé ...
het enige wat we kunnen doen is ons er niks van aantrekken want wij bruidjes zullen die dag het prachtigst van allemaal zijn !
Kan je het haar niet duidelijk maken dat je écht niet wil dat zij die sjaal ook draagt ?

Veel succes en moed !
Kim

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik7-8-2009 14:36:10

Als ik een probleem had over den trouw, dan liet ik dat subtiel door mijn verloofde zeggen. Die kan en kon da het beste zeggen. Zo wou mijn schoonzus en mijn schoenmoeder allebei wit aandoen en hij heeft het daar met hen over gehad, dat dat 'not done' is. Ikke geen problemen en toch content.
Jullie kunnen zeggen dat je toch uniek wilt zijn die dag en dat je er niets mee inzit dat ze ook zo een sjaal draagt, maar net niet op die dag? Of mss dat ze een andere kleur moet kiezen als dat gaat of zo? Ik zou het zéker wel zeggen, anders voel je je er toch niet goed bij en uiteindelijk draait de dag toch om jou??

Valerie
34 dagen getrouwd

Lies
15-5-2010
 Meld misbruik7-8-2009 14:37:22

TOTAAL NIET egoïstisch. Als bruid wil je er toch uniek uitzien die dag. Ik zou dat subtiel toch nog maar even aanbrengen dat ze dat beter niet koopt voor de trouw. Wil ze dat voor in hare vrije tijd zou ik haar laten doen. Desnoods je partner z'n moeder laten bewerken met lieflijke oogjes waar moeders een zwak voor hebben.

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik7-8-2009 15:01:21

Sorry, maar ik versta niet dat je schoonmoeder dat zelf niet inziet ??
Ik spreek nu wel vanuit een mega luxe positie want zowel mijn mama als mijn schonnmoeder zouden er nog niet aan denken om zoiets te vragen, ze willen zelf op hun manier uniek zijn.
Mijn schoonma voor de trouw van haar oudste zoon en mijn ma voor de trouw van haar jongste dochter...
Nu ja, zoals hieronder gezegd, laat je verloofde dat eventueel subtiel aanpakken, moeders en zoons zijn meestal een unieke combinatie ;-)

Sofie

Meld misbruik7-8-2009 15:14:37

amai precies een scène uit "monster in law"! ik zou het haar ook via mijn verloofde duidelijk maken hoor, want het is jouw dag en het is maar normaal dat je uniek wilt zijn. Gelukkig dat ze niet meegeweest is voor je kleed, of ze nam ook nog hetzelfde ;-)

sterkte!
Sofie
15/05/10

Hilde
22-8-2009
 Meld misbruik7-8-2009 18:08:22

Mijn schoonmoeder wil ook pareltjes in haar haar :s Dus het is overal wel iets :)

Tina
1-5-2010
 Meld misbruik7-8-2009 20:47:24

Katrien,

Ik begrijp je volledig en nee je bent niet egoistisch.
Ik heb zelf een gelijkaardig probleem tegengekomen met mijn moeder !!!
Heb dit hier al op het forum besproken en gemengde reacties op gekregen (mensen die het begrijpen en andere die zeggen dat je er nier moet aan tillen). Bij mij ging het over mijn kleed. Ik had mijn voorkeur aan mijn moeder laten zien van een bordeau kleed en een maand later koopt zij een bordeau suitekleed. Om dood te vallen echt !!!

Ik kan je dus alleen maar zeggen : ik begrijp je voor 100% en weet hoe frustrerend sit is. Ik voelde mij om den duur ook egoistisch en dacht dat het aan mij lag. Niet dus : jij bent de bruid en jij mag die dag lekker exclusief zijn.
Praat er dus met haar over en zeg wat je er van vindt. Op deze manier kan je misschien erger voorkomen (bij mij heeft het een maand zonder klank geweest).

Veel succes en hopelijk komt het allemaal goed !

TINA
1.5.2010

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik8-8-2009 9:59:26

Je hebt volkomen gelijk!!!

Ik vind echt niet dat ze het kan maken om op jouw dag, dezelfde sjaal te dragen.

Mag ik misschien weten welke site het is? als je het niet op het forum wil zetten, dan mag je het mailen
sarahvannoppen@hotmail.com

ik ben namelijk gek op sjaals. Ik ben al getrouwd, dus je kan geen bruidje met dezelfde sjaal tegen komen : )

Isabel
12-12-2009
 Meld misbruik9-8-2009 10:28:33

hoi
zijn die schoonmoeders nu allemaal zo of hoe zit dat. bij mij juist hetzelfde...
ze gaat naar het kleur van kleed dat ik heb...ik trouw niet helemaal in het wit...
dan toonde ze de schoenen, dat waren gewoon bijna dezelfde!!! ze waren van dezelfde collectie en lijn...dan heb ik haar dat gezegd. het kwam er al stotterend en kalm uit maar heb gezegd dat ze dat moet begrijpen dat ze te dicht bij mij kwam en dat dat niet mocht en kon. heb gezegd dat ze me dat niet kwalijk mocht nemen en ze verstond het gelukkiglijk!!!
Ik zeg altijd...indien je het mooi of beleefd zegt..dan kan er je niets verweten worden, juist hé ;-))
Het is onze dag en wij staan nu voor éénmaal in de belangstelling hé, GO FOR IT!!

Isabel
12-12-2009

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik13-8-2009 14:07:08

hey Katrien

Op de trouwdag draait alles om het koppel.
Logisch dat jij niet wil dat je schoonmoeder of schoonzus bepaalde dingen hetzelfde doen!!
Sommige mensen snappen toch echt niet hoe het moet hé!!!
Mijn schoonmoeder was ook wat geambeteerd omdat ze niet meemocht voor het kleed. Mijn moeder wilde dit liever als een moment van ons en ik begreep dat en had er uiteindelijk maar weinig aan om mijn schoonmoeder daarbij te hebben.
Daarna heb ik ook een foto getoond van mijn kleed om haar erbij te betrekken en ze vond het mooi, maar was nu ook niet zo dolenthousiast. Als een bruid mij haar kleed toont voor haar dag voel ik mij vereerd en ben ik dolenthousiast!
Soit tot daar aan toe. Ze had dus maanden zitten zagen achter mijn kleed en heeft het dan gezien, weet je wat zij zegt als ze haar suitekleren gekocht heeft? 'Ik laat u enkel de schoenen zien, want de rest moet een verrassing zijn'. WTF??? Mijn mond viel bijna open! Dat is toch niet normaal allé? Ik heb dan verder ook geen enkele interesse getoond in haar kledij ook niet op de dag zelf. Mensen moeten eens leren dat het huwelijk de belangrijkste dag is van het koppel en dat de rest uit de spotlights moet blijven!

Ik ben echt verschoten op hoe mensen je dag toch de hunne willen maken!

Probeer het je inderdaad niet teveel aan te trekken en te genieten van elk momment.
uiteindelijk zijn de andere degene die zich belachelijk maken hé

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...