Nu Online
Momenteel zijn er 389 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

klaarmaken

9-8-2009 9:26:03
hallo iedereen

ik vroeg mij af hoe lang het ongeveer duurt om u als bruid klaar te maken op de grote dag? wij trouwen om 10u voor de wet, maar we verplaatsen ons met een oldtimer bus en we moeten in de bus om 9u15 en de ceremoniemeester zal om 8u30 bij ons zijn, dus we moeten om 8u30 volledig klaar zijn, om hoe laat moet je dan opstaan? ik heb geen idee hoe lang het duurt om u klaar te maken maar vrees dat ik toch heel vroeg ga moeten opstaan en daarom twijfelen we of we niet beter de trouw voor de wet een maand vroeger doen...

groetjes
griet

Griet
27-3-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 359

mieke
7-8-2009
 Meld misbruik9-8-2009 10:38:48

dag griet;

ik ben twee dagen getrouwd en het was een superdag; maar om op jou vraag te komen; de kapster duurde bij mij toch wel een goed half uur en mijn dochtertjes samen ook nog eens kwartier twintig minuten, met verplaatsing was ik toch een goed uur weg dan de make-up twintig minuten het kleed aandoen een klein tien minuten ; in jou geval zou ik dan een kapster/sminkster aan huis laten komen die er heel zeker om 7u is; ik weet niet hoe de rest van je dag dan nog verloopt en of je namiddag eventjes kan rusten, want anders word het wel een superlange dag en je zou toch wel moeten stralen van begin tot einde, in ons geval was dat (ook wel door de onze dochtertjes die om half zeven smorgens wakker waren) een dag van half zeven smorgens tot opnieuw vijf uur smorgens
groetjes en een superdag toegewenst
mieke

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik9-8-2009 11:16:18

Hey Griet,
ik zit ook met dat probleem dat ik niet goed weet wat wanneer te doen. Wij trouwen maar om 11h30 voor de wet (omdat ik niet goed vroeg kan opstaan...). Mijn toekomstige komt tegen 10h30 bij ons thuis. Ik heb dus een afspraak bij de kapper om 7h30 (aiai pijnlijk...), de visagiste komt ook naar daar en ik hoop dat ik daar om 9h terug voort kan (heb heel lang haar), om op 't gemak terug naar huis te rijden en dan heb ik nog een uurtje om mij verder klaar te maken, wetende dat hij zeker vroeger gaat aankomen dan voorzien (zo is hij) Oorspronkelijk waren mijn afspraken later, maar ik was er niet gerust in... mijn ventje gaat mij daar levenslang aan herinneren dat hij zelfs op onze trouwdag op mij moest wachten :-)
Mijn ma gaat zelfs al om 6h 's morgens bij de kapper (een andere), met mijn drie zussen...
Zowiezo slaap je waarschijnlijk niet veel de nacht ervoor, en de dag zelf drijf je op adrenaline...
Veel plezier alleszins!
Véro

tami
26-6-2010
 Meld misbruik9-8-2009 14:28:08

Hallo Griet,

je burgertrouw op een andere datum zetten is natuurlijk een (comfortabele) optie.
Maar wanneer je bij de kapper gaat voor een proefkapsel, kan je noteren hoeveel tijd dat duurt, ook heen- en terugrit. Voor je make-up idem (dat duurt doorgaans niet lang).
Die mensen weten wel dat het je trouwdag is en zijn meestal goed op tijd met hun werk klaar.
Je jurk : je weet toch bij het passen in de winkel hoeveel tijd er nodig is om die aan te trekken ? Tel al die (halve) uren samen, ook heen- en terugrijden, ontbijten en douchen en dan weet je wanneer je best opstaat.
En vind je dit te vroeg, trouw dan inderdaad voor de wet een week of aan maand eerder.
Heelwat mensen doen dit zo, wij ook trouwens omdat mijn vriend zich niet wil haasten die dag ;=)

Groetjes,

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-8-2009 18:46:26

Ik ben ondertussen een weekje getrouwd en mijn ochtend zag er zo uit:
6u: opgestaan (niet veel geslapen die nacht door de spanning!), een douche genomen, ontbeten, de dieren uitgelaten en eten gegeven, de voordeur versierd met ballons
7u30: bij de kapper
8u10: buiten bij de kapper
8u20: terug thuis
8u35: aankomst nicht die me een gezichtsverzorging gaf (eerder die week een uitgebreidere) en me schminkte
9u10: aankomst fotograaf
9u15: mijn kleed en juwelen aandoen
9u30: 'rustig' wachten op de suite
9u45: aankomst suite

Voorzie beter voldoende tijd, dan dat je je moet opjagen, maar geloof me, veel zal je die nacht toch niet slapen... Ik ben zelfs om 4u al opgestaan om al wat ballons op te blazen, omdat ik klaarwakker was! Hihi!

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Lindsey
14-8-2009
 Meld misbruik9-8-2009 20:48:22

Wij trouwen binnen 5 dagen..
Ons draaiboek voorziet deze tijd:
06:30 opstaan, ontbijt, wassen, gewone kleerkes aantrekken ( kmag niet douchen want kheb van donderdagavond krulspelden in m'n haar zitten ... )
07:15 kapper
08:15 naar huis
08:30 schmink
09:00 kleedje aandoen
09:30 aankomst van m'n ventje

We hebben ruim gerekend ... Er is altijd hier en daar een beetje vertraging .. en is er tijd over ?? Dan relaxen é :)

Lien
23-5-2009
 Meld misbruik10-8-2009 8:44:03

Ik had om 7u30 afspraak bij de kapper (enkel opsteken, wassen en brushen was dag voordien gebeurd), was om iets na 8u thuis. Make-up ongeveer 20'. Kleed aandoen, 5' :)

en dan vooral vééééééél wachten en me zenuwachtig maken. Om 8u30 klaar moeten zijn is nog zo slecht niet, dan ehb je geen tijd om te wachten.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...