TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Geert
4-7-2009
|
12-8-2009 16:21:09
Goh, mijn buurvrouw zit zo'n beetje in hetzelfde schuitje, ze hebben zelfs al 2 kids en hij heeft het nog steeds niet gevraagd en ze geeft ook constant tips. Blijven wachten denk ik!
Valerie 39 dagen getrouwd
|
|
Sofie
19-9-2009
|
12-8-2009 16:52:37
Ik had dat ook op een bepaald moment. Totdat ik tegen mezelf zei : foert ! Ik heb erover gezwegen en als mensen mij erover aanspraken dan zei ik iets in de trant van ja we zullen wel zien, moet de vraag eerst krijgen he. Had ook al tegen mijn verloofde gezegd dat ik in x jaar aan kinderen wilde beginnen. Om te lachen zei ik er dan bij dat die kids mijn naam dan gingn hebben, ah ja ik moest erkennen dat hij dan de papa was... Man man wat een gezicht ik toen terugkreeg... Weet dat dat zeker niet de doorslag heeft gegeven, eerder mijn stilzwijgen over trouwen. En op het ogenblik dat ik het het allerminst verwachtte zat hij daar op zijn knien met een pracht van een ring in zijn handen. Geduld zeker ? Makkelijker gezegd dan gedaan, i know ;-)
|
|
Sarah
17-8-2013
|
12-8-2009 17:04:44
Onze dochter draagt al zijn naam, dus kan ik niet meer zeggen. Maar als hij zeg "mijn vrouw" dan zeg ik hem altijd "nee, nog niet". Ik heb nochtans geduld, maar hij praat er zo over alsof het niets is, maar voor mij is het een serieus onderwerp. toch alvast bedankt voor jullie mening
|
|
Vanessa
24-10-2021
|
12-8-2009 17:17:34
ik was het wachten beu en heb het dan maar zelf gevraagd. hij wist eerst niet waar hij het kreeg, maar de week erna waren we al op zoek naar een mooie feestzaal en op 24 oktober is het zover (na iets meer dan een jaar plannen). groetjes
|
|
Véronique
31-7-2009
|
12-8-2009 17:39:53
Ach ja... Wij zijn in november 8 jaar, waarvan we 4 jaar samenwonen en we zijn pas 2 weken geleden getrouwd... Ik heb er dus ook lang op moeten wachten! Maar geduld wordt beloond. Ik zei ook altijd 'niet trouwen, zijn geen kindjes' en aangezien hij graag papa zou worden...
Groetjes,
Véro
http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
|
|
Ellen
|
12-8-2009 18:21:39
Hey Sarah,
Ik begrijp heel goed hoe jij je voelt. Twee jaar geleden zat ik hier ook al op het forum. Ik had toen het woord trouwen laten vallen en hij zei niet nee of ja. Dus ik dacht ok hij is er klaar voor. Ik begon op men gemak al wat voorbereidend opzoekingswerk te doen zodat wanneer de vraag kwam dat we onmiddellijk in actie konden schieten. De weken gingen voorbij maar niks... Ik vroeg hem zijn mening over fotografen, zalen,... en telkens zei hij zijn gedacht. Dus het was niet dat hij niet geïnteresseerd was. Maar plots zei hij: jama ik zie dat nu nog niet zitten hé... SLIK, maar ja niks aan te doen denk je dan. De maanden daarna viel het woord trouwen toch nog dikwijls maar nee hij wou niet. Een jaar laten (vorige zomer dus) dacht ik misschien is nu wel het goeie moment om er nog eens over te beginnen, maar nee weer niks...
Het voorbije jaar sprak ik ook dikwijls eens over trouwen maar toen zei hij, jama als je er altijd over bezig bent kan ik het ook niet vragen op een onverwacht moment hé. Dus ik niks meer gezegd.
De dag dat we 4 jaar samen waren kwam eraan en ik dacht misschien vraagt hij het dan... nope niks. We gingen samen 5 dagen naar Barcelona misschien dan? nee ook niks. Daarna mijn verjaardag, das een mooie gelegenheid... Maar weer niks. Ondertussen was het al eind juni en van trouwen was nog altijd geen sprake.
Tot vorige maand, 12 juli. Op een onverwacht moment (en zeker niet met voorbedachte rade) vraag ik hem ineens zouden we niks speciaals doen volgend jaar. Aangezien hij altijd op alles wat ik vraag nee zegt dacht ik dat het nu ook weer een nee zou zijn. Maar ineens zei hij ja...
Dus nu zijn we 4,5 jaar samen en hebben een maand geleden beslist om volgende zomer te trouwen. Een romantisch aanzoek was het niet (eigenlijk was het totaal geen aanzoek) maar hij heeft wel een verrassingsweekendje gepland het eerste weekend van september :-)
Dus zo ziet ge maar hé, veel geduld hebben en er over zwijgen :-) Dat zijn de ingredienten om tot een aanzoek te komen. En als mensen je erover aanspreken dan zeg je gewoon: dat weet ik niet zene of we zien wel. Gewoon heel ongeïnteresseerd zijn :-)
Groetjes Ellen
PS ik was wel blij dat ik 2 jaar geleden al zoveel opzoekingswerk gedaan heb want op een maand tijd zijn de zaal, stadhuis, foto en videograaf, muziek tijdens viering, vervoer en dj bijna allemaal in orde :-)
|
|
Tina
1-5-2010
|
12-8-2009 19:43:52
Sarah,
Hier nog zo iemand hoor. Voor mijn vriend wordt het zijn 2de huwelijk, dus heb ik de eerste 6 jaar heel geduldig en zonder ook maar vermelding afgewacht. Na onze 6de verjaardag ben ik er hier en daar dan toch maar eens over begonnen (we woonde toen ook al 4 jaar samen). Hij zag het nut van een huwelijk niet in, alles was toch goed hoe het dan was. Ik heb niet opgegeven ! Ik heb hem ook heel duidelijk gezegd dat ik altijd gedroomt heb van op mijn 27ste te trouwen, en dat een trouw voor mij wel belangrijk was. Ik heb dus gewacht en gewacht ... In oktober vorig jaar zijn we er toch wat concreter over beginnen praten en ideetjes beginnen uitwisselen. We gingen dan op vakantie (december) en ik dacht dat dat het moment ging worden. Maar nee hoor, niets te merken van een aanzoek. In februari dit jaar (8 jaar verder) was ik het dan kotsbeu en heb ik beslist dat we gingen trouwen ! Ik heb dan gevraagd of hij akkoord ging met de datum voor een trouwfeest met gelofte. HIj heeft gezegd dat er mij dit wel gunde. We zouden op dat moment ook niet voor de wet trouwen.
Ik heb tot nu toe geen officieel aanzoek gekregen, en verwacht er mij ook niet meer aan (we zijn wel samen een ring gaan kopen). Ondertussen hebben we ook een datum voor de wet vastgelegd. Hij ziet er zitten en is blij dat ik de stap heb gezet. Zo zie je maar dat het soms anders loopt dan je verwacht. De moed niet opgeven meid ! Het komt wel, of neem zelf de beslissing. SUCCES TINA
|
|
Cindy
22-8-2009
|
12-8-2009 22:08:40
Hey,
Ik heb 10 jaar moeten wachten. Nu is het bijna zover. Samen met onze 3 kids. Ik kijk er al naar uit.
Daaag,
Cindy 28/08/2009
|
|
veronique
13-9-2008
|
12-8-2009 22:24:28
Ik denk ook dat je er beter niet te veel druk achter zet, ofwel vraag je het gewoon zelf, sommige mannen zijn blijkbaar hééél schuchter daarin! Mannen weten wel dat vrouwen heel veel verwachten van het aanzoek, dus je moet hem niet nog meer stress geven. Voor mij moest het niet, trouwen, het was HIJ die altijd zat te vissen of ik dat wel wou, of ik wel ja zou zeggen, van welk kleedje ik droomde... tot ik vlakaf zei 'ofwel vraagt ge het serieus ofwel zwijgt ge erover!'. Dan enkele maanden niks, tot hij opeens tijdens een etentje (op geen speciale dag, dus ik verwachte mij er niet aan) een ring boven haalde. Ik vind het een heel goeie tip van Ellen om toch al wat opzoekingswerk te doen, maar in stilte. Veel succes! Véro
|
|
isabelle
16-9-2009
|
13-8-2009 9:00:14
Bij vrienden van mij was het precies zo, totdat zij besloot hem te vragen, omdat ze het wachten beu was en omdat ze dacht dat hij mss stress of angst had haar te vragen. Ze ging op haar knieën en vroeg hem, maar hij was compleet van zijn apropos. Hij heeft geen ja gezegd, en voelde zich voor aap staan, zei hij achteraf. Hij voelde zich "in zijn eer aangetast", alsof zij hem vroeg omdat hij niet mans genoeg was dat zelf te doen. tja ... beetje waar mss, maar dat was voor hen geen goeie zet.
En dat terwijl ik steeds meer vrouwen weet die een aanzoek doen, en waarbij het heel goed gaat. Dus ja, je kan altijd proberen. Maar inderdaad, ook niet te veel pushen. Mss ook eens een gewoon open gesprek erover hebben: wat weerhoudt hem nog? Wil hij het vragen of zou hij het ook wel fijn vinden als jij hem vraagt ... Enfin, zo'n gesprek, dat zou bij ons het beste gewerkt hebben.
|
|
Marieke
1-5-2010
|
13-8-2009 12:39:25
Hey,
Ik weet perfect hoe je je voelt. Ik heb zelf 7,5j moeten wachten tot het aanzoek er kwam. Volgend jaar is het dan zover, we zullen bijna 9 jaar samen zijn als we trouwen. Ik praatte er ook heel veel over. Vroeg hem telkens wanneer gaan we nu eens de stap zetten, enz. Maar telkens was het antwoord nee. Tot deze winter dus. Opeens haalde hij een ring boven en vroeg me ten huwelijk. Tis wel zo dat hij zich niet zoveel aantrekt van de voorbereidingen. Ik heb namelijk ook meer tijd dan hij. Maar hij kijkt wel al uit naar onze dag waarop we zullen trouwen. Nog eventjes geduld en misschien vraagt hij je dan wel ten huwelijk op een onverwacht moment. Veel succes Marieke
|
|
Katrien
5-9-2009
|
13-8-2009 19:39:51
Hoi Amai, er zitten er velen in dat schuitje! Hier nog zo eentje. Ik heb er jaaaaren op gewacht, ik verwachtte het op zovele bijzondere momenten en plaatsen, op den duur kon ik zelfs niet meer zonder traantjes naar een trouwprogramma kijken op tv! Ik voelde mij precies niet gewild hoewel dat totaal zijn bedoeling niet was. Hij wilde wel trouwen maar hij nam gewoon geen initiatief. Vorig jaar planden we een uitstapje naar de Gentse Feesten en toen stelde hij spontaan voor om eens uit te kijken naar een mooie verlovingsring "want hij wilde dat de ring volledig mijn goesting was" Ik blij natuurlijk! 't Was geen aanzoek en er is er ook geen meer gevolgd, wat ik ergens nog steeds een beetje jammer vind. Maar het was wel een hele leuke avond geworden natuurlijk! Nu kijkt hij zelf ook echt uit naar het feest! Achteraf denk je dan uiteindelijk dat aanzoek niet het belangrijkste is, maar gewoon ons samenzijn. Maar ik ben toch blij dat het nu eindelijk officieel wordt! Groetjes xxx
|
|
Carolina
1-8-2009
|
16-8-2009 4:12:02
4,5 dat valt nog mee. Wij zijn dit jaar 10 jaar samen. en zijn nu 14 dagen getrouwd. Maar niet met een romantische vraag hoor. Al jaren hoopte ik. Elke speciale dag of moment. Niks. En niet dat ik het niet liet horen ofzo. Uiteindelijk vorige zomer, zei hij plots als we het er weer eens over hadden; komaan dieë auto in, we gaan voor een zaal zien. Kei romantisch hé. Amaai ja. Ik heb dan nog een heel jaar gehoopt (en ook laten horen) dat hij dat toch wel eens wat schoner zou mogen vragen. Niks hoor. Zelfs de weken en dagen voor de trouw. Heb ik nog gezegd, ik zou't allemaal moeten afzeggen, als ge toch niet de moeite doet om het te vragen. Niks hoor. Ja das stom maar toch pijnlijk hoor. Maar dat heeft hij niet door denk ik dan maar. Ook al zeg ik het hem. En het is niet dat hij niet wou trouwen ofzo hoor. Gewoon de stress van dat schoon te vragen. Hij heeft dan ook geen grammetje romantiek in zich. Maar ja, ik heb jaren geprobeerd om dat te veranderen maar noppes hoor. Nu loopt hij trots met zijn ring rond. Venten hé.
Veel succes ermee,
Carolina
|
|
stephanie
4-9-2010
|
17-8-2009 12:41:06
Hahaha die mannen toch! Tja ken het hoor. :) Drie jaar geleden zei mijn vriend dat hij mij op een romantische manier ten huwelijk zou vragen. Dus ik wachten: romantische cruise passeert, gezamelijke verjaardagen passeren (we zijn op dezelfde dag geboren), de dagen dat we zoveel jaren samen waren passeren, romantische weekendjes passeren... en ik word bozer en bozer. Zo af en toe vielen er eens steekjes bij het kijken naar een programma en al dat ik kreeg was 'alles op zijn tijd'. Geloof het of niet, maar na verdorie bijna drie jaar was ik het beu om te wachten en zagen en had ik me erbij neergelegd. Twee maanden later heeft hij het heel romantisch gevraagd op de dag dat we vijf jaar samen waren. Ik was zoooo van mijn melk omdat ik het niet meer verwachtte, dat hij de vraag twee keer heeft moeten stellen omdat ik niet door mijn tranen raakte. Twee minuten later kreeg ik de opmerking 'Ik heb toch gezegd dat het ging komen! Maar met al uw gezaag zou het toch geen verrassing zijn geweest!' Dus zelfs de mannen die niet bepaald attent zijn, kunnen soms verrassend uit de hoek komen. Als hij weet dat je graag wilt trouwen en hij spreekt er zelf zo over, dan komt het wel. Zeggen dat het voor je 30ste moet is riskant. September 2010 is zelfs heeel ver weg voor mijn toekomstige. :) En dat is voor veel mannen zo. Maak je geen zorgen, het komt wel. :)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|