Nu Online
Momenteel zijn er 671 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

'weggeven' van de bruid

17-8-2009 19:37:23
Ik heb een lastig probleempje. Het cliché wil toch dat je als bruid wordt 'weggegeven' in de Kerk door je vader en de bruidegom door zijn moeder. Ik weet heel zeker dat mijn schoonmoeder daar al erg naar uitkijkt, omdat mijn vriend haar enige zoon is die trouwt en zij dit dus maar één keer kan doen.
Nu is het zo dat mijn ouders gescheiden zijn, ik mijn vader nog amper zie, hem uit schuldgevoel wel uitnodig op mijn trouw maar ABSOLUUT niet wil dat hij mij weggeeft.
Heeft iemand dat probleem gehad? Hoe hebben jullie dat opgelost?
Als ik voorstel aan mijn vriend om gewoon samen naar het altaar te lopen, weet ik dat mijn schoonmoeder heel teleurgesteld gaat zijn...

Tine
28-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 685

Veronik
27-9-2009
 Meld misbruik17-8-2009 19:41:02

Hallo Tine,

kan je het bv niet aan een broer, of familielid of goede vriend van jou vragen om je weg te schenken?

Mijn verloofde zijn moeder is ook gestorven en bij hem gaat zijn zus de taak over nemen.

Ik zou zeker u schoonmoeder deze rol niet ontnemen. Je moet begrijpen dat dit voor haar heel gevoelig zal liggen.

Groetjes en veel succes verder met de voorbereidingen

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik17-8-2009 19:57:39

MIjn papa is een paar jaar geleden gestorven maar mijn broer gaat mij weggeven. Zou het toch ook zo proberen als je schoonmoeder er zo naar uit kijkt!!

tami
26-6-2010
 Meld misbruik17-8-2009 21:01:38

Hi Tine,

je kan door je grootvader, oudste broer, oom of neef 'weggegeven' worden. Deze volgorde is eigenlijk de volgorde indien de vader deze rol niet op zich neemt.
En inderdaad, laat je schoonmama haar eigen zoon naar het altaar brengen. Ze zal je er levenslang dankbaar voor zijn :)

Groetjes

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik17-8-2009 21:59:41

Mijn vader is gestorven en mijn broer geeft me weg. Mijn moeder stelde een nonkel voor, maar ik weet zeker dat mijn vader het zo gewild zou hebben. Neem iemand waar jij je goed bij voelt. Iemand die voor jou iets betekent en dan komt het allemaal goed! :) Lief dat je aan je schoonmoeder denkt!

Lesley
26-9-2009
 Meld misbruik17-8-2009 22:13:22

Als je geen broer hebt, kan je het ook eventueel aan de getuige van je vriend vragen...

Tine
28-8-2010
 Meld misbruik17-8-2009 22:44:05

Mijn oudste broer is mijn tweelingsbroer, dus dat is dan idd nog wel een beetje speciaal. Misschien moet ik inderdaad dat eens overwegen.
Het enige vervelende is natuurlijk wel dat mijn vader wel in de kerk gaat zijn...Hopelijk krijg ik het hem uitgelegd dat het 'weggeven' voor mij echt wel een speciale betekenis heeft en hij gewoon niet in dat plaatje past...
Ik had het eignelijk aan mijn mama gevraagd waarmee ik wel supergoed overeen kom, maar die vond het niet kunnen dat zij het deed...

Saar
5-6-2010
 Meld misbruik17-8-2009 22:49:26

Bij mij geeft mijn mama mij weg omdat ik niet wil kiezen tussen papa en stiefpapa...

Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik18-8-2009 0:36:35

Waarom ga je niet met 2 de kerk/ gemeentehuis binnen? Kan toch ook. Ik weet niet of het 'weggeven' veel gedaan wordt. Volgens mij is het eerder iets uit Amerikaanse TV reeksen. Of misschien is het hier ook streekgebonden, maar in onze kennissen/familiekring wordt dat niet gedaan. Wij zijn ook samen naar binnen gegaan. Trouwens: mijn ouders zijn 35 jaar getrouwd en toen zijn zij ook samen naar binnen gestapt.

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik18-8-2009 13:34:07

Ik zou in jouw geval de eer aan je tweelingsbroer laten. Zo is je schoonmoeder tevreden en geeft er toch iemand jou weg...

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik25-8-2009 9:32:19

Idem, als ik jou lees, denk ik dat 't geen probleem is als je broer je wegschenkt.

Als jouw contact met je vader toch zodanig verwaterd is, en als die wat realistisch is, denk ik niet eens dat die daarvan opkijkt, laat staan zich gepasseerd voelt.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...