Terug naar overzicht
Hallo Tine,kan je het bv niet aan een broer, of familielid of goede vriend van jou vragen om je weg te schenken?Mijn verloofde zijn moeder is ook gestorven en bij hem gaat zijn zus de taak over nemen. Ik zou zeker u schoonmoeder deze rol niet ontnemen. Je moet begrijpen dat dit voor haar heel gevoelig zal liggen.Groetjes en veel succes verder met de voorbereidingen
MIjn papa is een paar jaar geleden gestorven maar mijn broer gaat mij weggeven. Zou het toch ook zo proberen als je schoonmoeder er zo naar uit kijkt!!
Hi Tine,je kan door je grootvader, oudste broer, oom of neef 'weggegeven' worden. Deze volgorde is eigenlijk de volgorde indien de vader deze rol niet op zich neemt.En inderdaad, laat je schoonmama haar eigen zoon naar het altaar brengen. Ze zal je er levenslang dankbaar voor zijn :)Groetjes
Mijn vader is gestorven en mijn broer geeft me weg. Mijn moeder stelde een nonkel voor, maar ik weet zeker dat mijn vader het zo gewild zou hebben. Neem iemand waar jij je goed bij voelt. Iemand die voor jou iets betekent en dan komt het allemaal goed! :) Lief dat je aan je schoonmoeder denkt!
Als je geen broer hebt, kan je het ook eventueel aan de getuige van je vriend vragen...
Mijn oudste broer is mijn tweelingsbroer, dus dat is dan idd nog wel een beetje speciaal. Misschien moet ik inderdaad dat eens overwegen.Het enige vervelende is natuurlijk wel dat mijn vader wel in de kerk gaat zijn...Hopelijk krijg ik het hem uitgelegd dat het 'weggeven' voor mij echt wel een speciale betekenis heeft en hij gewoon niet in dat plaatje past...Ik had het eignelijk aan mijn mama gevraagd waarmee ik wel supergoed overeen kom, maar die vond het niet kunnen dat zij het deed...
Bij mij geeft mijn mama mij weg omdat ik niet wil kiezen tussen papa en stiefpapa...
Waarom ga je niet met 2 de kerk/ gemeentehuis binnen? Kan toch ook. Ik weet niet of het 'weggeven' veel gedaan wordt. Volgens mij is het eerder iets uit Amerikaanse TV reeksen. Of misschien is het hier ook streekgebonden, maar in onze kennissen/familiekring wordt dat niet gedaan. Wij zijn ook samen naar binnen gegaan. Trouwens: mijn ouders zijn 35 jaar getrouwd en toen zijn zij ook samen naar binnen gestapt.
Ik zou in jouw geval de eer aan je tweelingsbroer laten. Zo is je schoonmoeder tevreden en geeft er toch iemand jou weg...
Idem, als ik jou lees, denk ik dat 't geen probleem is als je broer je wegschenkt.Als jouw contact met je vader toch zodanig verwaterd is, en als die wat realistisch is, denk ik niet eens dat die daarvan opkijkt, laat staan zich gepasseerd voelt.