Nu Online
Momenteel zijn er 631 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

herdenking moeder

21-8-2009 15:56:09
Hallo
Dik drie jaar geleden verongelukte mijn moeder in het verkeer.
Ik weet dat ik op de dag dat ik trouw al mss soms wat moeilijk zal hebben dus wil ik liever niet in de misviering zelf een moment dat we voor haar iets doen (als tekst voorlezen of zo) omdat dit te emotioneel zou zijn denk ik . En mijn vader maakt ook al een tekst voor in de mis en ik weet dat hij het ook wel over mijn moeder zal hebben. Toch wil ik graag "iets doen" en dacht ik een teksje te zetten in het begin van het boekje met de vermelding dat het intredelied speciaal voor haar is en dat ik voor haar zonnebloemen koos (boeket en versiering), haar lievelingsbloemen. Mijn viend is bang dat dit "tekstje" verloren gaat gaan en dat de mensen erover zullen kijken omdat ze bij de intrede toch naar ons kijken en niet in het boekje.

Wat denken jullie hier van?
Suggesties?
Mooi tekstje?

Groetjes,

Katrien

Ik dacht iets van: Liefste Moeke, dit liedje is speciaal voor jou. En geniet maar van de bloemen!

Katrien
27-2-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 507

Ellen
3-7-2010
 Meld misbruik21-8-2009 16:01:32

Het lijkt mij een mooi gebaar!!!
En ik denk dat de meeste het wel zullen lezen hoor. De pastoor kan het bij zijn verwelkoming ook eventueel nog eens herhalen dat jullie dat liedje speciaal aan haar opgedragen hebben....

Geniet van de dag, jou moeder zal er op haar manier ook bij zijn!!!

X Elleke

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik21-8-2009 17:02:32

Ik vind het een mooi idee! De mensen moeten soms toch even wachten en doorbladeren het boekje dan. Ik zoek net als jij iets subtiel om het mezelf niet te moeilijk te maken. Tranen zouden er zoiezo toch vloeien dan...

annen mark
5-9-2009
 Meld misbruik21-8-2009 18:06:25

Ik vind het een heel mooi idee. Ik denk ook wel dat mensen dat zullen lezen, maar het belangrijkste is dat je het voor jezelf en voor haar doet.
Mijn vader is ook overleden en ik doe ook geen tekstje maar zal wel foto met kaarsje plaatsen in de kerk.

geniet nog van je dag!

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik21-8-2009 22:25:02

Mijn mama is 8 jaar geleden gestorven, maar de wonden zijn nog lang niet geheeld...
Ik heb zelf een tekstje geschreven, en wou dit laten voorlezen, maar wegens te emotioneel, en ook omdat ik toch een blije sfeer wil behouden, laat ik het op de laatste pagina in het misboekje drukken, de mensen lezen dit zeker, want de pagina ervoor is ook volledig bedrukt, maar zo wordt er niet teveel nadruk opgelegd...
Veel succes en sterkte, want het is niet altijd makkelijk deze dagen...
www.saraenrodney.bruiloftsite.nl

Deborah
9-9-2009
 Meld misbruik22-8-2009 17:16:13

Hallo Katrien,
Een zeer mooi gebaar van je. Mijn mama is gestorven toen ik amper 4 jaar oud was,ik vind het zeer spijtig dat ze er niet zal bijzijn op deze mooie dag maar ik weet dat ze over ons waakt.. zelf ga ik de dag na de plechtigheid mijn bruidsboeket op haar graf gaan leggen, om haar er echt bij te betrekken, ze bijft mijn familie ook al is ze er niet meer...
Ik trouw niet voor de Kerk, heb er mijn redenen voor.. maar moest ik het gedaan hebben dan zou ik dit op dezelfde manier als jij doen, om toch niet te emotioneel te worden. Ik wens je een fijne trouw toe!
Deborah 09/09/2009

chantal

Meld misbruik22-8-2009 21:27:01

Beste Bruid Katrien,
Er zal je die dag zeker een moment van droefheid, verdriet, emotie en gemis door je gaan. Alsook bij je papa. Alsook andere familieleden. Er zijn verscheidene middelen om dit een attentie te geven. 1) Een foto en een kaars plaatsen in de kerk en bij aanvang van de viering deze kaars laten aansteken. Dan is je mama er zeker ook bij, doch misschien iets opvallend. Maar is dit erg?
2) Een kaars laten aansteken bij aanvang van de viering ter nagedachtenis van alle overleden familieleden maar in het bijzonder je mama. Plaats op deze kaars te de tekst " Wij blijven van je houden ".
3) Het bloemstuk dat je op het altaar plaatst, neem je mee of je vraagt dit te doen aan je ceremoniemeester, een zie dat je op deze dag een bezoek kan brengen aan de begraafplaats en plaats deze bloemen op het graf van je mama of aan het columbarium, daar waar haar laatste rustplaats is. Doe het eventueel daags erna. Maar op de dag zelf, kan je ook even de gedachten plaatsen Mama heeft me nu ook in mijn trouwjurk gezien.
Beste Katrien, je zal ze nooit vergeten, zeker niet de wijze waarop. Laat een moment van gedachten zeker toe op je persoonlijke feestdag. Het zal je een opgelucht gevoel geven, waar je later nog tevreden zal om zal zijn. Jouw echtgenoot zal je steunen. Ik wil je van mijn kant ook steunen en misschien helpen met volgende tekst: Herinner haar, maar niet in sombere dagen. Herinner haar, bij stralende zon. Hoe zij was, toen zij nog alles kon.
Ervaring heet mij dit geleerd. En zo heb ik al vele personen geholpen op hun huwelijksdag.
Vriendelijke groeten

Janick
9-5-2009
 Meld misbruik23-8-2009 15:37:40

Hallo Katrien,

Wij zijn op 09 mei getrouwd. Mijn schoonvader is 7 jaar geleden overleden en mijn schoonmoeder is op 15/07/08 plots overleden. Ons huwelijk was al gepland en ze heeft geweten dat we gingen trouwen. We hebben na de mis bij het buitengaan aan elk kind een witte ballon gegeven. We hadden dit op voorhand met de ouders besproken zodat we deze allemaal tesamen hebben laten vliegen als eerbetoon aan ons overleden kindje, mijn overleden schoonouders, alsook onze grootouders en een goede vriendin. Voor ons had dit een speciale betekenis en hadden we eventjes een moment die niet al te somber is om hier eventjes bij stil te staan. Tijdens de mis heeft een vriendin een tekst voorgelezen ter nagedachtenis van deze overledenen. Het is beter dit niet zelf te doen want op zo'n moment ben je al emotioneel en dan ben je niet in staat om zo'n tekst voor te dragen. Misschien kan dit je helpen.
Groetjes en veel sterkte,

Dany & Janick
09/05/09

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...