Terug naar overzicht
Dag Katrien,Ik ben ook op zoek naar een speelse tekst voor onze viering (wij trouwen niet voor de kerk). Waar heb je die tekst gevonden?Ik denk dat dit ook als eerste lezing kan genomen worden, maar ik ben niet zeker. Ik zou wel voor de ingekorte versie gaan.GroetjesEva
Beste Katrien,hoe langer je verhaal duurt, hoe langer je ceremonie duurt. Bespreek het eens met je pastoor om te weten of het niet te lang is. Zelf zou ik voor de 6 minuten-versie opteren maar je doet uiteraard je zin daarmee. Groetjes@Eva,is "Guess how much I love you" (Raad eens hoeveel ik van je hou) van Sam McBratney geen optie ? (Schitterend verhaal, gewoon).
Hallo,Ik koos het verhaal 'omdat ik je zo lief vind' van Ron Schroder en Marianne Busser.Raad eens hoeveel ik van je hou idd prachtig, maar wel cliché (mijn zus, nicht, vriendin gebruikten het ook al!)Groetjes
Wij hadden ook een verhaal uit een prentenboek, nl. Saartje zoekt de liefde. Wij hebben het gebruikt als eerste lezing.'Raad eens hoeveel ik van je hou' vind ik eigenlijk niet mooi (in tegenstelling tot de meesten). Het is net alsof je de ander steeds wil overtroeven en wil bewijzen dat jij nog meer van hem houdt dan hij van jou...Ons verhaal duurde ook lang (zeker 10 min.), maar het stoorde niet aangezien de prenten werden geprojecteerd op groot scherm en er dus vanalles te zien was.Groetjes,Vérohttp://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
Dag Katrien en anderen! Je kan dat verhaal zeker gebruiken als eerste lezing. De mier en de eekhoorn van Toon Tellegen is ook leuk. Ik ben er nog niet uit of we daarvoor kiezen of omdat ik je zo lief vindt. Probleem is dat ik het verhaal niet vind op internet. Laatste optie is de bib. Het zou handig zijn moest ik het eerst nog eens op internet kunnen lezen. Is al een tijdje geleden en ik kan niet kiezen. Kan iemand dit verhaal doormailen of heeft er iemand een idee waar ik dit op internet vind?! Groetjes