Momenteel zijn er 408 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
|
TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Dorien
9-7-2010
|
15-9-2009 11:03:34
Petra
Wij zijn nu in juli in Tunesie geweest. Ik ga er in ieder geval niet meer terug! Nog nooit zo een slechte vakantie gehad. Wij zijn niet de mensen die over een klein prulletje zouden beginnen klagen , maar dit was er toch over. Ik hoop voor jullie dat jullie een betere reis tegemoet gaan!
Wij kunnen maar niet beslissen waar onze huwelijksreis naartoe zou gaan... We willen eens iets specialer als anders. Maar we hebben nog tijd dus ;)
Dorien 09.07.10
|
|
Tessa
10-10-2009
|
15-9-2009 11:07:28
Hey,
Wij trouwen over 25 dagen en dan vertrekken we ook meteen op huwelijksreis... 's Avonds gaan we feesten in Londen, dan door naar Las Vegas, dan nog naar San Francisco, dan naar Hawaii en dan komen we nog even terug naar San Francisco want daar is het zo zalig!! :-)
Nu mag het eindelijk wel gaan komen... Alles is klaar dus het s gewoon nu nog aftellen...
Veel plezier en succes.
Gr. Tess
|
|
Sofie
19-9-2009
|
15-9-2009 11:54:39
We trouwen nu zaterdag en vetrekken de vrijdag nadien (de 25e) naar mexico... Kon niet vroeger want er was geen vlucht vroeger. Uiteindelijk nog gemakkelijk want dan kunnen we op ons gemak onze valiezen maken ;-)
|
|
Tamara
9-10-2009
|
15-9-2009 12:20:24
Wij gaan naar New York. We zijn sowieso geen stilzitters en willen graag veel zien en we hebben er altijd al van gedroomd naar New York te gaan en nu komt het ervan :) Wij trouwen op vrijdag en onze vlucht vertrekt zondagmorgen.
|
|
Sophie
22-5-2010
|
15-9-2009 12:23:21
Wij zullen voor de Caraiben kiezen.... Mexica, Cuba, Dominicaanse, ... Weten het nog niet goed ;-) We vertrekken niet vlak na onze trouw, omdat het daar dan regenseizoen is... Maar we kunnen na de trouw dan nog aftellen voor ons romantisch reisje ;-)
|
|
tami
26-6-2010
|
15-9-2009 12:31:02
Tunesië zelf heb ik niet echt gedaan (een gedeelte wel, streek van Matmata o.a. en Hammamet) maar wel Djerba en dat is heel mooi ! Viel ook fantastisch goed mee qua klimaat want half november had ik nog 28°C en zon :D Heb een klein autootje gehuurd waarmee ik dan één en ander bezocht heb in de omtrek. Was wat mij betreft een heel ontspannende vakantie, maar het was dus in november en daarom heel weinig toeristen... Groetjes
|
|
Sophie
|
15-9-2009 13:11:10
Hye 3 weken na ons huwelijk vertrekken wij naar Cyprus voor een week. Ben al naar DJerba en Tunesie geweest en voor mij is dat totaaal niet meegevallen. Reacties over deze landen zijn nogal verschillend
Groetjes
|
|
Sofie
19-9-2009
|
15-9-2009 13:46:40
Wij vertrekken vrijdag na onze trouw al richting Italië (Toscane). We gaan daar 5 dagen rondtouren met een vespa, wel met telkens de overnachting in hetzelfde hotel. Ik vond het wel romantisch om als pas gehuwd stelletje met zijn tweetjes op een vespa te zitten. Wat wijngaarden gaan bezoeken... Dan rijden we door naar de Toscaanse kust en gaan we daar nog een aantal dagen relaxen. FIE
|
|
barbara
17-7-2010
|
15-9-2009 13:52:24
Wij gaan ook naar New York voor een weekje. We trouwen de vrijdag en vertrekken de maandagmorgen. We reizen nogal vaak voor werk en privé en de meeste van onze 'droombestemmingen' hebben we al gedaan...behalve NY.
|
|
Truus
29-5-2010
|
15-9-2009 14:19:03
Aangezien stilzitten niet echt ons ding is gaan wij een rondreis door een deel van Australië doen, met huurwagen. We vertrekken 2 dagen na onze trouw en gaan voor 3 weken. Als je naar Tunesië gaat neem je best wel een luxe hotel, want anders kans dat je een groot deel van je huwelijksreis doorbrengt op het toilet!
Succes met je keuze!
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
15-9-2009 15:45:40
Ook ik zou 't niet aanraden, maar alles hangt af van hoe goed je 't voorbereid, als je er echt werk van maakt, zie je nog mooie dingen, anders alleen 'n (privé)strand, hotel, slechte catering en zee.
Schreef al over m'n reis ginder op 'n reissite die'k even niet noem om neutraal te wezen. ;)
"Bij het boeken van all-in formules moet je toch uitkijken dat je niet op 'n godverlaten zeeplekje terecht komt, waarbij je dan echt ver moet reizen om wat te zien te krijgen. Het is als vrouw alleen trouwens NIET leuk, beetje spijtige cliché, maar ook daar denken ze dat westerse vrouwen zo naïef zouden zijn om zich te laten overhalen door hun vele "charmes", verliefd worden op hen, en met hun trouwen. Niet fijn als je ze alsmaar af moet schudden!!!
Ook -los van het vrouwzijn- is het vervelend om 'n markt te bezoeken, veel te opdringerige mensen die je toch wel willen beroven van je geld en dat met spullen die pretenderen dure, echte merken te zijn terwijl het nep-gehalte er vanaf straalt.
Ook hier weer leuk zeilen, maar het land kon me weinig bekoren noch overhalen om weder te keren, 't eten nog 't allerminst. "
|
|
Katrien
15-5-2010
|
15-9-2009 17:07:52
Hallo, Wij weten nog niet naar waar we zullen gaan. Als het van mijn ventje afhangt zal het italie worden, en daar ben ik best mee akkoord. Ik ben enkele jaren geleden ook naar tunesie geweest en mij krijgen ze daar met geen stokken meer binnen :). Niets te zien, enkel hotels en zelfs de centrumpjes zijn allesbehalve gezellig. Ik ben begin september gegaan en had ook niet echt mooi weer. Ik vond het gewoon saai...
|
|
Sabrina
7-8-2009
|
15-9-2009 19:17:56
Hey! Wij vertrokken daags na ons huwelijk op 7 augustus richting Italië. Ook onze huwelijksdag stond volledig in het teken van ons favoriete land. Kon niet beter, dus! We logeerden drie dagen in Firenze, verbleven drie dagen in de heuvels van Le Marche, nog eens drie dagjes Rome verkennen, om te eindigen met 5 dagen genieten in en rond Sorrento, aan de Amalfikust. Echt SUPER ;o))
Grtjs, Sabrina 39 dagen getrouwd!!
|
|
Petra
3-4-2010
|
15-9-2009 22:39:51
Hey allemaal,
als ik zo deze reacties lees, denk ik dat we toch nog maar een andere keuze gaan maken.
We hebben nog tijd en niets is te laat om te veranderen aangezien we nog niets hadden vastliggen.
mss iemand ideetjes voor een budgetvriendelijke honeymoon naar hopelijk toch wel wat schoon weer? 't is voor de paasvakantie (vertrek op 4, 5 of 6 april) en voor 1 week.
|
|
Petra
3-4-2010
|
15-9-2009 22:41:24
@ Kathleen: ik wil mss toch je reisverslagje eens lezen als ik mag.
Groetjes Petra
|
|
Tina
1-5-2010
|
16-9-2009 9:35:46
Hey Petra,
Wij gaan pas een half jaartje na onze trouw op huwelijksreis en de bestemming is nog een ? Ik wou toch even reageren op Tunesie. Ik heb zelf ook slechte ervaringen met Tunesie. Ben er ondertussen 2 keer geweest (10 jaar geleden met mijn ex-vriend) en 5 jaar geleden met mijn toekomstige man. De mentalitiet daar is echt om van te "kot...". Mannen denken dat ze alles mogen met vrouwen. Als vrouw heb je niets te zeggen, en ze worden argressief als je je mond open doet. Ben een 2de keer terug geweest omdat ik dacht dat het aan de plek in Tunesie lag (noorden / zuiden), en dat het op 5 jaar wel wat zou veranderd zijn. Maar nee hoor ... De eerste keer zijn we een marktje gaan bezoeken : op een bepaald moment moesten we ons wringen door een groep mensen omdat er geen andere doorgang was. Had een ronkje aan (was 40° !!!), is er toch ene in gelukt om in die groep zijn hand onder mijn rok te steken en mijn onderbroek kapot te trekken ! Heb er een serieuse snijwonde aan overgehouden en toch wel een klein trauma om door grote groepen te wringen. 5 jaar later : geboekt in 5-sterren (een van de beste in Tunesie). In het hotel kwamen van die opdringerige verkopers die en vaste dag hebben om daar te mogen zijn. We deden onze toer door de standjes, en bleven even bij een standje staan. Grote fout want de verkoper dacht dat hij beet had. Mijn vriend zag uiteindelijk iets dat hem toch leuk leek, en vroeg de prijs. Waanzinnig duur, zelfs als je de prijs door 3 zou doen. Ondertussen was de verkoper tussen mij en mijn vriend komen staan (met zijn rug naar mij - hoe kan het ook anders). Mijn vriend duwde hem even uit de weg om mijn mening te vragen, en ik zie "nee, dat is veel te duur". Kreeg ik een mot in mijn gezicht van die verkoper, met de opmerking van de verkoper dat een vrouw hier niets te zeggen heeft. Kun je je voorstellen !!!! Sta je in een 5-sterren hotel (neutraal terrein dus als buitenlander) en krijg je een mot in je gezicht omdat je nee zegt ! De man is er uiteindelijk door de security uit gezet en ik heb van het hotel 1001 excuses gehad. Voor mij : nooit nog Tunesie.
Sorry voor de negatieve kritiek mensen, maar dat gaat toch een staduim te ver he. Wij zijn fervente reizigers en hebben de halve wereld al gezien. Passen ons in de meeste landen aan naar de gewoonten van de inwoners, maar dit nooit meer.
Boek dus een ander land als je mijn mening vraagt (en zeker als je blond bent).
Groetjes,
TINA
|
|
veronique
13-9-2008
|
16-9-2009 11:32:45
Ik ben ook niet te spreken over Tunesie: hetzelfde probleem: als vrouw moet je constant mannen van je afslaan, of je vriend of man er nu bij is of niet! Als je durft interesse tonen in hun waar, maar je koopt het niet, zijn ze razend. Ze blijven je achtervolgen. Wij hadden een all-in drie sterren hotel (niet té duur, we waren maar student), zogezegd met vanalles te doen op het domein, maar als we een uitstap wouden doen (die inbegrepen was) was er te weinig volk, te veel wind op zee, ... altijd iets. Uiteindelijk zijn we van miserie de rest van de week aan het zwembad blijven liggen... Wij hebben als huwelijksreis de Adventure tour gedaan in Amerika (Las Vegas en Utah), waar je langs de Canyons rijdt. Je moet je veel verplaatsen (bijna elke avond een ander hotel), maar je kan zoveel doen en zien, het is ongelooflijk! Ik moet wel zeggen dat de reis een kado was van vrienden, want niet goedkoop, we hebben ter plaatse ook nog veel opgedaan... Maar voor actieve, niet-strand mensen zeker aan te raden! Veel plezier! Véro
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
16-9-2009 15:11:50
Beste Petra,
dat kort stukje eronder was m'n "reisverslag", heb er geen boek over geschreven, maar kortom niet aan te raden. Ik hoop dat alle reacties je kunnen behoeden voor iets wat mogelijk 'n fiasco wordt. 't Is allemaal waar, je wil er NIET zijn als vrouw!
Zelf nog niet naar Turkije geweest, maar hoort dat ook ni bij low-budget reizen? Zuidelijkere Oostbloklanden zijn nog niet zo bekend, maar zeker wel mooi, Kroatië, Bulgarije, Tsjechië, Hongarije, ... als je wat info opzoekt, kom je in toeristische streken ginder die toch nog spotgoedkoop zijn naar Westerse norm. Zo hebben we eens met zijn vieren een vijfgangen menu (en LEKKER DAT DA WAS!) gehad met wijnen, alles nog geen 100 euro, om maar ideetje te geven hé!
Onbekend is onbemind zeggen ze, en da's met die landen ook zo, maar ten onrechte, want valt veel te zien!
|
|
Sophie
|
16-9-2009 16:02:02
Hey Petra,
Je zal gerust wel iets vinden dat budget vriendelijk is. Ik heb hieronder al geschreven dat wij naar cyprus vertrekken voor 1 week. All incl 5 sterren hotel (suite met jacuzzi op balkon met zicht op zee) betalen wij 1350 euro voor 2 personen. Valt reuze mee hé. Als je in de paasvakantie op reis wilt, raad ik je aan om mss in Nederland je reis te boeken (als je niet ver v.d. grens woont. Voor hun is het in die periode geen vakantie en zo is de paasvakantie daar goedkoper te boeken.
Turkije, Spanje, Bulgarije, portugal, ed. vind je zeker aan een budgetvriendelijke prijs
groetjes
Sophie
|
|
|
|
|
|
|