Terug naar overzicht
Dag Dorien, voor echte originele kaartjes kan je best zelf iets ontwerpen denk ik. Kan je je eigen persoonlijke stijl erin zetten he. Zoiets kan je wel met een drukker bespreken ( veel drukkers hebben ook enkele ontwerpers in huis). Als je hen zegt welke stijl je wil en eventueel zelf foto's aanlevert ofzo, kunnen zijn je enkele voorbeelden terugsturen en daar kan je zelf nog verbeteringen op aanbrengen achteraf ( zo ga ik het doen denk ik) :o) Groetjes, L1
Dan maak je best zelf een kaartje, als je zelfs Carta Rosa en het kaartjeshuis niet origineel vind... Maak eens een afspraak met een grafisch ontwerper (bvb bij het kaartjeshuis) als je niet hét kaartje vind op internet en vertel wat je leuk vind en dan kunnen zij iets voor je tekenen!Wij hebben ook zelf kaartjes ontworpen (met een tekening van op Fotolia en daar onze namen in verwerkt) en laten afdrukken bij Poobies. Is niet heel goedkoop uitgevallen, maar het was tenminste 100% iets voor ons. Veel plezier!Véro
Hi Dorien,iemand heeft ooit een drieluik-uitnodiging gemaakt op zwart glanzend papier met foto's in verwerkt en met witte tekst. Het resultaat was verbluffend mooi, hoor !Ik denk ook dat je idd best zelf iets ontwerpt. Stel je de vraag : "wat wil ik ?" (en hij ?) Iets met wat reliëf ? Met foto's ? Met kalkpapier ? Met lintjes en/of vezels ? Met dat allemaal samen ? Eerder sepia ? Eerder kleur ? Iets dat van scrapbooking wegheeft ? Liever modern of toch maar niet ? Of rond een bepaald thema ?Eens je op al deze vragen een antwoord hebt gevonden, zal het idee vaste vorm krijgen en kan je aan de slag. Maar het moeilijkste blijft : kiezen hé. Groetjes
Wij hebben onze uitnodigingen laten ontwerpen door een vriend. De voorkant is een aangepaste filmposter van Casablanca zodat onze foto's Ingrid Bergman en Humphrey Bogart vervangen, en de titel is veranderd naar "Yes, we do!". Verder staan onze namen als zijnde de steracteurs, die van de getuigen als bijrollen, de ceromoniemeester als regisseur, de bigband als muziek, enz. Aan de binnenkant is ook alles in het thema van de film: The red carpet has been rolled out, Mollywood (wij wonen in Mol) Productions Inc nodigt u uit voor de première...Verder zit er in de uitnodiging een ticket dat eruit gehaald kan worden, een gouden VIP ticket voor de intieme kring die heel de dag meemaken, een zilveren afterparty ticket voor het avondfeest. Aan de achterkant van het ticket staan plaats en tijdstip,... In ons feest komen er ook verschillende hints terug, ons gastenboek zal ook in het thema passen, er speelt een bigband, en het bedankje zal de soundtrack zijn... Dit past gewoon heel erg goed bij ons en de reacties zijn dan ook heel erg goed :)Een andere leuke uitnodiging die ik heb gehad was een grote kaart met 2 kolommen van 4 foto's, links van haar, rechts van hem. De foto's waren gemaakt in zo'n fotohokje op het station en zo geplaatst dat het leek of de bruid haar tong uitstak schuin naar boven waar de bruidegom verontwaardigd kijkt en de bruidegom dan weer knipoogt naar de foto erlangs waar de bruid dan weer heel schattig kijkt. Ook heel leuk en heel goedkoop!
als je echt origineel uit de hoek wil komen lijkt het mij ook het "simpelste" voor ze te laten ontwerpen!bij een drukker kan dit wel duur uitvallen. mijn vriendin werkt in een bedrijf waar ze ook uitnodigingen maken en zij zegt zelf dat dit bij hun vrij duur is voor dit door hun mensen te laten ontwerpen. (dus toch wel prijs vergelijken!)wij hebben een foto van ons laten bewerken en dit is dan zo een "schaduw" foto geworden. dit was dan de voorkant van de kaart.iemand dat ik ken die hadden hun foto laten bewerken en dit tot een polaroid foto laten maken. een paar "polaroid" foto's stonden dan op hun uitnodiging gedrukt. dit kwam dan ook op hun menu's voor.groetjes en veel succes!An
Dorien,Wij hebben voor iets zeer origineels en speciaals gekozen.We hebben houten champagne-kistjes laten bedrukken met onze tekst voor de trouw (voorkant aankondiging, achterkant tekst met kadotip) met een houten vlinder eraangemaakt met een witte strik voor diegeene die meegaan eten...Dan zijn we naar Epernay gegaan voor onze champagne te bestellen en de etiketten te laten bedrukken...Iedereen stond versteld van de uitnodiging, hadden ze nog nooit gezien, en het leuke was ook dat we dit aan iedereen persoonlijk moesten gaan afgeven...Ik zou zeggen, wees origineel...Eerst hadden we ook gedacht aan een kaart, maarja... dat heeft iedereen... en onze uitnodiging blijft langer dan een maand op de kast staan...Veel pleizer en fun...Gr.TessNog 24 dagen (AAAaaa...)
Wij hebben kaarten van carta rosa (www.cartarosa.be ) Zeer goede service, maatwerk, en bijzonder snel.
Hallo, Misschien is dit een idee! www.kaartvananita.nl Hier staan nog een maar een paar voorbeelden op, maar voor ieder bruidspaar wordt een kaart op maat gemaakt, dus altijd uniek en persoonlijk. Gr. Anita