Nu Online
Momenteel zijn er 548 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodiging

16-9-2009 20:35:28
hallo allemaal,
wij zijn bezig met het samenstellen van de tekst voor de uitnodiging.
Nu... mijn toekomstige zijn mama is 20 jaar geleden gestorven. ( op tragische wijze)
Maar de famillie langs zijn mama's kant is natuurlijk wel uitgenodigt op het huwelijk.
Nu vroeg ik mij af hoe ik haar naam het beste kan vermelden?
Met een kruisje vindt ik nogal luguber eigenlijk.
Mijn schoonpapa zei dat ik het eigenlijk mocht weglaten en de naam van de 'nieuwe vriendin' erop zetten.
Dit spelletje gaat niet door!
Tussen mijn vriend en de nieuwe vriendin klikt het totaal niet!
Voor hem maakt het niet zoveel uit weglaten of subtiele vermelding. Maar ik wil de familie natuurlijk niet op de tenen trappen.

Ik dacht iets aan.
Frank en Ria Janssen-Claes
Rudy Peters- Pieters
(Pieters achternaam overleden mama)
Wat denken jullie?

Tips zijn welkom!!
Mvg Liesbeth 7/05/2010

liesbeth
7-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 335

Ellis
19-6-2010
 Meld misbruik16-9-2009 23:29:31

Hallo Liesbeth,

Ik vind dat jullie vooral moeten vermelden wat jullie zelf willen en wat jouw gevoel je zegt.
Ik zou toch ook zeker de naam van je schoonmama vermelden, zeker omdat jullie hier heel positief tegenover staan.

Maar ik weet daarom niet zo goed of je de naam van je vader zijn nieuwe vriendin wel kunt weglaten, is natuurlijk een lastige keuze.

Leggen de ouders misschien bij voor de trouw? want dan ga je idd waarsch de schoonpa op zijn tenen trappen als zijn nieuwe vriendin niet vermeld wordt? (tenzij ze nog maar pas samen zijn natuurlijk)

Tja, praat er eens over met de andere partijen of "neutrale" personen rondom jou en hoor eens wat zij zeggen...

Groetjes en veel succes nog!

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik17-9-2009 17:26:11

Haar naam (dus met voornaam- want alleen Pieters vind ik PERSOONLIJK wat raar overkomen), en dan erachter vermelden: "R.I.P." of "in sweet memorian" of "die vanuit de hemel meegeniet", zoiets?

Sophie

Meld misbruik18-9-2009 17:15:33

Hey Liesbeth,

Eerlijk gezegd vind ik het wat cru om zijn overleden mama erbij te zetten en de nieuwe vriendin niet. Dan kan voor ruzie zorgen. En ik denk het laatste wat je wilt is ruzie tijdens je voorbereidingen.

Ik persoonlijk zou schrijven.
Ouders van de bruid:
Frank & Ria Janssen - Claes
Ouders van de bruidegom:
Rudy & Vriendin peters - achternaam vriendin
naam mama - Pieters "in sweet memorian"

Ik vind dat je de schoonvader niet als koppel kan opschrijven met je overleden schoonmoeder als hij een nieuwe partner heeft. Dat komt niet goed over bij je vader maar ook andere gasten zullen dit wat vreemd vinden, niet?

Groetjes Sophie

liesbeth
7-5-2010
 Meld misbruik18-9-2009 17:29:35

De nieuwe vriendin is wel enkel een Lat- relatie. En ze zijn ook nog maar samen van begin dit jaar. Mijn vriend wil haar er absoluut niet hebben opstaan!! geen onderhandeling mogellijk!!!
Ik denk dat ik ene verwijzing ga doen naar zijn mama. Ben er nog niet goed uit hoe. Maar de vriendin komt er echt niet op!!

XXX Liesbeth

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...