TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
barbara
17-7-2010
|
21-9-2009 14:11:34
Aansluiten voor het dansfeest/dessert vind ik altijd nogal genânt. Ten eerste moeten de mensen dan thuis wachten tot 22u voordat ze kunnen vertrekken, na een lange werkweek denk ik dat velen op vrijdagavond tegen 22u met kleine oogjes zitten. Mijn ervaring is ook, dat als men de mensen vraagt voor het dessert en alles een beetje uitloopt (al is het maar 15 min), de gasten nog aan het hoofdgerecht zitten terwijl degene voor het dansfeest al toekomen. De mensen staan daar dan een beetje te draaien met hun glas en als bruidskoppel kun je de mensen niet persoonlijk en op't gemak ontvangen. Is mijn ervaring hé maar wou je dat toch meegeven, kwestie dat je je de avond zelf niet moet zenuwachtig maken ivm timing.
|
|
Aissa
26-9-2009
|
21-9-2009 14:29:47
Wij vragen hele goede vrienden en familie voor een dinner en al onze andere vrienden voor een dessert party. Om 19u komen de gasten voor het diner. Eerst een uurtje receptie, om 20u aan tafel voor een voor- en hoofdgerecht. Om 21u30 komen de gasten voor de dessert party dan aan. Zij krijgen een glaasje aangeboden in een aparte ruimte en wij gaan dan effe langs om hun welkom te heten. Om 22u-22u15 open we dan het dessertenbuffet en komt iedereen samen. Wij hebben zo'n 125 mensen uitgenodigd voor onze dessert party en daarvan komen er 110. Iedereen vond het een heel leuk idee. Vooral de mensen die die dag nog moeten werken. Ze hoeven niks te missen. Ze kunnen hun dag werken, zich rustig klaar maken en dan komen. Veel mensen die werken, zeker zelfstandigen, kunnen anders nooit komen naar recepties om 17u. Plus, nu hebben ze er tenminste iets aan. Het is niet zomaar een uurtje receptie maar echt een heel feest!!!
|
|
Vanessa
24-10-2021
|
21-9-2009 14:31:06
Wij zijn zo al naar een dansfeest geweest. De mensen wilden hun vrienden ook graag op hun trouwfeest, maar hadden niet het budget om een ganse menu aan te bieden. Wij hadden hier geen problemen mee hoor. We zijn vooraf gezellig met nog een koppel dat uitgenodigd was gaan eten en daarna nog lekker gaan feesten.
groetjes
|
|
Sylvie
16-10-2009
|
21-9-2009 14:36:03
Ik denk dat mensen zelfs liever naar een dansfeest komen dan naar de receptie...
|
|
Els
12-6-2010
|
21-9-2009 15:18:58
Wij doen geen receptie, we bieden enkel een aperitief aan voor de mensen die uitgenodigd zijn op het eten (koud en warm buffet). Om 18 uur gaat het buffet open en dit gedurende 3 uur. Tijd genoeg denk ik om iedereen de kans te laten om enkele keren te passeren aan het buffet. Om 21 uur worden de mensen verwacht die enkel uitgenodigd zullen zijn voor het dessertenbuffet en dansfeest. Zij zullen ontvangen worden met een drankje en daarna wordt het dessertenbuffet geopend. Wij opteren voor deze optie omdat de mensen daar toch meer aan hebben als enkel aan een receptie. Vorig jaar waren wij ook uitgenodigd voor enkel het dessertenbuffet, je bent dus niet de eerste denk ik die zo'n formule zou toepassen :-)
|
|
Tina
1-5-2010
|
21-9-2009 15:46:44
Hey,
Wij trouwen ook op 30 april volgt jaar (maar dan enkel voor de wet, het feest is op 1 mei)! Ik zou zeker gaan voor het dansfeest. Ik heb dit vorig jaar bij een vriendin op de indentiek zelfde manier meegemaakt. We kregen tegen 22.30u een apperitief in een aparte ruimte. Daar kwamen de bruid en bruidegom ons een 20-tal minuutjes begroeten. Daarna gingen we naar de zaal waardat het diner ook plaast had gevonden. En iedereen ging samen aan het dessertbuffet. Was goed (niet direct mijn ding, maar geen reden tot twijfel). Mensen voelen het ook anders aan. Nu mogen ze naar het dansfeest ! en anders is het maar een receptie. Doen zou ik zeggen.
Veel succes
TINA
|
|
Katrien
3-10-2009
|
21-9-2009 15:48:35
Hey Cynthia
Wij doen het ook zo binnen 12 dagen. We hebben een receptie voor 180 man voorzien van 17u tot 19u. Voor diegenen die blijven eten (familie) begint de receptie om 18u (één uurtje is genoeg als je nog zoveel gaat eten). Om 19uur gaan we aan tafel en om 22u worden onze vrienden uitgenodigd om bij te schuiven voor het dessert en dan kan iedereen meefeesten.
Ons budget was beperkt en we konden geen menu van 4 gangen aan iedereen geven.
Voorlopig heb ik nog niets gehoord van mensen die dat niet leuk vonden, het was eerder "ik ben blij dat ik naar het feest mag komen ipv receptie, nu zien we nog de toffe dingen zoals openingsdans, weggooien boeket, kousenbandverkoop enzoverder).
Ik ga inderdaad mss niet veel tijd hebben om iedereen tegen 22u te verwelkomen, maar ik ga wel mijn best doen :-D
Succes ermee! Groetjes Katrien
|
|
Tamara
20-9-2008
|
21-9-2009 16:27:56
wij zijn overlaatst naar een trouwfeest geweest waar iedereen gevraagd was voor de receptie. Na 2 uur receptie gignen de mensen die enkel voor receptie gevraagd waren naar huis, de andere konden aanschuiven voor het avondfeest. Naar mijn mening verliep dit erg vlot. Persoonlijk zou ik het liever zo hebben dan mensen te vragen voor het avondfeest want ook ik vind het dan vervelend dat je moet zitten 'wachten' tot het 22u is + ik weet nog van onze trouw dat het inderdaad vlug uitloopt bij ons was het dessert pas om 23u (terwijl gepland om 22u15) dan staan de mensen daar inderdaad te koekeloeren of moet jij de hoofpla aan je voorbij laten gaan...
|
|
Ibe
22-5-2010
|
21-9-2009 17:20:14
Aangezien je op een vrijdag trouwt en de meesten inderdaad nog werken zou ik opteren voor het dansfeest.
Wijzelf trouwen op een zaterdag en hebben gekozen voor een korte receptie met aansluitend diner (receptie dan enkel voor de mensen van het diner) - ons dansfeest kan dan al om 21u beginnen! Enfin de genodigden worden om 21u verwacht zodat we rond 21u30-22u aan het dessert beginnen en om 22u30 op de dansvloer staan.
|
|
Katrien
5-9-2009
|
21-9-2009 21:35:43
Hoi Wij hadden een gelijkaardig feest zoals Ibe: na ons huwelijk deden wij eerst het familiediner (30p) van 16u30 tot 19u (is vroeg maar dat vond niemand erg) van 19u tot 20u30 receptie vanaf 21u : korte ontvangst avondgasten, beginnen met de bruidstaart en daarna starten met de dans. Ons feest duurde tot 2u-3u wat perfect was voor ons. We hebben veel positieve reacties gekregen! xxx
|
|
veronique
13-9-2008
|
22-9-2009 9:34:41
Hey, het wordt inderdaad geregeld gedaan, hoor! Wij hebben er ook aan gedacht, omdat het toch toffer is om het dansfeest mee te maken dan een saaie receptie, waar je dan toch geen tijd hebt om met je vrienden te praten. Omdat onze zaal nogal afgelegen is, hebben we het niet gedaan. Wij hebben één receptie gedaan, die tegelijk ook apero was voor de avondgasten om tijd te besparen. Vrienden en familie van ons hebben er ook al slechte ervaringen mee gehad. Dingen zoals: het koppel zit nog aan tafel, zij moeten wachten in een klein apart zaaltje zonder drinken ... een koppel die het deed, zei dat ze zelf niet konden eten omwille van de ontvangst van avondgasten ... er zijn lege plaatsen aan je eretafel ... In een andere zaal waar we het gevraagd hadden, dekten ze de tafels al in voor de gasten die enkel voor dessert kwamen. Dus: een diner met de helft lege tafels, niet zo gezellig! Bespreek dus eens goed met de zaal hoe zij het concreet aanpakken, en voorzie vooral genoeg tijd voor de familie om met jullie te eten! Maar de reden 'zo laat kom ik niet meer buiten' vind ik geen reden, want als je naar een dancing of fuif gaat, moet je daar ook om acht uur niet staan. Veel plezier! Véro
|
|
Carolina
1-8-2009
|
22-9-2009 17:34:01
Sorry alvast aan diegene die ik tegen de schenen stamp. Maar ik vind dit echt niet kunnen. Is het niet mogelijk om op je menu keuze te besparen? bv. 's middags uitgebreid gaan eten met je dichte famile en 's avonds het wat beperkter houden. Met een simpel buffet, een bbq, een frietkot, enkel een dessertenbuffet, belegde broodjes, frituurhapjes,... Zodat je toch iedereen een "feestgevoel" geeft. Als de mensen maar iets krijgen is't al goed. Tot half elf 's avonds wachten. Misschien nog te doen voor de jeugd maar dan toch al niet meer. Van de oudjes zijn er die graag om 1u half 2 al naar huis willen.
groetjes, Carolina
|
|
evy
1-3-2009
|
22-9-2009 22:44:14
Wij gaven geen receptie. Wij verwelkomden iedereen om 19u aan de zaal. Men kon dan op het gemakje iets drinken, tegen 20u allemaal aan tafel voor een simpel buffet. Iedereen kon meefeesten. Zelf hou ik er absoluut niet van om na 22u nog ergens op een feest aan te komen. Je voelt je dan écht niet meer welkom en ik zit dan nog liever in mijn luie zetel dan zo laat nog te vertrekken. Uiteraard ieders mening he, maar als ik een uitnodiging krijg om op zo'n laat uur nog te komen, dan bedank ik er vriendelijk voor...
|
|
VIki
14-5-2010
|
23-9-2009 16:38:01
Hey Cynthia!
Wij zaten met gelijkaardig probleem!(we trouwen ook op een vrijdag!) Dachten ook alles eerst in stukken te doen, een deel op de receptie een deel voor het dinner, een deel voor het avondfeest. Maar dit bleek te ingewikkeld en nu hebben wij het concept omgegooid: De mensen die in het gemeentehuis zijn nemen we al mee naar de zaal voor een receptie, om 19u ontvangen wij de familie met een glaasje(zeer beperkte recptie)19.30 de vrienden en collegas en dan hopen we rond 20.15 aan tafel te gaan. We kiezen voor een verzorgde bbq. We denken er ook aan om enkel tafels en stoelen te voorzien voor de 'oudere' mensen en de jonge garde te voorzien van hoge staantafels en loungehoek. Zo krijg je echt iets aparts en is de stap naar de dansvloer heel klein.Zo is het dinner en dansavond tegelijk (dat is toch de bedoeling). Hopelijk ben je hier iets mee! Veel succes!
Viki
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|