TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sylvie
16-10-2009
|
28-9-2009 10:22:20
Dag Shari,
Wij trouwen en gaan op huwelijksreis voor 5.000 euro. Het wordt een klein maar in orde feest met alles erop en eraan (enkel stadhuis wel).
Maar als ik eerlijk mag zijn; (en ook m'n vriend is deze mening toegedaan) als we opnieuw zouden mogen beginnen met plannen zouden we alles schrappen en gewoon met ons tweetjes naar het stadhuis gaan en 's avonds op reis vertrekken.
Sylvie 16/10/2009
|
|
sofie
24-10-2009
|
28-9-2009 10:25:49
hey Shari, ons budget draait rond de 20000€ maar bij ons is het een huwelijk op een kasteel, we wilden het ineens goed doen, maar als je goed uitkijkt dan kan je voor degelijke prijzen wel iets vinden. groetjes sofie
|
|
Vanessa
24-10-2021
|
28-9-2009 11:00:41
Bij ons zal het (huwelijksreis inbegrepen) ook ongeveer €20000 zijn. We zijn zeker niet voor het duurste gegaan, maar ook niet voor het goedkoopste. We geven wel een avondfeest (met menu) voor 150 personen.
veel succes!
|
|
katlijn
10-4-2010
|
28-9-2009 11:08:28
Shari
wij gaan voor een budget-vriendelijk huwelijk, net een nieuw huis gekocht en dan zit je wat beperkter hè :)
ik hoop om alles binnen de 7.000 à 8.000 EUR te houden, en tot nu toe lukt dit redelijk!
Wij geven ook een feest voor 80mensen, met bbq en dessert. Typisch iets voor ons twee! Maar geloof me, voor minder kan het ook, en dat hoeft niet te betekenen dat het minder mooi en speciaal is! :)
|
|
Tina
1-5-2010
|
28-9-2009 11:14:00
Hey,
Mijn vooropgesteld budget was ook 20000 € (gelofteceremonie, avondfeest). Maar zit er ondertussen ook al 2000 € over hoor ... IS normaal. Ze zeggen altijd dat je 10% speling moet nemen, want onverwachtte dingen volgen altijd !
Veel succes
TINA 1.5.10
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
28-9-2009 11:34:09
Het was voor mij ook al snel 'n ontnuchtering! Denk dat we sneller dan we wouden aan 20.000 komen. Is avondfeest met 120 buffet, receptie 180 en de feestzalen weten je nogal leeg te zuigen financieel. Probleem is 'n beetje dat je toch grotendeels van hen afhankelijk bent als je niet alles zelf wil/kan doen.
Daarbij zouden we al aan 12.000 zitten, we moeten nog kledij (bruid, bruidegom, bruidskindjes) gaan zien, ceremoniewagens, kerk, uitnodigingen (+verzendkosten), boeket, misboekjes, attenties, etc.. etc.... dus 't loopt al snel aardig op als je 't 'n beetje af wil hebben met de poespas.
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
28-9-2009 11:35:12
Oh, en de ringen niet te vergeten en nog wel dingen die ik nu vergeet, visagiste/kapster, ...
|
|
Rik
|
28-9-2009 12:21:49
Mocht je op zoek zijn naar budgetvriendelijke video-opnames + DJ, www.discovideo.be mvg RIk
|
|
Jessica
26-11-2009
|
28-9-2009 13:26:22
Hey Shari,
Wij zitten ongeveer aan 15.000 euro. We hebben dan al goed naar de prijs gekeken. Niet het duurste, maar ook niet het goedkoopste. Hier is dan wel geen huwelijksreis bij inbegrepen.
Veel succes want het is een hele opgave om binnen je budget te blijven.
Jessica 26/11/2009
|
|
Karmen
29-5-2010
|
28-9-2009 18:31:48
Ik zou het graag voor 12500 euro rond krijgen, zonder huwelijksreis. Ik ben wel nog niet rond met mijn planning, dus weet nog niet of ik het ga halen! We zullen zien! :)
|
|
Véronique
31-7-2009
|
28-9-2009 18:45:35
On vooropgestelde budget en kostenraming kwam op +/- 16000 euro. We waren uiteindelijk 14000 euro kwijt. €2000 onder ons budget dus!
Groetjes,
Véro
|
|
Ann
10-7-2010
|
28-9-2009 20:05:22
Dag Shari, Wij hadden ook een budgetplan opgesteld en dachten met 15.000€ rond te komen. Helaas gaan we er over. Het zal net iets onder de 20.000€ zijn. Je kan hier natuurlijk zover in gaan als je wil. Maar omdat wij een feest geven voor 160 personen, voor iedereen eten, kwam onze zaal met alles er op en er aan al op 12.000€. Dus... ga je er snel over. Maar deze zaal vonden we dan ook geweldig! Je moet natuurlijk kijken naar wat je uitgeeft, maar denk er ook aan, dit is normaal de dag van je leven! Groetjes
|
|
Vera
22-8-2009
|
28-9-2009 20:55:46
Hey Shari, Een trouwfeest kost zoveel als jullie zelf willen! Zet alle kosten eens op een rij en duid met jullie tweetjes aan waarop jullie zeker niet willen besparen en wat jullie belangrijk vinden. Je kan - mits wat creatieve ideetjes - echt een droomhuwelijk in elkaar steken zonder je bankrekening te moeten plunderen. Wij hebben om je een idee te geven €13000 uitgegeven all in. Zonder huwelijksreis, maar wel met een receptie voor 110 personen, een avondfeest voor 160 personen (BBQ + dessertbuffet). Wij hebben geen ceremoniemeester genomen, geen bruidskindjes, op mijn man zijn costuum en mijn bruidsjuwelen hebben we wat korting gekregen, mijn schoenen kwamen uit een gewone schoenenwinkel, het drukwerk hebben we zelf in elkaar gestoken, de zaal en de kerk hebben we zelf versierd met hulp van onze familie, het trouwvervoer (koets) kregen we cadeau van mijn schoonouders en de suite heeft de eigen wagens gebruikt. Om je maar enkele voorbeelden te geven!
|
|
caroline
16-7-2010
|
28-9-2009 22:23:36
ja amai dat zijn hier nogal bedragen... pfff. Wij geven een trouwFEEST en nodigen ongeveer 120 mensen uit voor een uitgebreid aperitief en avondfeest, trouwen enkel voor de wet, geen bruidsmeisjes en toestanden, uitnodigingen maak ik zelf, zoals het er nu uitziet, blijven we rond de 8000 euro schommelen, meer dan genoeg vind ik. Hier zit wel onze huwelijksreis niet in, mijn toekomstige man is italiaan en wij gaan met de auto italie doorkruisen, es wat anders. Akkoord het moet "de" dag van je leven worden maar ik heb geen zin om mij financieel in nesten te werken voor mn trouwfeest. Elk maakt daar zn eigen keuze in natuurlijk. Maak gewoon dat het past in jullie budget.
veel succes
|
|
Katrien
15-5-2010
|
29-9-2009 0:36:17
Hallo, ik hoop om te kunnen afronden op 12000 euro. Onze grootste brok is (natuurlijk) onze zaal en ik denk dat we toch wel op een 9000 euro daarvoor moeten rekenen. Voor de rest snipper ik ook in alles. Ik hoef helemaal geen bruidskindjes (no offence, maar mijn toekomstige en in zijn sowieso al niet zo kinderen-minded), geen ceremoniemeester, wij kunnen gratis een cadillac cabrio hebben als bruidswagen via een vriend van de familie en ik ken ook een bevriende fotograaf die de foto's tegen een zacht prijsje wil komen maken. Je kiest zelf wat belangrijk is en waar je wel belang aan hecht. Ik en mijn ventje besparen liever op 'details' zoals bv de bruidskinderen en ceremoniemeester zodat we een mooie en vooral lange huwelijksreis kunnen maken. Je kan je feest zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. Veel succes!
|
|
Shari
22-5-2010
|
29-9-2009 11:01:54
Hoi iedereen,
bedankt voor de vele reacties. Ik denk dat het vooral de feestzaal is die het grootste budget opslokt. (+/- 1700 Receptie voor 74 personen (suite inclusief) en diner +/- 100 PP voor 96 personen. Maar ik denk dat als we de menu nog wat meer aanpassen dat we vlugger onder de 90 Euro kunnen geraken. Kwestie van het toch nog eens goed te bekijken. Er zijn namelijk veel mogelijkheden. Je wordt vlug met beide voeten op de grond gezet qua budget :-) en ik wil er inderdaad ook geen financiele kater aan overhouden, ookal is het de dag van je leven. Ik spendeer het liever aan de huwelijksreis :p
groetjes
|
|
Heidi
10-7-2010
|
29-9-2009 20:30:06
Beste,
Mijn avondfeest zal me pp max. 55 euro kosten (receptie, soep, hoofdgerecht, dessertbuffet, koffie en dranken tot 7u 's morgens). We zijn er zelf geweest naar een feest vorig jaar en was picobello. Voor mijn kleed zal ik eerst eens een outletshop bezoeken, wie weet vind ik daar wel mijn droomjurk voor een zacht prijsje. Mijn dochter is bruidsmeisje en haar kleedje zal ongeveer 100 euro kosten. Het kostuum van mijn toekomstige huren we. Uitnodigingen maken we zelf, of zullen we bij Ava bestellen. We gaan niet op huwelijksreis maar zoals elk jaar 2 weken kamperen in spanje. Alleen op mijn ringen zal ik niet echt besparen omdat je dat toch je hele leven draagt, hiervoor ga ik naar fede di oro in Izegem. Op hun website staan modellen met de prijzen erbij. Veel succes.
|
|
monica
22-5-2010
|
30-9-2009 13:19:33
oink? ik vind het hier eigenlijk allemaal redelijk lage bedagen! ik denk dat wij enkel voor de feestzaal (250 mensen receptie, 150 eters en 50 extra dessertbuffetters) al op meer dan 20.000€ komen! Dan moet ik nog ringen, fotograaf, ceremoniemeester, vervoer, kapsel en visagie beginnen rekenen.. heo doen jullie dat???
|
|
deborah
28-5-2011
|
30-9-2009 15:58:20
als ik dit zo allemaal hoor krijg ik al schrik om verder te doen met mijn planning
ik kom op ong 9000 eur voor ons feest ( schatting na info eens doorgenomen te hebben, we zijn nog vollop aan het puzzelenmet menu en aantal gasten)= receptie +huur zaal+eten+ avondfeest+dj ( is voor ongeveer 65 man)
we hebben een fotograaf op het oog voor ong 800 eur (zonder fotoboek, dat nog eens ong 250 eur zou kosten,dit hangt allemaal af wat je wilt als fotoboek, kan ook goedkoper)
voor boeket voorzie ik ong 100 eur kapper zal ook zoiets zijn denk ik ( ben er nog niet helemaal uit wie ik zou willen)
voor de ringen voorzien we ong 600 eur
en de uitnodigingen, menu's, naamkaartjes, bedankjes doe ik allemaal zelf ( toch tijd genoeg, ik trouw pas in 2011)en dat bespaard toch ook al op zijn minst 200 eur)
en ten laaste voor mijn kleed en assesoires voorzie ik een kleine 1500 eur ( is het minder dan zal dit een aangename verrassing zijn en ik hoop dat t lukt om eronder te blijven)
hier zitten de kleren van de bruidegom (max ??) en de bruidskindjes ( max 250 eur)en onze huwelijksreis (is niet zeker,dat ons dat veel zal kosten, mijn vriend heeft familie in italie en dat kan nog heel goedkoop worden dan :)) nog niet in en ik kom al aan ong 12500eur
zal dus lastig zijn om ons hieraan te houden maar heb wel nog veel tijd om hieraan te werken, gewoon al eens gedaan uit nieuwsgierigheid en verschoten van het bedrag!!
allesinds succes!
|
|
nuki
9-10-2009
|
30-9-2009 19:42:46
Hey Shari, altijd leuk te horen wat anderen uitgeven aan hun trouw. Wij zitten rond de 13500 met huwelijksreis van een weekje naar Tunesie. Wij hebben bespaard op fotograaf die redelijk goedkoop is (maar goed) en maatpak van bruidegom in solden gekocht. Geen ceremoniemeester wel een limo omdat ik er vooral zelf iets aan heb en ouders ook meteen speciaal vervoer hebben. Heb een mooie zaal vrij van traiteur, 70 gasten receptie, 211 alles samen in avondfeest en warm en koud buffet. Wij trouwen bewust om 14u zodat we ons een lange middagmaal besparen. De trouwringen heb ik niks in bespaard want wil vooral dat dat het mooiste is van alles. Ik vind dat ik het redelijk goed gedaan heb maar alles bijeen is het toch maar een dure bedoening, echt voor maar 1 keer in uw leven te doen...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|