Nu Online
Momenteel zijn er 388 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

twijfels aan getuige

5-10-2009 21:29:40
Hallo

Ik heb eventjes jullie raad nodig want ik weet het echt niet meer.
Een tijdje geleden heb ik een supervriendin/excollega als getuige gevraagd. Ze was hier superblij mee en heeft direct toegezegd. Allemaal goed en wel ikzelf was reuzeblij. Maar nu begin ik sterk mijn twijfels te hebben , jammergenoeg. Ik heb het gevoel dat ze meer en meer van mij begint te profiteren. De dame in kwestie is getrouwd maar heeft een affaire met een gezamelijke vriend van ons. Ikzelf keur dit totaal nie goed maar zij bepaald nog altijd wat ze met haar leven doet. Onlangs had ik haar gevraagd om eens langs te komen om te eten. Ik veronderstelde dat ze haar man ging meebrengen, maar opeens stond ze daar met haar minnaar. Op hetzelfde moment was ik volledig van slag en wist ik niet goed wat zeggen. Toen ik haar vroeg hoe ze dit tegenover haar man verklaardde zei ze dat ze gezegd had dat ze op bezoek bij me was met een gezamelijke vriendin van ons. Daarbij kwam er nog es bij dat ze gewoon van plan was om bij ons op de zetel te slapen zonder dat er daarover overleg geweest was. Zowel mijn verloofde als ik was met verstomming verslagen. Maar dit is niet alles, ze zei opeens dat ze een vrijgezellenavond met mij zou regelen. Ik dacht natuurlijk heel tof. Totdat ik de regeling hoordde. Ze zou me komen ophalen ( samen met haar minnaar natuurlijk) en we zouden genieten van een dagje verwennerij met ons drietjes. Tof é pffff. Daarna zouden ze gewoon bij mij blijven slapen want terugrijden naar het Leuvense zou te ver zijn nadat ze iets gedronken hebben en anders zouden ze nog een hotel moeten betalen (en zou haar man erachter komen ). Toen ze dit zei, kreeg ik natuurlijk al kiekenvel. En tot mijn grootste ergernis zou ze natuurlijk zoals een getuige volgens haar zou moeten doen bij mij komen een dag voordien ( natuurlijk weer samen met die gast)en samen de nacht doorbrengen en mij klaarmaken voor de trouwdag zelf. Ikzelf ben al zenuwachtig van aard en als er dan de ganse tijd iemand rond mij hangt , zou da wel es verkeerd kunnen aflopen. Door dit alles krijg ik natuurlijk ferm veel twijfels over haar. Ook op andere vlakken heb ik zoveel vragen rond haar vriendschap met mij, hou ze mij als vriendin om haar relatie te verdoezelen en noem maar op ??? Ik weet het echt niet. Ik stelde haar voor om eerlijk te zijn tegenover haar man en hem alles op te biechten maar daar wilt ze natuurlijk niet van horen. Maar hoor ik als bruid niet een zorgeloze dag te hebben die dag in plaats van een dag waarvan ik schrik heb dat hare man en haar minnaar ruzie ofzo zouden hebben.
Wat zouden jullie doen. Zelf ben ik heel verlegen van aard en durf ik dat allemaal niet zo goed tegen haar te zeggen maar kvrees dat ik van men hart een steen zal moeten maken?

Alvast bedankt
een paniekerig bruidje

Petroeska
16-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 434

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik5-10-2009 21:41:37

Dit is natuurlijk flauwekul van getuige! Eén tip: laat je niet langer 'gebruiken' om haar affaire verder te zetten! Als dit ooit uit komt, zal het bij haar man overkomen alsof jij haar 'geholpen' hebt met haar bedrog! :s

Tine
28-8-2010
 Meld misbruik5-10-2009 22:32:23

Zo snel mogelijk korte metten mee maken zodat het de voobereiding voor jouw grote dag niet blijft overheersen!!!
ZEggen dat je haar op deze manier helemaal niet wil als getuige ofzo?!

Succes!

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik5-10-2009 22:46:46

Ik zeg niet dat je haar niet meer moet nemen als getuige maar ik zou zeker een deftig gesprek met haar hebben! Duidelijk maken dat jij niet wil dienen als "alibié voor haar bedrog (kan je je voorstellen hoe haar man zich zou voelen als hij zou weten dat je zowaar mee in het complot zit???!!!). Een getuige regelt inderdaad meestal de vrijgezellen maar die dag draait het om de aanstaande bruid en haar vriendinnen!!!! Ik kan me niet inbeelden een vrijgezellen te hebben zonder AL mijn vriendinnen erbij. En ik zou al zeker niet pikken dat zij de dag voor de trouw met haar minnaar bij jullie komt slapen! Die avond hoor je relax door te brengen met je verloofde.

Het lijkt wel alsof ze jullie trouw gebruikt om vaker bij haar minnaar te zijn. Al ze haar man wil bedriegen doet ze dat maar alleen maar hoeft ze daar jullie niet bij te betrekken. Op deze manier zet ze niet alleen haar relatie maar ook jullie vriendschap op het spel.

Sophie
22-5-2010
 Meld misbruik6-10-2009 8:37:51

Praten praten praten en nog een praten! Jullie zijn toch vriendinnen? Je hebt haar toch niet zomaar gevraagd als getuige?
Wel, doe eens een goede babbel met haar zodat je je hart kan luchten. Op die manier is je vriendin ook op de hoogte, want nu heeft ze hoogstwaarschijnlijk geen flauw benul van hoe jij erover denkt. Praat met haar en dat zal zeker deugd doen! Als het een echte vriendin is, zal ze dat zeker apprecieren dat je eerlijk bent! Gewoon doen!

Annelien
10-7-2010
 Meld misbruik6-10-2009 9:52:54

Het gevoel dat je nu hebt is allesbehalve positief en je zal er wat moeten aan doen wil je je niet langer zo slecht voelen. Nodig haar uit voor een gesprek en spreek erover met haar. Als ze je niet begrijpt, dan zou ik van je hart een steen maken en haar niet langer als getuige kiezen. Zij mag je dag niet verpesten. De situatie met haar minnaar is sowieso ongezond en jij zal er ook als zondebok uitkomen achteraf omdat je zogezegd onder één hoedje speelde met haar, ook al is dta niet zo, de mensen zullen dat ervan maken. Iemand die getuigt voor je huwelijk maar zelf zo ontrouw is, ik zou het er moeilijk mee hebben dat zij dan haar handtekening onder mijn huwelijk moet zetten.
Veel moed !

tami
26-6-2010
 Meld misbruik6-10-2009 10:57:30

Beste Petroeska,
ik kan de zienswijze van Annelien slechts bijtreden. Het kan niet dat iemand je in je eigen huis komt vertellen hoe dit en dat geregeld zal worden, al helemààl je trouwdag niet ! En het feit dat ze handig van jullie (woonst) gebruik maakt voor haar vrijpartijtjes, is wel helemaal er onder ! Dit is toch geen vriendin ?!
Stel haar een ontmoeting voor op neutraal terrein (café bv.) samen met je verloofde en zeg haar dat jullie niet de dupe willen zijn van haar manier van doen. (Hoe zou jij het vinden om je "gebruikt" te voelen in een zelfde situatie ? moet je haar maar eens vragen)
Ik zou haar dus zeggen dat jullie daarom beslist hebben iemand anders als getuige te vragen.
Is ze woest en stapt ze op, dan weet je ook meteen dat je gelijk had en dat ze de rol van getuige slechts gekozen heeft uit eigenbelang, om zoveel mogelijk bij haar minnaar te kunnen zijn ! Als zij naar die ontmoeting komt met hare vrijer dan zou hem dat wel eens zuur kunnen opbreken want ik zou hem vragen hoe hij het zou vinden als jij bij hem thuis op de sofa kwam vrijen met een minnaar, zonder hem zijn mening te vragen !
Dit is wel makkelijker gezegd dan gedaan maar niet stressen daarover. Beter dat de bom barst dan deze ongezonde situatie. Wil zij jou daarna dan niet meer zien, veel zal je aan zo iemand niet verloren hebben, dus... !
Kop op, je redt het wel ! Gewoon je stoute schoenen aantrekken. En als het beter voelt om je kwaad te maken, dan doe je dat maar. Je zal je daarna véél beter voelen !
Groetjes

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik6-10-2009 11:30:15

Sluit me aan bij eerdere reacties, maar wil er graag wat aan toevoegen.

Het is toch belangrijk hoe de getuige op huwelijk kijkt, want iemand die zo omgaat met haar eigen huwelijk, hoe kan dat ooit 'n geloofwaardige getuige zijn?

Misschien ben ik nog te ouderwets en zien velen dat puur als maar verplichte formaliteit, maar de functie van getuige heeft voor mij nog betekenis. Ik wil dat mijn getuige ook uit overtuiging tekent, omdat zij/hij gelooft in m'n huwelijk. En ja, je zal zeggen dat ze dat wel doet. Maar iemand die zo lichtzinnig met 't huwelijk omgaat, ik weet 't niet.... ik zou er niet in geloven en reden te meer om niet meer als getuige te vragen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...